924 turbo: rubber slangen motorblok/radiator/oliekoeler

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 924 turbo: rubber slangen motorblok/radiator/oliekoeler

  • Maker
    Discussie
  • Ben momenteel bezig met de restauratie v/e 924 Turbo en zou graag alle rubberslangen vervangen aan het blok;
    Origineel Porsche is er bijna niets leverbaar, en heb ook al wat specialisten gecontacteerd, zonder echt veel succes (Sierra Madre/Houweling Automotion/Samco).

    Heeft er iemand tips of weet er iemand die de rubberdarmen kan reproduceren of dit al heeft laten doen ?

    Alvast dank voor de feedback.

    Mvg.
    Didier

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • OKE Auto Geel
      Antwerpseweg.

      Is een hele grote automateriaalzaak met achteraan een groot werkhuis.

        Bedankt voor de tip Stijn !
        Heb dat Engels bedrijf al gemaild, hebben zelfs een kit op hun website voor een goeie 400 pond, weet alleen nog niet welke slangen allemaal erin zitten.
        Design UK zijn de 3 exemplaren die ook via Porsche nog leverbaar zijn, en hier en daar vind je wel iemand met eentje extra, maar totaal zijn er 21 en ik koop ze liever allemaal bij 1 leverancier.

          Heb je toevallig naam/adres van dat bedrijf in Geel ?
          Onderdelen voor een 931 zijn idd. niet makkelijk te vinden, zowel mijn PC als een paar transaxle specialisten kunnen me niet echt verder helpen wat de slangen betreft.
          Ben nu wel in contact met Whoolies in het VK, maar zelf langsgaan met de oude slangen en op maat laten maken lijkt me betere optie.
          Alvast bedankt.

          123

            veel aftermarket bedrijven in UK die sillicon water buizen in kit aanbieden of gewoon op aanvraag op maat maken voor redelijke prijzen.. ze weten van elke auto de specs en maken ze gewoon a la minute.
            http://www.classicsiliconehoses.com/our-products/

            Die kunnen alles maken wat je maar wil.
            Desnoods stuur je je oude buizen op en ze maken ze op die maat na.

            of deze hier off the shelf
            https://www.design911.co.uk/fu/pt878_879_-cma81-cmo83-ct319/Porsche/924-1977-88/924-Turbo-2-0L-1979-81/Water—Coolant-Hoses/

            Het turbo deel is grotendeels aluminium op de 924
            al de injectie en lucht inlaat buizen errond zijn niet lastiger te maken dan die van de gewone 924NA.. no biggie

              Ai ! dat word niet makkelijk.

              De oliekoeler slangen kun je volgens mij perfect laten maken bij een automotive shop die slangen, leidingen en koppelingen maakt ( zo weet ik er eentje in Geel zitten )

              Alle rubberen tubes aangaande het inlaat/turbo circuit wordt een andere zaak.

              Ik denk tevens dat je deze vraag even stelt op het 924 forum, daar zitten veel mensen met specifiek kennis van 924/931, zo’n 931 is toch wat speciaals kwa onderdelen enz…

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.