944 S2 Cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 S2 Cabrio

• Maker
    Discussie

• Gert
    Deelnemer

Vandaag heb ik mij een 944 S2 Cabrio in de kleur amethyst aangekocht.
      Met net geen 200.000km op de teller zou hij nog goed moeten zijn om er nogeens het dubbele erbij te rijden.
      De wagen zal door de verkoper technisch inorde gezet worden, de motor wordt gereinigd en wordt nog gepolierd. De rest van het werk zal mijn persoonlijke uitdaging worden in de komende maanden….
      Foto’s zullen pas in oktober volgen als hij hier staat. Vanaf dan zal ik hier ook een soort van blog proberen te onderhouden. Verrassingen zullen er toch volgen 😳

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 195)
      • ik ook … en het is dezelfde (weeral een excuus minder!)

hallo Harly G

ik ken toevallig een goede verzekeringsmakelaar 😉 😉 😉

[hide]Harley G : sta me toe jouw hier vermanend toe te spreken!

Je gebrek aan ambitie valt me lelijk tegen… “komt wel goed tegen het einde van de maand” … tegen 14 November moet dat goed komen! 14 November zeg en schrijf ik je!! De doop met bubbels in Scherpenheuvel, dat moet het target zijn.

Scherp blijven he!!! :mrgreen: [/hide]

Waan? :happy: Het is al inorde. Op een klein uurtje over en weer.
              Op naar de volgende stap….de verzekering en dan de inschrijving. Komt wel goed tegen het einde van de maand….. :coolness:

[quote=”Harley G” post=220588]…. Enige verschil tussen een gewone en een O-plaat is het feit dat je met gewone jaarlijks naar de keuring dient te gaan en met de O-plaat 5-jaarlijks.[/quote]

sinds wanneer gaat dat in voege ????? dat gaat koud op de maag vallen voor de eigenaren van heel wat illegaal getunede bakskes met O-plaat voor het eerst ingeschreven 1968 of later.

@harley
                G: natuurlijk heeft ze liever dat jij tot daar komt rijden. jij leeft nu verder in de waan van je charmes en zij moet niet met haar billen bloot met de kemel die ze heeft uitgehaald. ik zou naar het dichtstbijzijnde station gegaan zijn en laat die het maar met hun collega’s rapenbraders, oliezekers en blauwselmannen uitklaren.

Vertel mij wat. Ik zit al 17 jaar op de slappe koord tussen sales en service maar ben wel altijd (toch bijna) eerlijk. Er is hier ook geen kwaad opzet in het spel vermoed ik dus ik ga de verkoper niet aan de schandpaal nagelen hier op het forum!

Anyway: heb contact gehad met Marsh en zij bevestigen dat het vak X10 “oldtimer” dient te vermelden indien je de wagen met een O-plaat wenst in te schrijven. Enige verschil tussen een gewone en een O-plaat is het feit dat je met gewone jaarlijks naar de keuring dient te gaan en met de O-plaat 5-jaarlijks.
                  Heb naar het keuringsstation gebeld en de vriendelijke dame die mij te woord stond had toch het liefst dat ik tot bij hen kwam voor de vermelding en 2 stempeltjes (zou ze voor mijn stem gevallen zijn of voor mijn Kempische tongval? 😳 ) Dus op naar Sint-Niklaas! :driver:

[quote=”Harley G” post=220366]:think: de verkoper beweert dat hij daar nog geen probleem heeft mee gehad.
                    Ik zal maandag eens naar dat keuringsstation bellen en eens naar de verzekering of DIV. Dan is dat ineens uitgeklaard voor iedereen hier.[/quote]

Nooit een verkoper 100% vertrouwen ,Harly G , ik spreek uit ervaring, want ik zit nu reeds 20 jaren in de sales :coolness: :coolness: :coolness:

Verzekeringen.jpg

:think: de verkoper beweert dat hij daar nog geen probleem heeft mee gehad.
                      Ik zal maandag eens naar dat keuringsstation bellen en eens naar de verzekering of DIV. Dan is dat ineens uitgeklaard voor iedereen hier.

[quote=”Harley G” post=220149]En voilà, hij is langs de keuring gepasseerd en heeft groen licht (blad) gekregen.
                        Wel raar dat er op het keuringsbewijs staat vermeld dat het document niet geldt als technische keuring daar de staat van het voertuig niet is nagezien… :think: Heeft vermoedelijk te maken met het fiet dat het een oldtimer keuring is, right?!
                        Misschien nog een stomme vraag maar waar kan ik aanduiden op dat roze forumulier voor aanvraag tot insschrijving van eenvoertuig dat ik die als oldtimer wil inschrijven? Of moet ik het keuringsbewijs dan bijvoegen?
                        😳 :oops:[/quote]

Harley G , ik had hetzelfde aan de hand toen ik enkele weken geleden ook mijn TVR heb ingeschreven als oldtimer: gewoon terug naar hetzelfde keuringtation gaan ; ze zetten er een stempel of vermelding oldtimer en handtekening op , aan de kassa
                        Zelf mag je dit NIET doen !!

[quote=”Harley G” post=220264]… de keuring is voor oldtimer gebeurd maar dat hebben ze niet ingevuld op het roze formulier…..
                          Zou ik daarmee naar een ander keuringsstation kunnen gaan?[/quote]

Ja, gewoon voorzichtig aan de man brengen en alle papperassen meenemen. je hebt niks te verliezen.
                          helemaal terug naar de keuring rijden waar de verkoper geweest is, dat zou een beetje van de zotte zijn.

Ive

Hey Harley G, het was leuk om jullie vanavond IRL te mogen leren kennen. Toffe avond in Bar du Port 🙂
                            Tot een volgende keer 😀

Ive en Vanessa

Ga gewoon terug met dat papier en vraag dat ze hun fout rechtzetten, natuurlijk vriendelijk blijven hė 😉

Thx youyou. We moeten inderdaad nog gaan eten…

@ Rollie, de keuring is voor oldtimer gebeurd maar dat hebben ze niet ingevuld op het roze formulier…..
                                Zou ik daarmee naar een ander keuringsstation kunnen gaan?

MO!!!! Gert!!!! Das nen beauty!!! Het is hier tegenwoordig al kwijl op mijne ssslaptop. Zuperblij voor je!!! Daar moeten we ene op drinken
                                  (of eten), vond een foto van je toen je hem kocht 😀

media_xll_1571717.jpg

Inderdaad ALTIJD via post tegen 30 EUR

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 195)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.