944, oldtimer en trackday (mag minder mooi zijn)

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! 944, oldtimer en trackday (mag minder mooi zijn)

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op het forum en heb getracht hetgeen ik zoek in de (korte) titel te krijgen.

Na een dik jaar met een Subaru Impreza GTT uit 99 te hebben kunnen genieten, is het nu tijd voor iets anders.

Op zoek zijnde naar een oldtimer, waarmee ik af en toe op circuit ook mee kan ravotten, ben ik op de Porsche 944 uitgekomen.
    Weeral een auto die ik de nodige TLC kan bezorgen.

De bedoeling is om een 944 te vinden die motorisch/mechanisch is zoals het moet zijn.
    De carroserie/interieur is iets minder belangrijk. Het moet dus niet de mooiste van België zijn.

Mijn budget is vrij beperkt, maar ik ben wel vastberaden. Rond de 3000€ zou mooi zijn !

Alvast een sfeerfoto van de Scooby @ work:

Ik hoor het graag.

Mvg,
    Ben

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • XXX

Even op FB ‘vintage garage’ ind e zoekfunctie typen, kan het van hieruit niet linken (geen FB op ‘t werk).

Op zolder overlaatst met het 11je gereden en inderdaad de E30 lijkt me de beste keuze, veel gezien daar.
      Maar wat is er mis mee om een 944 zonder toeters of bellen (geen targa, geen servo, geen elek ramen…) af te beulen, niets zo plezant 😮
      De prijslijst tegenover een E30 qua onderdelen kan natuurlijk doorslaggevend zijn.
      Alhoewel er heel wat 944’ers in de sloop terug te vinden zijn.

0

Haha 🙂 Ik wist dat er zo’n reactie ook moest komen.
        Maar dat is ook mijn mening hoor, volgens mij ga ik te veel emotionele waarde hechten aan de Porsche om er mij 100% mee te amuseren op circuit.

Miata en E30 zit inderdaad ook in mijn lijst 😉

0

De 924/944 liggen me te nauw aan het hart dus ga maar beter zo’n golf of weet ik veel in de prak racen ! 😉

Trouwens ,wil je gewoon een trackday speeltje dan is een Miata of E30 waarschijnlijk een betere keuze , ook achterwiel aangedreven en meer en goedkoper aan tweedehands zowel aftermarket race onderdelen te vekrijgen .

0

welkom en succes.

0

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
              Momenteel is het voor mij nog onduidelijk (vooral omdat ik goedkoper wil hebben als de Subaru die ik net gehad heb).

MX5, Golf, CRX, E30, 205GTI zijn blijkbaar allemaal bekend als goedkope trackday auto’s. Dus het word nog wikken en wegen.

Als je spreekt over facebook, mag ik de naam kennen van de groep in België aub ?
              Kan ik dit ook meevolgen 🙂

0

In Nederland vind je soms nog wel een goedkope 944.

Zoals deze bijv: http://link.marktplaats.nl/m918932646

Succes met de zoektocht!

0
                XXX

Oh ja, check deze site met regelmaat, heeft er dikwijls staan (komt die van ons ook van) en actief op smoelenboek 🙂
                  http://tekoop.vintagegarage.be/#!home

0
                  XXX

+1

voor dat budget vind je niets waarmee je direct een trackday kan inplannen…..

0

Welkom, de 944 zit ondertussen al in een andere prijsklasse hoor, en de meeste goedkope hebben al dat bedrag aan werk nodig om in orde te zetten

0
                        Wim

Welkom Ben op het forum.

0
                        11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.