Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 944 › 944 info
- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
4 november 2008 om 02:37
hoi allemaal ben hier nieuw,
ik droom al geringe tijd van een944
aangezien ik carrosier ben moest ik eerst mijn andere auto afwerken voor ik om een 944 kon gaan
maar nu is het zover,volgende zomer zou ik er van willen genieten
nu zit ik met enkele vraagjes
de turbo spreekt me het meest aan
maar…. hoe zit hetmet de gewone 2500 met 163pk???
marcheert dat degelijk of valt het tegen
bedoeling is een wagen om in het weekend eens wat mee te gaan spelen
en de 944 s???
heb begrepen dat er ook een 2700 in is,hoe zit het daarmee?
de turbo is waarschijnlijk het spectaculairst….
alle info is welkom
zou er 1 willen gaan kopen maar de prijzen lopen ook zover uit elkaar
hopelijk krijg ik hier wat meningen over deze wagens
alvast van harte bedankt
mvg tim -
MakerDiscussie
-
[quote=”911-lover”:hqslqqyz]195€ met rechtsbijstand voor een niet oldtimer jaarlijks 😯
Welke verzekering ❓ [/quote]mercator verzekering
en mijn agent zit in leopoldsburg
omdat ik er meerdere wagens heb bollen onder zijn verzekering
kon hij dit doen[quote=”Steady Eddy”:32dpj165]Zal als classic car zijn (vanaf 15 jaar) als je al andere voertuigen bezit voor alledaags verkeer.
Bij Ethias is dat 218,39€ voor BA en RB, taksen en bijdragen inbegrepen voor om het even welke wagen (vermogen doet er niet toe).[/quote]ja inderdaad als classic car
heb me wel laten vertellen door mijn verzekerinsagent,dat dit pas ging met een auto vanaf 21 of22 jaar geloof ik
en zoals je zegt heb ik een wagen voor mij en eentje voor mijn vrouw als dagelijkse wagens ingeschreven….Zal als classic car zijn (vanaf 15 jaar) als je al andere voertuigen bezit voor alledaags verkeer.
Bij Ethias is dat 218,39€ voor BA en RB, taksen en bijdragen inbegrepen voor om het even welke wagen (vermogen doet er niet toe).195€ met rechtsbijstand voor een niet oldtimer jaarlijks 😯
Welke verzekering ❓ben al bij mijn verzekering geweest
met een o plaat rijden heeft tegenwoordig zeker zijn nadelen
daar kan ik van mee spreken,die optie zit er niet in
maar vanaf 22jaar kan ik een auto bij mijn verzekering als classic inschrijven.dat wil wel zeggen jaarlijks na de keuring en niet voor dagelijks gebruik
voor de turbo zou het me jaarlijks met de bijstand in 195€ verzekering kosten…..dat had mijn agent al nagekeken
kan er miss. mee te maken hebben dat dit de 5de auto zou zijn die ik bij hem verzekerAnoniem5 november 2008 om 16:45Inschrijven als classic bestaat niet bij mijn weten. Enkel als oldtimer en dat is vanaf 25j, dus je zou eentje moeten kopen van 1983. De gewone 944 was toen al beschikbaar, maar turbo of andere modellen nog niet. En dat statuut als oldtimer heeft zo zijn nadelen.
Voor de verzekering kan het wel een verschil maken als hij wat ouder is, maar bij mijn weten zijn daar geen vaste regels rond, het hangt van van de maatschappij, je leeftijd, woonplaats, of je er al dan niet al wagens verzekerd hebt enz…[quote=”911-lover”:fj7frfxb]Misschien een domme vraag .
Maar waarom geen 968 ?
Een “gewone” 968 heeft dan wel geen Turbo , mar meer vermogen (240pk) dan een 944S2 (211pk) of Turbo (220pk) en de aanschafprijs ligt rond hetzelfde .
