924 Waarde

• Maker
    Discussie

• Wouter
    Deelnemer

Wat zou de waarde zijn voor een 924 uit bouwjaar 1981.

140000 km’s, eerste eigenaar, altijd onderhouden bij porsche centrum ingelmunster (dus volledig gekende historie)

Nog altijd origineel (behalve 1 kant opnieuw vernist), ziet er echt nog als nieuw uit vanbinnen en vanbuiten.

verkoper vroeg er 6500 voor op de beurs in Kortrijk.

Als ik wat rondkijk op internet, zie ik dat er toch veel met minder km opstaan, maar zijn ze ook zo goed onderhouden als deze?

Wat denken jullie?

Wat zou de waarde doen binnen enkele jaren? Of wat is de trend op dit moment?
      Ik volg de 924 niet van zo dichtbij

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
      • Dat kleurverschil heb ik niet direct opgemerkt.

We hebben de hele auto uitgemeten met een lakdiktemeter en de linkerzijde was gelijk in dikte.
        Rechterzijde was veel dikker en toen zei de verkoper dat hij wellicht eennieuwe vernislaag heeft gekregen.

Ik had ook direct het kleurverschil van de linkervoorvleugel opgemerkt. Vraag is dan: waarom herspoten ?

Heb er zelf ook naar staan kijken. Zag er op eerste zicht wel deftig uit.
            De prijs tja, veel voor een 924. Anderzijds als hij tiptop in orde is, prijs wel acceptabel.
            Prestaties van 924 zijn idd niet zo indrukwekkend. Ooit met gereden en toen voor mezelf uitgemaakt dat het dat niet was wat ik wou. Doe anders eens een proefrit.
            Als je meer prestaties wenst, dan is een 944 of 968 interessanter.

Hey,

de wagen staat niet online, ik heb enkel het telefoonnr. van de verkoper.

Ja ik volg niet echt de ‘normale’ modellen van de 924, als ik eentje zie staan dan kijk ik meer uit naar de S, Turbo,… versies.
              Deze spreken me meer aan om aan te kopen.

Dit was nu enkel omdat deze zo mint stond. Maar mocht ik dit model kopen dan zou ik hem evengoed soigneren als gelijk welke porsche ik zou kopen.
              Het is de bedoeling dat ik iets koop om te koesteren, dus enkel buitenkomen als het deftig weer is, altijd goed onderhouden en hij krijgt een goede standplaats :up:
              ook is het niet de bedoeling dat ik iets koop om mee te crosssen, het zal eerder buitenkomen om eens een toerritje of meeting mee te doen. en langzaam in waarde te laten toenemen.

Ieder porsche zal als een gelijke behandeld worden.

Staat de wagen online? Kun je er dan een link van posten?

Het is redelijk simpel. De écht goede 924’s gaan een centje meer kosten, maar dan heb je ook wat.
                Als de wagen jou 100% aanstaat, dan moet je gewoon kopen. Weinig 924’s gaan in een goede staat zijn, laat staan van eerste eigenaar inclusief volledige onderhoudshistorie! 😯 Wil je weten of die 924’s op het internet even goed onderhouden zijn, dan zul je moeten gaan kijken. 😉

Wat de waarde is in de toekomst, weet niemand. Ik, noch iemand anders heeft een glazen bol om mee in de toekomst te kijken. Wat wel een feit is, is dat de goede 924’s zeldzaam aan het worden zijn. En prijzen gaan echt niet meer zakken.

Wil je wel een 924? Aangezien je het model eigenlijk niet echt volgt. Want het zou zonde zijn om zo’n goed exemplaar te kopen en dan laten onderkomen omdat het toch net niet dat is wat je zocht… Verwacht allesinds geen supersnelle wagen omdat er een Porsche logo ophangt… 🙄 Een 924 hoort bij een liefhebber. Iemand die waardeert waar de wagen voor staat en hoe hij eruit ziet.

Succes en houd ons op de hoogte. :up:

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.