Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 944 › 944 S2 Cabrio
- Dit onderwerp bevat 195 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 10 maanden geleden door david.
-
MakerDiscussie
-
5 september 2015 om 23:22
Vandaag heb ik mij een 944 S2 Cabrio in de kleur amethyst aangekocht.
Met net geen 200.000km op de teller zou hij nog goed moeten zijn om er nogeens het dubbele erbij te rijden.
De wagen zal door de verkoper technisch inorde gezet worden, de motor wordt gereinigd en wordt nog gepolierd. De rest van het werk zal mijn persoonlijke uitdaging worden in de komende maanden….
Foto’s zullen pas in oktober volgen als hij hier staat. Vanaf dan zal ik hier ook een soort van blog proberen te onderhouden. Verrassingen zullen er toch volgen 😳 -
MakerDiscussie
-
ik zou een nieuw steken, het lijkt me meer dan wat oppervlakkige roestvorming, weet niet wat het nieuw kost maar als je al je materiaal dat je gaat nodig hebben optelt kan het je mss wel meer gekost hebben en komt de roest er nadien terug wel door hé :bounce:
Dit is iets dat ik vrij dringend ga moeten aanpakken. Na het openen van het dak deed ik deze minder leuke ontdekking.
Ofwel proberen op te knappen ofel gewoonweg vervangen indien het te verkrijgen is al onderdeel. Is een smal latje dat er op geschroefd is.
Dit is iets dat ik vrij dringend ga moeten aanpakken. Na het openen van het dak deed ik deze minder leuke ontdekking.
Ofwel proberen op te knappen ofel gewoonweg vervangen indien het te verkrijgen is al onderdeel. Is een smal latje dat er op geschroefd is.
Niet vergeten: de gouden tip van Deepee
Interieur insmeren met blauwe nivea :drink: :first:Ruikt nog eens lekker ook
Deed wonderen bij de Targa, leer is terug als nieuw
Vandaag eindelijk de 44 eens in goed daglicht kunnen zien. Het valt allemaal nog heel goed mee zo te zien. De combinatie van LED-looplamp in het donker op een redelijk donkere lak maakte donderdagavond de toestand van de lak erger dan in realiteit. Gisteren het dak proberen te openen maar dat lukte niet. (Geen handleiding ter beschikking 😥 ) Vanmorgen van DST de procedure ontvangen en het werkt. Van de geïnstalleerde radio ontbrak het frontpaneel en dus gisterenavond bij “BOL” eentje besteld en die was rond de middag al geleverd.
Grootste uitdaging was de oude te verwijderen zonder de geschikte tools.
Heb ik toch effe aan bezig geweest maar is uiteindelijk toch gelukt zonder iets stuk te maken :happydance: De ruimte wat gereinigd en de nieuwe geplaatst in de stille hoop dat hij zou werken en de 4 luidsprekers ook… :think: En jawel hoor, het geluk was met mij. :happydance:
Volgende stap wat het reinigen van het interieur want dat was niet om aan te zien. Ofwel had de vorige eigenaar een hond ofwel verloor hij haar als een hond :puke: Anyway, wat stofzuigen, een vodje met water en zeep doet wonderen en het :puke: gevoel dat ik de laatste 2 dagen voelde opkomen doordat ik vreesde dat ik toch wat overhaast gekocht had, heeft plaats gemaakt voor 😀 Een wagen grondig reinigen is de beste manier om de mindere punten te ontdekken en zo geschiedde. Ook al zijn er hier op het forum mensen met echte projecten waartegen het mijne niets voorstekt, zal ik een nieuw topic openen waar ik mijm mini-opsmuk projectje zal documenteren in de komende weken, maanden, jaren. Jullie input ga ik zeker kunnen gebruiken en mss is er een even simpele ziel als ik die zich ook aan iets dergelijks durft wagen…..Hoe meer Duvels hoe lichter het werk maar ook hoe minder het vooruitgaat Peter hik hik :drink:
Hmm, 944 en Duvel, misschien moet ik dit een stoepassen op Drup zijn 944 :popcorn:
Klinkt als een uitnodiging… :drink: :happy:
We zullen alles stap voor stap inorde zetten. Geef mezelf 2 jaar.Hè Gert,
Was idem bij mij, je denkt wat stof maar 25 jaar liegen niet, het is niet voor niks ‘n oldtimer …
Moet wel zeggen dat ik blij ben de poliercursus bij Meguiars gevolgd te hebben : met de juiste producten (alleen al de shampoo is vloeibaar goud) kom je d’er wel. Vanavond m’n motorkap een eerste keer gecompound en gepolishd en gewaxd : merkelijk verschil, nog niet helemaal waar we willen zijn, maar duidelijk in de goede richting. Wel werk waar af en toe een Duvelke bij nodig is :drink:@ Harly
Er is iemand hier op het forum met een 996 die je lak weer mooi kan doen glanzenik ken zijn forum naam niet maar wel zijn echte naam , anders stuur me maar een pm
Allé hop. Hij is geleverd. Hoewel het donker is heb ik er eens met lamp rondgelopen en ben wel wat verschoten van de slechte staat van de lak… 😥 ok, eigen schuld als je zomaar iets koopt dat onder een laag stof staat.
