924 raamrubbers of niet in voorruit ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 924 raamrubbers of niet in voorruit ?

  • Maker
    Discussie

  • Didier Dirckx
    Deelnemer

      Ben momenteel bezig met de restauratie v/e 931 en vraag me af of er nu wel of niet een rubber rond het raam vooraan moet.
      Online kom in tegenstrijdige dingen tegen, latere wagens zouden een rubber nodig hebben, maar dit is dan vaak in de USA en volgens mij rubbers v/e 944 die gebruikt worden. Voor zover ik weet/kan terugvinden wordt het raam er eerst ingelijmd, en achteraf vastgezet met extra clips.
      Ook kan ik nergens online raamrubbers voor vooraan vinden (Pelicanparts, Rosepassion, Design911.. allemaal gehad)
      Echter, het lijkt me zo slordig zonder rubber, en veroorzaakt ook windegeruis vermoed ik? In bijlage paar foto’s van de ruimte tss. het raam en de raambeschermer.
      Is er iemand met veel kennis v/d 924 die me kan helpen hiermee aub ?

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
      • Dank voor alle feedback. Wat Woefke beschreef, nl. raam met kit, dan clips rond het frame waar de 3 lijstjes inpassen met daartussen
        een soort mousse/rubber geklemd lijkt met meest plausibel, wel zijn mijn clips absoluut niet rot.
        Heb de mousse/rubber gevonden bij Rosepassion voor €59,4. Ik loop volgende week zowieso langs bij PC Mechelen, als deze origineel nog bestaat, laat ik het PET nr wel even zeten.

        123

          die staat dus niet in PET op het schema , dat ding is dus onbekend, ik vind er geen part nummer voor.

            Inderdaad, trouwens butylband is plakkerig en komt niet terug in originele toestand na induwen.

              [quote=”Woefke944″ post=274029][quote=”Hellraiser” post=274025]Idd, raam met kit, dan clips rond het frame waar de 3 lijstjes inpassen met daartussen
              een soort mousse/rubber geklemd.
              Clips zijn meestal weggerot.[/quote]

              Die mousse/rubber die je bedoeld is de butylband die Porsche origineel aangeeft ?[/quote]

              Nee, die butylband is om de raam te verlijmen, er is ook nog een ander rubber wat bovenop de ruit ligt voor de afwerking onder de sierstrips.

                [quote=”Hellraiser” post=274025]Idd, raam met kit, dan clips rond het frame waar de 3 lijstjes inpassen met daartussen
                een soort mousse/rubber geklemd.
                Clips zijn meestal weggerot.[/quote]

                Die mousse/rubber die je bedoeld is de butylband die Porsche origineel aangeeft ?

                  Idd, raam met kit, dan clips rond het frame waar de 3 lijstjes inpassen met daartussen
                  een soort mousse/rubber geklemd.
                  Clips zijn meestal weggerot.

                    Al eens info gevraagd op 924 forum.nl? Daar gaat toch iemand u verder kunnen helpen.

                      Hoe komt het dan dat er bij mij een rubber zit? Volgens mij is bij de 924 en 944 typ1 de ruit geplaatst met kit daarna lijst met rubber. Mijn ruit is nog de originele fabrieksaf geplaatst.

                        Voor alle duidelijkheid ; Er is een verschil tussen 924- 944 type 1 en 944 type 2

                        944 type 2 heeft een harde plastieke lijst die rond de voorruit zit ( onderdeel van de raam dus niet apart verkrijgbaar ) met een kliksysteem ingebouwd die mee ingelijmd word bij het plaatsen van het raam. Eens de raam erin zit wordt er in die lijst een zachte rubber ingeklikt. Da’s de rubber die je dan buitenaf ziet.

                        Voor 924 of type 1 :
                        Bij mijn weten is hier geen aparte rubber van toepassing, moet de raam er enkel correct en zonder onderbrekingen ingekit worden en word er bovenopen gewoon 3 harde lijsten opgeklikt. Die nummer 3 in de PET is butyl band die gebruikt word om de ruit te plaatsen maar alle moderne plaatsers doen het gewoon met ruitenkit

                        Mogelijks is de topicstarter zijn voorruit te diep gelegd bij inkitten ?

                        123

                          dat rubber bestaat niet volgens PET zit daar helemaal geen rubber op de 924 of 944

                          944 & 924S

                          924

                          enkel op type 2 later jaren heb je deze rubberen coverstrip
                          maar die heeft dan geen metalen frame meer.
                          is ook ander raam en het ligt niet zo diep in de raamstijl
                          94455953503

                            Ik vrees dat je toch de originele rubber nodig gaat hebben ivm voor gevormd. Anders gaat de hoeken niet mooi zijn. Navraag doen bij Porsche dealer. Of goede occasie.

                            123

                              Geen idee.. uiteraard je foto bewijst wel dat je met wat handigheid de holted kan opvullen, mits je ergens de juiste maat rubber vindt erin duwt

                                Met kit geplakt vermoed ik, rubber vult gewoon holte op onder sierlijst. Waarom de ruit zo diep werd gelegd???

                                  Is een rubber

                                  123

                                    niet volgens de fabriek, ben je wel zeker dat het rubber is, en niet de zwarte kit?
                                    Rubber kun je demonteren, en terug hermonteren, de kit niet.

                                    Ik zie niet in hoe je een raam rubber kan hebben als die auto en het raam er niet voor is ontworpen.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.