944, oldtimer en trackday (mag minder mooi zijn)

Home Forum Stel jezelf even voor ! 944, oldtimer en trackday (mag minder mooi zijn)

  • Maker
    Discussie

  • scoobytime
    Deelnemer

      Hallo iedereen,

      Ik ben nieuw op het forum en heb getracht hetgeen ik zoek in de (korte) titel te krijgen.

      Na een dik jaar met een Subaru Impreza GTT uit 99 te hebben kunnen genieten, is het nu tijd voor iets anders.

      Op zoek zijnde naar een oldtimer, waarmee ik af en toe op circuit ook mee kan ravotten, ben ik op de Porsche 944 uitgekomen.
      Weeral een auto die ik de nodige TLC kan bezorgen.

      De bedoeling is om een 944 te vinden die motorisch/mechanisch is zoals het moet zijn.
      De carroserie/interieur is iets minder belangrijk. Het moet dus niet de mooiste van België zijn.

      Mijn budget is vrij beperkt, maar ik ben wel vastberaden. Rond de 3000€ zou mooi zijn !

      Alvast een sfeerfoto van de Scooby @ work:

      Ik hoor het graag.

      Mvg,
      Ben

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
      • De 944 hoeft ook niet weg 😉

        Succes met je zoektocht!

          heb net de details gezien, dat zal het niet worden, sorry
          toch bedankt voor het voorstel
          lichte vracht aan 3000€ ga ik ook kunnen laten steken vrees ik.

          Ik blijf nog over met een Miata of een E30 (325, liefst ix)

            Sorry had net aanvulling met extra gegevens al gepost toen ik jouw post zag.

            Km stand is iets van +191.000

              WillemB, is niet meteen wat ik zoek, maar kan je me toch de details (en prijs, km, jaartal, …) PM’en aub?:)

                Is dit wat voor je? Staat wel in (midden) Nederland, en is absoluut niet moeders mooiste maar ik heb er al een paar trackdays en slaloms mee gereden zonder problemen

                Technisch goed, maar heeft wel wat carrosserie werk (links achter) Auto heeft aan de linker achterkant in de vangrail gezeten en is niet heel netjes gerepareerd.

                Het is een 944 uit 1985, een type 2 met de volgende aanpassingen
                *leeg gemaakt binnenin met sparco kuipstoelen en 5 punts gordels.
                *halve rolkooi gemonteerd.
                *afneembaar race stuur.
                *additionele volt/oildruk/watertemp meter in middenconsole.
                *aangepaste carterpan en oil pick up. Er is een baffel in de carterpan gezet en de oil pickup is ook lager gemaakt.
                *nieuwe koppeling met druklager.
                *fast response gaskleplinkage.
                *motor 5 trackdays geleden volledig nieuw opgebouwd, nieuwe lagerschalen etc.
                *staat op semislick race banden die net 4 trackdays gedaan hebben.
                *In de voorste alu draagarmen zijn net nieuwe buschings in geperst om de oude plastic te vervangen.
                *rondom rond heeft hij ecb yellow stuff remblokken.
                *speciale metaal gevlochte remleidingen stalhflexs.
                *Apk tot en met augustus 2015
                *Vaste prijs € 6500,–

                  zelfs al neem ik 10000€ en benzine kom ik op het volgende uit:

                  http://www.2dehands.be/markt/2/lichte%20vracht/?locale=all&p=be&p=nl&prijsmax=10000&prijsmin=0

                  Haal Ik enkel de auto’s er uit kom ik dit uit:

                  http://www.2dehands.be/autos/2/lichte%20vracht?prijsmin=0&prijsmax=10000&p=be&p=nl&auto_brandstof=benzine&locale=all&offset=35

                  niet echt wat we zoeken eh 🙁

                    Ik heb mij Ford nochtans zo gevonden op 2de hands.
                    Een beetje geduld en tijd insteken.
                    Er zijn er toch genoeg.
                    Stond vorige week nog een Mercedes AMG op voor denk ik 7000 euro, heb nog getwijfeld contact op te nemen met verkoper maar heb eigenlijk al teveel auto’s.

                      Ghost, heb ik ook over nagedacht, het problem is als je “lichte vracht” typt in 2dehands & co kom je enkel “wegens aankoop lichte vracht” of “te ruil met lichte vracht”.

                      Heeft er iemand mss tips en tricks om deze makkelijker te vinden ? De “snelle” lichte vracht bedoel ik dan.

                      PS: vergeet het budget van 3000€ niet eh, Focus RS is toch iets duurder 🙂

                        Doe zoals ik.
                        Koop een snelle lichte vracht.
                        Kost ook geen taks en dan kan je naar recentere modellen gaan.
                        PS: ikzelf heb een Ford Focus II RS lichte vracht voor dagelijks gebruik en circuit.

                          Dat bedoel ik , een MX5 bv. is vrij goedkoop aan te komen en er zijn massa’s speeltjes voor te krijgen .
                          Zet daar een turbo op en dat ding gaat als de brandweer !
                          Een goeie E30 is vermoedelijk iets duurder in aankoop omdat je waarschijnlijk de 6 cilinder versie wil hebben maar hier kan je eventueel dan weer zowat elke 6cil. in proppen die BMW ooit gemaakt heeft .

                            Subaru is al weg hoor.
                            Ik reed er veel te weinig mee en dat is zonde van de auto.
                            En ook zonde van het geld, vooral belastingen etc …
                            Stukken en brokken zijn ook niet de goedkoopste bij Subaru dus heb ik de wijze beslissing genomen om voor een oldtimer te gaan.

                            Maar van Porsche ben ik stilaan ook aan het afstappen, het zou voor mij meer een auto zijn om mee te cruisen, dan op circuit mee te scheuren. Stukken kosten blijkbaar ongeveer even duur dan een Subaru. En dit is niet de bedoeling.

                            Volgens mij ben ik beter met een MX5, iets minder naar mijn zin, maar wel oldtimer en goedkope stukken/onderhoud.

                            Dat neemt niet weg dat er later nog een Subaru of iets leuks kan komen 🙂

                              @Scoobytime: Waarom zou je die toffe Subaru wegdoen ? Houden en blijven mee rijden ! En als je zelfsleuteldrang voelt, je kan die toch tot in het oneindige tunen dus …

                                benieuwd hoe lang een 25 jaar oude 944 met achterstallig onderhoud (anders vind je ze zelden onder de 5K €) het zal volhouden op circuit ? waarom moet het een oldtimer zijn om op circuit te gaan, een sti is dat toch ook nog niet?

                                  Ik vind toch geen 986 (boxter?) onder de 5000€ hoor.
                                  En het zijn spijtig genoeg geen oldtimers 🙁

                                    dan zou ik nog eerder een 986 of 986S nemen om op circuit te gaan raggen. daar zijn er genoeg van en ze kosten tegenwoordig minder dan een 944 of 944s2 die mechanisch in orde is (interieur wordt er toch tot een minimum uit gesloopt).

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.