Modernere wagen , soepeler rijden , meer vermogen en minder in verbruik (mede dankzij de zesbak) 💡 [/quote]ja het zit zo….ik zou deze wagen als classic willen inschrijven
en dan is een 968 nog te jong….of vergis ik me???
vind het model van 968 of 944 of 928 zeer mooi,daar ligt het niet aan
en het hoeft zeker geen turbo te zijn
gewoon zoals je zegt vermogen
groetjesMisschien een domme vraag .
Maar waarom geen 968 ?
Een “gewone” 968 heeft dan wel geen Turbo , mar meer vermogen (240pk) dan een 944S2 (211pk) of Turbo (220pk) en de aanschafprijs ligt rond hetzelfde .
Modernere wagen , soepeler rijden , meer vermogen en minder in verbruik (mede dankzij de zesbak) 💡nee da is waar,maar had gewoon totaal geen idee van het verbruik
en vergelijken met een tdi doe ik het natuurlijk ook weer niet…..
anders droom ik nu niet dagen lang van een 944 hihi
maar wat ik wil zeggen is,heb al een tdi die rond de 165pk draait met enorm veel koppel.
en zoek echt een wagen die me net iets meer biedt
gaan nogal eens de ardenne in met kameraad zijn honda S2000
en dat is echt sensatie
en dat is ook mijn bedoeling……pure fun
want ik weet ook atmosferisch is altijd sterker en…. mits een beetje sleutelwerk gaat een 2500 ook weer een stuk beter
de twijfel is groot
denk da ik eens een handelaar ga zoeken die deze wagens heeft staan
en miss.proefritje met me doet dan weet ik het meteenalvast allen bedankt voor de vele reacties tot nog toe
[quote=”mcklusky”:19w35upt]
Wat de “S” met de 2.7 betreft, die gaat wat vlotter maar niet spectaculair veel beter dan de 2500, ook zijn deze motoren gevoeliger.
hopelijk heb je wat aan mijn uitleg…
zelf heb ik enkele 2500 modellen en een 2700 gehad en enkele keren in een turbo mogen rijden, dit zijn dus mijn eigen ervaringen.[/quote]
Wij denken dat Dave hier de eigenschappen van de 944 S en de 2.7 wat door elkaar haalt.
De 2.7 werd in 1989 peproduceerd, er werden door Porsche heel wat van die motoren gratis vervangen door een 3.0 omdat ze mankementen vertoonden.
De boring van de 2.5 werd vergroot met 104 mm’. en een ander cilinderblok werd aangewend voor de 2.7.
Het vermogen werd van 160 pk op 165 pk gebracht, geen aanzienlijke winst. Het koppel tot 225 Nm bij 4200 tpm in vergelijking tot 205 Nm bij 3000 tpm bij de 944-2.5 .De 944 S echter is voorzien van multikleppen (16) techniek op basis van de 2.5, geproduceerd vanaf eind 1986: 190 pk bij 6000 tpm, cilinderkop met 16 kleppen en “16 Ventiler” emblemen op de voorste spatborden. Max toerental 6800 tpm i.p.v. 6500 tpm voor de 8-klepper.
Voor het inlaatspruitstuik en het verdelerhuis werd het zeer duurzame magnesium gebruikt.
De voornaamste opzet van de “16 Ventiler” waren propere uitlaatgassen en laag brandstofgebruik met laag octaan benzine. Wij noteren gemiddelden van ca. 9 liter voor onze 944 S – 1987.
De 944 S heeft de sterke versnellingsbak en aandrijfassen van de Turbo.De 944 S heeft zijn plaatsje onder de “beste” wagens van Porsche, met heerlijk dubbel-nokkenassengebrul bij het accelereren.
Bij deze… 😈 😉 😈
Anoniem5 november 2008 om 13:10[quote=”azibi”:v9rv8hd5]dus als ik het goed begrijp kan ik de gewone 2500 VERGELIJKEN met een goede tdi…..
weet iemand ook waar ik me aan mag verwachten qua : verbruik?
