944 turbo

  • Maker
    Discussie

  • Peter 944
    Deelnemer

      Wat mag een 944 turbo kosten. In orde.

      Hoe geschikt is deze om “dagelijks” te gebruiken en richtlijnen van verbruik ?

    6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Ik zou ook zeker eens naar die grijse gaan kijken, en een testrit maken. Dan heb je al een idee van de “giftigheid” en van hoe een deftige turbo er moet uitzien en hoe hij aanvoelt als je er in rijdt. Op die manier heb je een referentie als je er nadien nog andere gaat proberen. Op nat wegdek wel goed oppassen want dan durft hij wel eens zijn kont opzij zetten. Ik denkt als je een keer die duw in uw rug gevoeld hebt als de turbo aanspringt dat ge zult verkocht zijn …

        Die grijze heeft niet de M030 instelbare Koni veerpoten want dan zouden er bovenaan de veerpoten zwarte topjes moeten staan om de hardheid te kunnen instellen. 15.000 euro is deze voor mij zeker waard.

          jep

          Anoniem

            [quote=”Peter 944″:3duq6a5q]dat is boven budget.

            Ma zoals ik op veel plaatsen lees heb ik nog beetje schrik van de giftigheid[/quote]
            Budget voor een *degelijke* 944 turbo zal er toch niet veel onder liggen vrees ik, ook zoals hierboven gemeld. Misschien is deze 17500 wat aan de hoge kant (maar moeilijk te zeggen zo op foto…), maar gezien de schaarste van die wagens, zeker in 250pk (en deze heeft dan nog de M030 optie) zal de prijs toch altijd ruim boven de 10.000 liggen.
            Wat bedoel je met giftigheid ? Bedoel je de reactie van de turbo ?

              dat is boven budget.

              Ma zoals ik op veel plaatsen lees heb ik nog beetje schrik van de giftigheid

              Anoniem

                Moest ik er eentje zoeken, dan zou ik zeker eens naar deze gaan zien: http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/8390 … 250pk.html . Niet goedkoop, maar volgens de foto en beschrijving heeeeel mooi

                  Hallo Peter,

                  Ik heb zelf een 944 turbo S die ik dagelijks gebruik, ongveer 20.000 km/jaar. Met een volle tank (80 liter) kan ik ongeveer 500 km rijden, wat mijn gemiddeld verbruik op ongeveer 15l/100km brengt. De cijfers die Porsche opgeeft liggen eerder rond de 13l/100km dacht ik. Mijn rijstijl zal de oorzaak zijn van het grotere verbruik, maarja ik heb natuurlijk geen Porsche gekocht om op zondag tussen de “pannekoekeneeters” te taffelen 😀 .

                  Wat een turbo mag kosten? Eerst en vooral : er zijn geen goedkope Porsche’s, ofwel betaal je een kleine aankoopprijs en krijg je naderhand de kosten over je heen, in het andere geval zoek je naar een auto die in orde is een betaal je een correcte prijs bij aankoop. Enkel als je er zelf aan wil sleutelen en hem gaande weg in orde wil krijgen valt de eerste optie te overwegen, maar dit is zeker niet de goedkoopste. Een turbo die in orde is moet volgens mij ergens tussen de 10.000 en 15.000 Euro kosten, maar dan verwacht ik wel dat hij reeds een motorrevisie, nieuwe ontkoppeling en versnellingsbakrevisie kreeg ofwel een zeer lage km-stand. In dat geval mag je verwachten dat de verkoper er minstens 10.000 Euro heeft aan uitgegeven en er dus nog kop en nek bij inschiet.

                  Als je hem als dagelijks vervoersmiddel wil gebruiken moet hij natuurlijk bedrijfszeker zijn maar vergeet niet dat zelfs de jongste exemplaren ook al bijna 20 jaar oud zijn en dat een turbo een complexe auto is waaraan dus al eens iets stuk gaat.

                  Het blijft wel een fantastische auto om in te rijden en ik denk dat diegenen die er ooit een gehad hebben nadien spijt kregen hem verkocht te hebben.

                6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.