944 start niet meer

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 start niet meer

• Maker
    Discussie

• Anoniem

hoi heb 944 eerste model heb de auto maandagavond stilgelegd op mijn oprit en dinsdag willek starten maar slaat gij niet aan ik heb gekeken en de bougie trekt geen vonk heb al nieuwe bobijn gestoken maar nog altijd het zelfde probleem wat ik wel raar vind is dat ik op alletwee de draden die toekomen op de bobijn stroom heb

wat kan de oorzaak zijn en nog belangrijker wie weet er voor mij een oplossing ???

Danku

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • Idd dank voor die energie in mij te steke 😉 :p

benzine druk prob word 1 van de avonden dan gecontroleert. Vermoed al waar prob zit dan

[size=59:2ayrt8rc]-Edit By Mod . Gelieve niet het dadelijk erbovenstaande bericht te quoten.Dat heeft geen enkele zi en benadeeld enkel de leesbaarheid We hebben ook een Antwoordenknop-[/size]

Idd peter zoals ik je had verteld, bij dat ander probleem moet je eerst eens zien of je voldoende benzinne druk hebt.

Luc

[size=59:3u6ll1k5]-Edit By Mod . Gelieve niet het dadelijk erbovenstaande bericht te quoten.Dat heeft geen enkele zi en benadeeld enkel de leesbaarheid We hebben ook een Antwoordenknop-[/size]

mijne draaid nu.

Ik heb de sensoren op 0,75 moeten zetten en dan wou hij starten.

Ondertussen weer wat geleerd en op naar het volgende prob.

Bij plots gas geven houd hij even in. Precies een choke op een koude scooter ofzo.

Maar bij mijn weten kan ik hier niets aan afregelen.

Lees eens een paar posts hoger 😉

Anoniem

net nieuwe DME relais gestoken en doet het nog altijd niet want kan ik nu nog nakijken of vervangen ?

Anoniem

ja heb net es gekeken met lampje en staat er inderdaad op DME relais en goe kan ik controleren of deze nog werkt . volgens mijn handleiding is dat relais van kraftstoffpumpe . en hoeveel kost zo een relais ong ?

Op de DME relais staat DME 😉
                    Het is een vierkant blokje

Anoniem

hoe kan ik de DME relais herkennen want der zitten zoveel relais 😳 en wat is da kostprijs van zo relais ?

Ook een startprobleem met de Racer gehad.
                        Eerst werd er op de bobijn gegokt doch na proberen met anderen was er geen vooruitgang.
                        Toen werd er ook geroepen dat het het DME relais was , maar na een andere in te plaatsen was het helaas ook niets.
                        Een kennis van me werkt in een Porschegarage hier in de buurt en die wees me op idd de voeler aan het vliegwiel of boite.
                        En idd hier zat het probleem.
                        Een DME wordt snel geroepen doch bij een Transaxel is dit eerder zeldzaam.
                        Bij een oudere Elver waar zeer weinig mee gereden wordt komt dit meermaals voor

ok hier gaan we verder.

Ik heb op de 2 contacten aan de bobijn 12V
                          Zo af en toe vonkt de auto(bougie) maar dan zijn we ook uitgebabbeld.

Is er een manier om die bobijn uit te meten of ?

Dan zal ik me morgen eens bezig houden met die sensoren.

Nu las ik dat de reference sensor op 0,9 mm moet zitten.
                            Maar dat afstellen hiervan doe je doormiddel van het huis waar deze in zitten. (klopt dit)

Ik heb echter het huis niet gedemonteert, enkel de sensor er uit gehaald dus zou deze afstelling nog juist moet zijn.

Morgen eens controleren met de schuifmaat en een reserve sensor er in steken.
                            en hopelijk vroem

Ja dit kan zeker deze geeft op enkele punten contact en dan krijg je en vonk

er zitten 2 sensoren op het vliegwiel. als u net achter de motor kijkt langs boven ziet u ze zitten. deze geven ook een signaal naar de motronic en zijn ook dikwijls het probleem. meestal door stilstand maar kan ook andere redenen hebben. als u de dme relais en motronic al vervangen hebt is dit 99 procent uw oplossing. (hoop ik ) 😉

Dieter

Daarstraks dus even een een ander DME opgehaald bij Le cars. Tevens nog een leuke babbel gedaan.

Echter zit ik na DME wissel nog steeds met hetzelfde probleem.

Luc sprak ook van de bdp en speedsensor na te kijken als hij nog niet starte, maar kan dit de ontbrekende spanning “veroorzaken”

Derjuist dan nog eens gaan meten en de spoel 85/86 trekt aan.
                                  Echter de spoel 85B/87 trekt niet aan(geen spanning).

Dus vermoedt dat dit men prob is. Door wat wordt dit gestuurd.

zal me straks ook eens in het elec schema verdiepen.

[quote=”RSR”:38c0wijt]Bij Porsche antwerpen of bij ons[/quote]

ik vertrek zo dadelijk in schoten 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.