20…..30……of meer?[/quote]
Zo ver zou ik niet gaan van een 2,5 benzine te vergelijken met een turbodiesel. Maar qua prestaties (0-100) komt hij waarschijnlijk in de buurt van de betere bmw diesel. De diesel zal wel wat flexibeler zijn, in de porsche 2,5 zal je wat meer moeten schakelen om in de hernemingen mee te kunnen. Maar dat is nu net de fun, nietwaar.Verbruik: nee, zeker niet zo hoog voor de atmosferische 944. Als ik me nog goed herinner lag dat voor beide (dus 2,5 en 3,0) rond de 10L/100 km met uitschieters tot max 11-12.
PS als je een porsche koopt moet je wel niet teveel naar het verbuik zien en zeker niet vergelijken met een diesel hé, anders ben je verkeerd bezig 😉
[quote=”951 S”:3de1b5ji]Hallo Tim,
Ik rijd ondertussen al meer dan 15 jaar met Porsches, vooral de water gekoelde. Ben begonnen met 924, 944, 944 turbo en sinds een jaar of 4 heb ik een 944 turbo S waarmee ik ongeveer 20.000km per jaar afleg. Recent is er een 964 C2 bijgekomen en ik rijd regelmatig met de 996 C2 van mijn vader. De 911-jes zijn best leuk maar niks geeft de sensatie van de turbo S, het “turbogat” maakt het juist duidelijk dat er een turbo aanwezig is in tegenstelling tot de meeste hedendaagse TDI’s waarbij je nog nauwelijks merkt wanneer te turbo aanslaat, en als je niet te lui bent om te schakelen valt het allemaal best mee.
Heb vorig jaar een tweede turbo S op de kop kunnen tikken, met de bedoeling onderdelen bij de hand te hebben, maar men eerste is aan een motorrevisie toe dus zal de andere waarschijnlijk terug verkocht worden om de kosten van de revisie te kunnen dekken. Bij interesse, let me know.[/quote]
hoi bij deze zeker interesse in de wagen
en zie dat je van mol bent,dat is niet ver
groetjes timja de bedoeling is met de 944 voor in het weekend
heb doordeweekse wagens
dus als ik het goed begrijp kan ik de gewone 2500 VERGELIJKEN
met een goede tdi…..
dat is geen optie want dat heb ik al hihi
ga toch maar opteren voor de 3000liter of de turbo
weet iemand ook waar ik me aan mag verwachten qua : verbruik?
20…..30……of meer?Anoniem5 november 2008 om 12:01Ik denk dat je de “gewone” 944 2,5 best kan vergelijken met een soortgelijke BMW 3 reeks van die jaren of begin de jaren 90. Althans dat gevoel had ik daarbij. De 944 3,0 geeft hetzelfde gevoel als de 2,5 maar met voldoende power, altijd aanwezig, om met de meeste hedendaagse diesels mee te kunnen. (dan spreek ik wel niet van superdiesels genre 535d enz). Zoals eerder gezegd, het hangt af van wat je ervan verwacht en watb je ermee wil doen.
Hallo Tim,
Ik rijd ondertussen al meer dan 15 jaar met Porsches, vooral de water gekoelde. Ben begonnen met 924, 944, 944 turbo en sinds een jaar of 4 heb ik een 944 turbo S waarmee ik ongeveer 20.000km per jaar afleg. Recent is er een 964 C2 bijgekomen en ik rijd regelmatig met de 996 C2 van mijn vader. De 911-jes zijn best leuk maar niks geeft de sensatie van de turbo S, het “turbogat” maakt het juist duidelijk dat er een turbo aanwezig is in tegenstelling tot de meeste hedendaagse TDI’s waarbij je nog nauwelijks merkt wanneer te turbo aanslaat, en als je niet te lui bent om te schakelen valt het allemaal best mee.
Heb vorig jaar een tweede turbo S op de kop kunnen tikken, met de bedoeling onderdelen bij de hand te hebben, maar men eerste is aan een motorrevisie toe dus zal de andere waarschijnlijk terug verkocht worden om de kosten van de revisie te kunnen dekken. Bij interesse, let me know.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.