924 koppeling

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 924 koppeling

• Maker
    Discussie
  • Weet er iemand hoe je bij een 924 een vastgeplakte koppeling (waarschijnlijk door vocht) kan loskrijgen. Voor de winter reed deze nog probleemloos.
    Thanks

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Geen probleem ik heb een grote liefde voor Porsche dus doe ik dat met alle plezier

Luc
      http://www.lecars.be

De hint van de cola heeft mij op het idee gebracht om remmenreiniger te gebruiken (omdat er minder suiker inzit). De koppeling is zonder al te veel miserie losgekomen: handrem op, in vierde gezet, koppelingspedaal ingeduwd en na twee maal starten kwam de koppeling los. Heb er dan wat mee gereden en de koppeling wat laten slippen zodat alles nu in orde is. Dank voor de tip.
        Willie

Als u koppelingsplaat vast zit door roest of zo 💡 dan is er maar 1 ding aan te doen 8)

Luc

Ik bedoel dat ik hem niet ontkoppeld krijg.
            Als ik op het koppelingspedaal duw, voel ik een sterke weerstand en de koppelingsschijf komt niet vrij zodanig dat ik niet kan schakelen.
            Heb eens geprobeerd te starten met koppelingspedaal ingetrapt terwijl hij in tweede versnelling staat maar dan schiet hij vooruit als je begrijpt wat ik bedoel. Dus volgens mij zit de koppelingsplaat vastgeroest.

Hey Willie, zie dat je nieuw bent op het forum. Alvast welkom!

Wat zijn de symptomen? Wat bedoel je met vast geplakt, is het rempedaal volledig indedrukt blijven plakken? Dan is het waarschijnlijk een dichting op master of slave die kapot is.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.