944 : Probleem dashboard & targa dak

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 : Probleem dashboard & targa dak

• Maker
    Discussie
  • Begin dit jaar heb ik een 944 type 2 van 04 ’87 gekocht voor mijn zoon. Prima wagen van 2é eigenaar met slechts 149.000 km op de teller (alle rekeningen en schouwingsbewijzen erbij). Doch vorige week is het komplete dashboard uitgevallen, heb vandaag deashboard uitgebouwd en de 3 stekkers ingespoten met WD40 doch zonder resultaat.
    Gelijktijdig functioneerde ook het targadak niet meer (bij bediening knopwas er nog een kortstondige beweging) => ik heb de schakelaar uitgemeten (= ok) en eens een relais omgewisseld, doch zonder resultaat.
    Heeft er iemand al dergelijke problemen gehad en/of tips voor de oplossing ?
    Kan dashboard nog gekontroleerd/hersteld worden ? Waar vindt ik betaalbaar dashboard ?
    stuur desnoods een smske, dan bel ik wel terug.
    mvg Luc 0479/93.93.35

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Denk ook slechte massa.

en dak zou ik pas beginnen naar kijken als het dash hersteld is.

Ik heb samen met ‘Wannahave’ (van 944 forum) mijn dak hersteld. had ongeveer hetzelfde voor.

alles werkt nog, maar dak deed ik dicht, en na 3cm (hij moest nog een halve gaan) geen beweging meer in de krijgen (niet dicht en niet open)

is hersteld werkt nu terug gewoon, enige kost (2 plastiek tandwielen vervangen, dacht 20 eurokes…

de kunst is alle micro switchen goed uit te meten. en de schakelaars/relais goed te testen en door te meten… kruipt wat tijd is (halve dag ofzo max) maar best met 2 te doen.

gr,
      J

Als het volledige dashboard uitgevallen is , gok ik op een slechte massaverbinding.

Hallo Luc, welkom hier. Misschien dat iemand je hier wel verder kan helpen, maar probeer het misschien ook even hier http://www.944forum.com/forum/index.php. Denk dat er daar meer 944-rijders zitten dan hier.

Verder zijn we natuurlijk altijd te vinden voor een foto van je mooie bolide 😉 .

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.