Het is trouwens een lange termijn projectje en de auto is 25 jaar oud.
Zaterdag grondige inspectie doe. en to do lijst opstellen. :happydance:
Het voordeel is dat hij rijdt en ik alles stap voor stap kan doen.
Vanaf zaterdag maak ik een nieuwe topic aan waarin ik elke verandering zal trachten te documenteren. 🙂Het is makkelijker dan soms wordt verteld
Ik heb in september 2015 mijn TVR 280 ingeschreven als oldtimer :
1-Bij de Douane ( Accijnzendepot ) roos formulier gehaald met het 705 vignet : kost 0.67€ : je hebt nodig ;aankoopfaktuur en origineel inschrijvingsbewijs uit land van herkomst
2) Aan verzekeringsmakelaar een sticker gevraagd om op het roos formulier te kleven en een groen voorlopig verzekeringsbewijs.3) Dan afspraak in Alken voor keuring op maandag om 08h ; gekeurd als oldtimer ,wel aangeboden met de nummerplaten uit UK
Ik had ook het originele inschrijvingsbewijs uit land van herkomst : geen gelijkvormigheidsattest nodig voor oldtimerkeuring, wel een gevarendriehoek ;anders sturen ze je terug naar huis.4) Na de keuring naar het gebouw van de DIV ; nummertje trekken en op 1 uur was ik terug buiten : zoals Rollie aangaf ,enkel op maandag, woensdag en vrijdag zit er een ambtenaar van de Douane in het kantoor van de DIV om de buitenlandse inschrijvingsbewijzen grondig te controleren
5) s’Anderendaags had ik reeds de postbode aan de voordeur die me 30€ vroeg bij het overhandigen van de nummerplaat
6) op woensdag de nummerplaat gemonteerd op het voertuig
Er hing een sticker met stempel van de douane alsook van de verkoper hier in België. Heb alles opgestuurd naar de verzekering in de hoop dat alles inorde zal komen….
indien de vorige eigenaar niet belgisch was, dan zijn de voertuiggegevens op het roze aanvraagformulier er door de douane opgekleefd mbv een groene sticker, voorzien van een douane stempel. dan moet er nog een tweede douanebeambte deze formulieren afstempelen voor er een nummerplaat kan toegekend worden voor het voertuig.
als er nog een belgisch inschrijvingsbewijs bij de auto was, dan niet.
maar je hebt wss je papieren allemaal ingestuurd naar de verzekeraar, die op hun beurt alles naar DIV verstuurd hebben? je moet daarvoor niet persoonlijk langs gaan bij de DIV.
heb je copies genomen van alle papierwerk? want de origineel eigendomsbewijs van de vorige eigenaar (US title, carte grise, fahrzeugbrief, …) moet meegestuurd worden met het roze formulier.
indien deze er niet bij gezeten hebben, dan zou de verzekeraar je hiervan al op de hoogte moeten gesteld hebben.mbt die moderne radio: NIET DOEN !! ik zou zeker in dezelfde tijdsgeest blijven.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.