944 S2 Cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 S2 Cabrio

• Maker
    Discussie

• Gert
    Deelnemer

Vandaag heb ik mij een 944 S2 Cabrio in de kleur amethyst aangekocht.
      Met net geen 200.000km op de teller zou hij nog goed moeten zijn om er nogeens het dubbele erbij te rijden.
      De wagen zal door de verkoper technisch inorde gezet worden, de motor wordt gereinigd en wordt nog gepolierd. De rest van het werk zal mijn persoonlijke uitdaging worden in de komende maanden….
      Foto’s zullen pas in oktober volgen als hij hier staat. Vanaf dan zal ik hier ook een soort van blog proberen te onderhouden. Verrassingen zullen er toch volgen 😳

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 195)
      • [quote=”deepee” post=220801]10 dagen om een O-plaat af te leveren, dat moet lukken voor de heren en dames van DIV :geek:
        [/quote]
        Ondertussen nog geen nrplaat gezien dus dat wordt spannend….. :mrgreen:

Hm, ik zou graag bij 17″ blijven omdat mijn “wintervelgjes” ook al 17″ zijn. :engeltje:
          Die gullieckels zijn nu net de velgen waar ik niet wild van word maw k weet nog niet of is ze nu mooi vind of niet. 😳
          Moet niet persé zwart zijn. Diegene die er nu ondersteken vind ik ook wel mooi staan.
          Ze mogen in ieder geval niet te veel kosten 😀

+1
            en laat ik nu net vorige week een stel zilveren 16 inch teledials met hoge ET weg gedaan hebben :bounce: ik had ze gekocht voor de zwarte cabrio en nu lagen ze hier maar plaats in te nemen.

ook mooi en niet alledaags onder een 944s2cab zijn gullideckels. ze zijn bij de auto gebleven die ik verkocht heb. bij interesse, neem eens contact met de “Floere”.ik wilde er winterbanden op monteren omdat ze zo typisch PORSCHE zijn uit die tijd en gemakkelijk qua onderhoud.

DSC03946.JPG

ook heel mooi zijn 17 inch RUF speedlines met een lekker brede velgrand achteraan. ik heb nog zo’n stel liggen maar geen auto meer om ze onder te leggen :geek:
            en als je zwarte velgen graag ziet, waarom zet je er dan geen 16 inch fuchsen onder?

+1

Mooie velgskes
                Maar onder een bordeau kleur zou ik het bij zilver houden

Ok, dat komt inorde maar daar begin ik aan als ik de Boxster tijdelijk ergens anders kan onderdak bieden en de 44 de garage in kan. (Dak laten open liggen is niet echt aangewezen als hij buiten staat.
                  Andere vraag voor de velgenfreaks. Momenteel liggen er op de 17″ cup 2 velgen winterbanden. Omdat ik geen zin heb om telkens de banden te laten wisselen, dact ik eraan om nog een setje velgen te kopen voor de zomerbanden. Ik zou naar de originele kunnen gaan maar daar word ik niet echt wild van. Enne ik speel met het idee om er zwarte onder te steken zoals dit..
                  image-2.jpeg
                  Wat denken de kenners hiervan?

Laten poederlakken. :salut: Het wordt daar gestraald en gepoederlakt, nooit meer roest en je bent er van af voor max 20 euro.

Gert, hier mag je ook langskomen om te zandstralen.

Heb zelf laatst een mobiel zandstraal installatie gekocht en beschik over compressor met vat van 300 liter.
                        Anders eens pm sturen.
                        Floere.

Dat heb ik maar het is maar eentje voor amateurs, hé

Hey Harley, heb je een compressor?
                            Floere.

Thx deepee maar die kende ik al. Het is de gewone gebruikshandleiding die blijkbaar niet of moeilijk te vinden is.

@Wim
                              : is er een alternatief voor het “stralen”? Ik heb geen zandstraler. :bounce:

944-bezitters op zoek naar manuals ? ge vindt hier uw gading voor owners/workshop manuals en parts catalogs :salut:

http://www.9ss1.dk/porsche944/garage/workshop.html

Hè Gert,
                                  Strip cabriodak met roestvorming idem bij mij, wel minder aangetast dan op jouw foto’s.
                                  Laat maar weten wat je finaal eraan gedaan hebt.
                                  Re handleiding cq. instructieboekje mis ik ook : al gezocht op web maar nog niet gevonden. Mocht je tip of link hebben lees ik het graag.

Wim

Als het niet te krokant is zullen kosten wel meevallen hoor.
                                    Stralen, zinkprimer, wat plamuur voor putjes en spuiten in zwarte chassislak. 💡

Ik denk als zo’n strip nog te leveren is bij Porsche er weer een leuk kaartje aanhangt.
                                    En bij de gekende handelaren zal dit wel niet in de reserve onderdelen bakken liggen.

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 195)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.