915 vervangen door G50

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 915 vervangen door G50

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de ombouw naar een G50 versnellingsbak in een 911 die uitgerust is met 915.
    Ik heb een 3.2 van 86 zonder motor en boite. Intussen heb ik al een 3.6 motor gevonden, maar zou nu ook graag nog een G50 versnellingsbak installeren.
    Normalerwijze zou ik de houder van de torsie-assen moeten vervangen door een type van een model 87 of 88.
    Maar heb gehoord dat eventueel de boite zelf aangepast kan worden.
    Heeft er hier iemand meer info en of fotos van?

Grtz
    Jorre

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Liefst zou ik de versnellingsbak wijzigen. Ik heb al iets opgevangen dat het mogelijk is indien de “klok” en de ingaande as van de versnellingsbak worden ingekort… Maar dan kan ik me voorstellen dat ook een nieuw vliegwiel en aangepaste starter moeten gemaakt worden?!
      En weet misschien iemand of dat de G50 boite van een 3.2 en een 964 dezelfde afmetingen hebben? (op het voorste neusstuk na, want dat ziet er bij een 964 totaal anders uit)
      Aanpassingen aan de wagen voor een standaard G50 te monteren zou ik liever niet doen, omdat dan volgens mij het ganse paneel dat gepuntlast is onder de achterzitjes moet verwijdert worden om de nieuwe torsieashouder deftig af te lassen.

Grtn,
      Jorre

idd 3.6 op 915 gaat maar ook op g50 maar dan zit het probleem bij je wagen zelf en moet je enkele zaken vervangen. Het gaat

Luc

Heb gisteren effe gezocht maar ni direct iets over G50 ipv 915 in 3.2 gevonden…wel een reportage van iemand die in een 3.2 915 een 993 motor installeerde..bleek zonder aanpassing aan boite te gaan!

Hoi,

zo te zien ben je geen “leek” die hier zonder enige background gaat aan beginnen…je hebt blijkbaar her en der al een licht opgestoken. 💡 😉

Wel, de zaken die je daar opnoemt doen bij mij wel een belletje rinkelen…als ik me goed herinner stond er enkele jaren terug wel iets hierover in 911 & Porsche World. Ik probeer vanavond ofzo es te bladeren in een paar oude exemplaren en hoop je daarmee verder te kunnen helpen.. 😉

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.