944 S2 Cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 S2 Cabrio

• Maker
    Discussie

• Gert
    Deelnemer

Vandaag heb ik mij een 944 S2 Cabrio in de kleur amethyst aangekocht.
      Met net geen 200.000km op de teller zou hij nog goed moeten zijn om er nogeens het dubbele erbij te rijden.
      De wagen zal door de verkoper technisch inorde gezet worden, de motor wordt gereinigd en wordt nog gepolierd. De rest van het werk zal mijn persoonlijke uitdaging worden in de komende maanden….
      Foto’s zullen pas in oktober volgen als hij hier staat. Vanaf dan zal ik hier ook een soort van blog proberen te onderhouden. Verrassingen zullen er toch volgen 😳

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 195)
      • volgens mij worden ALLE nummerplaten tegen betaling afgeleverd door de postbode.

Goed dit te lezen, ik ga donderdag a.s.
          Rollie : krijg je bij DIV Alken ook oldtimerplaat direct mee of moet die toch vanuit Brussel opgestuurd worden ?

Goed dit te lezen, ik ga donderdagavond a.s.
            Rollie : krijg je bij DIV Alken ook oldtimerplaat direct mee of moet die toch vanuit Brussel opgestuurd worden ?

wss wel, anders zou op het keuringsbewijs de vermelding niet staan “niet geldig als technische keuring”.

niet nodig om daar al stress van te krijgen. :geek: ga maandag langs een keuringsstation met het formulier en je keuringsbewijs en laat het formulier correct aanvullen en afstempelen.

Had je op keuring gezegd dat je hem wenste in te schrijven als oldtimer?

Is niet ingevuld. Enkel vak X13.

In een vakje voorbehouden voor keuring, onder vak X10

Nu krijg ik stress. Ik zie dat niet staan.

Gert, als ie als oldtimer gekeurd is staat op het roze formulier dat ie enkel als oldtimer kan worden ingeschreven.
                        Kan ook niet on line ingeschreven worden.Dient opgestuurd maar beter zelf binnenbrengen bij DIV.
                        Laatst nog een verstuurd exemplaar verloren gegaan bij DIV van een klant…met als gevolg nieuw keuring
                        Als oldtimer

congrats ! nu moet 14/nov met de 944 toch binnen bereik liggen :drink:

en yep, die vermelding “niet geldig als technische keuring” dateert nog uit de tijd dat de oldtimerkeuring niks voorstelde. terwijl nu gekeurd wordt zoals voor een andere auto muv meting uitlaatgassen.

het feit dat het over een oldtimer gaat zouden de heren van de autokeuring voor jou al op het roze formulier moeten ingevuld hebben. staat er niks ingevuld bij vak X10?

En voilà, hij is langs de keuring gepasseerd en heeft groen licht (blad) gekregen.
                            Wel raar dat er op het keuringsbewijs staat vermeld dat het document niet geldt als technische keuring daar de staat van het voertuig niet is nagezien… :think: Heeft vermoedelijk te maken met het fiet dat het een oldtimer keuring is, right?!
                            Misschien nog een stomme vraag maar waar kan ik aanduiden op dat roze forumulier voor aanvraag tot insschrijving van eenvoertuig dat ik die als oldtimer wil inschrijven? Of moet ik het keuringsbewijs dan bijvoegen?
                            😳 😳

Levering staat gepland voor eind volgende week…. Zal spannen om tegen 14/11 mijn platen te hebben.

@Herman
                              : deze 944 is een low profile projectje en het is de bedoeling om zelf wat inorde te zetten. Er is nog werk aan dus! Die van jouw zal wel beter zijn.

het moment “als het kriebelt moet je karren” komt er aan :happydance:

Ziet er heel goed uit Gert, en wordt nog beter eenmaal ‘m z’n badje heeft gekregen.
                                  Proficiat !

Heb hem vandaag nogeens gezien. :coolness: Nog steeds vuil maar daar moet je doorkijken. Speciaal de foto’s sterk verkleind. De première is voor wanneer hij hier “spik & span” op de oprit staat. levering einde volgende week.
                                    voorkant-2.jpg
                                    Nee, de klep is niet volledig gesloten….

achterkant-2.jpg

Schuinresized.jpg

sideresized.jpg

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 195)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.