928 LMM (MAF) her calibreren?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 928 LMM (MAF) her calibreren?

• Maker
    Discussie
  • De 928 stotter wat, voornamelijk tussen de 1500 & 2200 rpm.

Blijkt de LMM te zijn.
    Heb eens gehoord dat je die zou kunnen laten her-calibreren.
    Weet iemand waar?

Onderdeel: BOSCH 0 280 214 001
    Hebben er wel een revisie voor in ruil (0 986 280 001) maar wel €900 ex BTW, beetje veel hé

Dus liever een goed adres waar ze deze kunnen caliberen of herstellen/revisren.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
    • [quote=”stefx911″ post=146764]Ruit werkt terug. Schakelaar was oké, motor zat wat vast…[/quote]
      Wat heb je er dan aan gedaan? Een of andere spuitbus?

0

Thx, ga ik eens verder bekijken mits wat tijd.

Ben geen held in het ontcijferen van die schema’s. Had hier ook al gekeken:
        http://www.ligeti.com/928/Porsche%20928%20Wiring%20Diagrams/Porsche%20928%20Wiring%20Diagram%20-%201986.pdf

Aan de bedieningsunit heb ik twee stekkers. de binnenkomend (vermoed ik) heeft 4 draden: Rood – Wit – groen/wit – blauw/wit. Op geen enkele meet ik stroom.

Nu zou ik graag weten op welke fiche die verbonden zijn onderaan de zekeringskast.

[IMG]http://imageshack.us/a/img812/8404/pa6j.jpg[/IMG]

0

om met de tip van igordiver aan de slag te kunnen vindt je hier 30 pagina’s met elektrische schema’s van de 928

0

Hebt ge ne ws-manual? (al is de uitleg over elektriciteit sumier)

0

Ruit werkt terug. Schakelaar was oké, motor zat wat vast…

Nu nog de verwarming aan de praat krijgen. Verwarmings/airco bedieningsmodule gedemonteerd en daar krijg ik blijkbaar geen stroom op. Zekeringen en relais zijn oké.

Nu nog uitzoeken van waar die zijn stroom krijgt… en das niet zo simpel blijkbaar…

Tips welkom

0

[quote=”stefx911″ post=146670]
                Zo werkte de ruit van de passagier niet. Juist even kort wel, genoeg om open te gaan maar nu niks meer. dus krijg ze niet dicht. das iets om deze avond in orde te zetten ;-)[/quote]
                Die schakelaars kan je open prullen en meestal zijn die contactplaatjes wat gecorrodeerd ,oppoetsen en klaar .
                Alleen is het soms een ellende om alles op zen plaats te houden als je de schakelaar weer wil dicht klikken :bounce: 😉

0

We zijn er nog niet hor Wim, nog wat details afwerken en wat massapunten nakijken.

Zijn nog enkele elektrische zaken die niet werken.
                  Zo werkte de ruit van de passagier niet. Juist even kort wel, genoeg om open te gaan maar nu niks meer. dus krijg ze niet dicht. das iets om deze avond in orde te zetten 😉

Lak ook nog eens polieren, nog hier en daar een rubber en trim vervangen…
                  Het zit hem in de details hé

Maar al heel blij dat hij nu motorisch 100% is

Ook nog heel klein lekje in de radiator. gezien dit de originele is met de OEM stickers op wil ik die laten herstellen/reviseren ipv te vervangen door nieuwe.

Moest je een goed adres weten…

0
                  Wim

Mooi Stefan, en nu weer genieten. :up:

0

Revisie LMM aangekomen en gemonteerd.

Probleem verholpen en de 928 rijdt super nu!

Dus zeer goed adres!

0

Ah ok, das wel fair dan!
                        Ik dacht dat je nu 2x voor ‘t zelfde moest gaan betalen.
                        En transport kost nu eenmaal geld.

0

Heeft wel direct het geld (-€50 voor diagnose en verzending) terug gestort omdat hij mij niet verder kon helpen…
                          Dat van die €50 hadden ze op voorhand al latten weten dus laten we het er maar bij.

0

[quote=”stefx911″ post=145962]

vraag me dan toch af wat er aan gedaan is door die andere firma…[/quote]

Das duidelijk, een factuur van opgemaakt 👿
                            Zij gaven toch “1 jaar garantie”, waarom claim je dit dan niet bij hun ?
                            (of heb ik ergens over gelezen?)

0

LMM aangekomen bij JDS en getest.
                              Meet blijkbaar bijzonder laag op calibratie -6% en moet dus gereviseerd worden.
                              Volgens JDS normaal dat met deze LMM de 28 niet goed draait.

Nu afwachten tot ik hem terug heb om te zien wat het zet eens gemonteerd…

vraag me dan toch af wat er aan gedaan is door die andere firma…

0

Al 2 vacuumlekken gedicht…

Tenzij dat er nog enkele hidden spots zjjn waar hij kan lekken…

0

Het kan ook gewoon een luchtlek zijn, heb je hier al op gecontroleerd?

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.