944 S2 Cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 S2 Cabrio

• Maker
    Discussie

• Gert
    Deelnemer

Vandaag heb ik mij een 944 S2 Cabrio in de kleur amethyst aangekocht.
      Met net geen 200.000km op de teller zou hij nog goed moeten zijn om er nogeens het dubbele erbij te rijden.
      De wagen zal door de verkoper technisch inorde gezet worden, de motor wordt gereinigd en wordt nog gepolierd. De rest van het werk zal mijn persoonlijke uitdaging worden in de komende maanden….
      Foto’s zullen pas in oktober volgen als hij hier staat. Vanaf dan zal ik hier ook een soort van blog proberen te onderhouden. Verrassingen zullen er toch volgen 😳

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 195)
      • Mooie foto
        Maar het lijkt mij een coupe , verlaagd en op 18 ers

There are many ways to skin a cat. When needed go the extra mile and bend over backwards. 14/nov is your goal !!

DST “Had je het douane formulier niet nodig voor de keuring?”
            Herman911 bedoelt dat hij morgen(vrijdag) naar DIV Alken gaat wanneer douane daar aanwezig zijn(maandagvm,woensdagvm en vrijdag ganse dag…)om zijn aanvraag tot inschrijving persoonlijk af te geven(wordt dan onmiddellijk verwerkt in tegenstelling tot als je ze opstuurt)waarna plaat via post verstuurd wordt.

[quote=”Harley G” post=220798]
              Dan afwachten wanneer ik mijn nrplaten ga krijgen. Ik hoop ergens volgende week maar met ingevoerde wagens en DIV weet je nooit, hé….
              [/quote]

Met verzekering + keuringspapierke (+douane) naar ALKEN
              Nummerke trekken
              5 minuten wachten,
              Is vriendelijk lachen tegen de dames
              En 2 minuten wachten totdat de heer van de douane de stempel heeft gezet
              Buiten gaan en deur sluiten (tis bekan winter)
              Er recht tegenover direct uw tweede plaat laten maken
              En een dag later in de post uw O-plaat
              “Stuk van taart” zou ik zeggen

10 dagen om een O-plaat af te leveren, dat moet lukken voor de heren en dames van DIV :geek:
                voor de radio je niet laten afzetten. er zijn periode correcte blaupunkt radioK7 toestellen te koop voor een habbekrats en je vind ze ook aan +100 eruo.

Update: ondertussen al een groen verzekeringpapiertje ontvagen dat een maand geldig is en vanavond hopelijk de 944….
                  Dan afwachten wanneer ik mijn nrplaten ga krijgen. Ik hoop ergens volgende week maar met ingevoerde wagens en DIV weet je nooit, hé….
                  Afwachten dus. Dit weekend alvast proberen om ee goedkope radio te vinden, plaatsen en hopen dat de luidsprekers werken. Indien niet….op jacht naar luidsprekers….anders ga ik moeten zingen tot in Scherpenheuvel….

XXX

Kop op 944 Lovers, tijd dat jullie Scherpenheuvel onveilig gaan maken :happydance:

@Senza, leuk stukje proza, spijtig dat ik niet mee kan komen bidden de 14de 😀

Had je het douane formulier niet nodig voor de keuring?

Hoi Gert,
                        Met m’n 944 vandaag naar de keuring geweest, vlot verlopen, EN wat heel belangrijk is : vak X10 van m’n roze formulier vermeldt ‘enkel oldtimer’ en stempel autoveiligheid.
                        Morgen nog naar douane, dan DIV, en hopelijk dan op tijd m’n platen zodat ik 14/11 naar Scherpenheuvel kan komen. Zal nu al maar een kaarske gaan branden hiervoor :salut:

Ondertussen weer een stapje dichter geraakt. (Postkantoor gevonden 🙂 )
                          Ben eens benieuwd of alles nu vlotjes gaat verlopen…. :think: we zullen zien…

Sorry Harley, ‘t was maar een grapje :engeltje: 😳

Wees verder voorzichtig, maar hoop je hoe dan ook nog te zien in Scherpenheuvel :salut:

@ Sensa, de ambitie heb ik vanmorgen noodgedwongen moeten bijstellen. Soms lopen de dingen nu eenmaal niet zoals ze zouden moeten lopen en heb je niet alles in de hand. Dus mijn “gebrek aan ambitie” zou je ook gewoon voorzichtigheid kunnen noemen. Als ik al naar Scherpenheuvel kom (niet meer zeker) zal ik wel het één en ander toelichten.

[hide]Volgens mij maakt de schrijver van de vorige bijdrage een denkfout. Hij verwart de rituelen binnen andere organisaties zoals daar zijn “de kerk” en “de scheepvaart” met deze van “PorscheForum.be”.

Het besprekelen met water en dan verder geen poetsproducten gebruiken, de fles aan de koord tegen de bumper laten uit mekaar spatten … het zal ons geen meerwaarde opleveren, integendeel.

Het is mijn mening dat binnen “PorscheForum.be”, de mens moet centraal staan. Het is dus de mens die, (met mate) champagne nuttigend en ondertussen keuvelend met de medemens, het gunstig stemmen van de goden, afdwingt.

Indien de rijomstandigheden het toelaten, wordt via de rechtervoet wordt de goedgezindheid van deze hogere machten doorgegeven aan het voertuig, dat op deze manier ten volle kan genieten van de verworven gunsten.

Het heerlijk geluid van de motor dat daarvan het resultaat is, noemen we voortaan “bidden”. Door tegenstanders “forbidden” genoemd.

[/hide]

Bewerking … ik heb dit topic serieus bevuild … ik vraag verschoning”

ben heel vroeger nog misdienaar geweest , misschien kan ik een kwispel meebrengen , de 14de :happydance: en Sensa brengt waarschijnlijk een champagne bucket mee

iemand schreef hier recent nog ‘Niet dat ik ooit voor pastoor gestudeerd heb, maar als ik mij niet vergis is …

dus je kan hem dan ook niet kwalijk nemen onwetend te zijn over de gebruiken in scherpenheuvel. men kent er een traditie van autowijding met daarvoor speciaal voorziene kwispel en emmer. dopen met bubbels doen ze met de fles aan een koord en dat zal de eigenaar hier niet zo prettig vinden.

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 195)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.