944 turbo

• Maker
    Discussie

• john
    Deelnemer

Heeft er al iemand de oliekoeler in het motorblok van een 944 turbo vervangen?Is dit dezelfde als een gewone 944.? Ik denk dat het huis en de koeler gescheurd zijn door vrieskou ….

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Alles zit in elkaar geen verdere scheuren ergens ,ma int begin wel een tikje in hydraulische stoters dit is wel weggegaan na een tijdje.Kwartier laten draaien en nergens verlies van water of olie. Kleur van water en olie is ook goe.

Volgende week nieuw dashboard erin en afwerken

Beste kheb alles al in mijn bezit mmorgen begin ik eraan en radiator is er ook uit en kga direct distributierien en balansas riem ook vervangen .Ze zien der nog redelijk nieuw uit ma kweet niks van historie…. Das gevaarlijk opt zicht .

Hallo John,

Als je geen filterhuis kan vinden tweedehands, heb ik er wel eentje voor jou. Succes met de reparatie.

Tim

Beste het huis is er juist af en khebt het gekuist ,en der zit inderdaad een scheur in .Khad dit al eens voorgehad met mijn gewone 944 . Daar dacht ik ook dat het mijn cilinderkoppakking was maar deze is al 27 jaar en hier waren gewoon de o-ringen van de koeler verduurd en lekte langs hier.Bij mijn tubo kwam er water en olie langs het huis van de koeler . Maar bij deze is het huis en de koeler uit 1 stuk dus nu beetje rondbellen en bij porsche achter nieuwe joints gaan en den boel opkuisen en monteren .Hallo das wel ne cadeau voor voor dat daar uit te halen en te monteren ,weinig plaats ma tga lukken .

een 944 turbo heeft een externe oliekoeler (als je voor de auto staat links vooraan) is inderdaad anders dan de bij de 944 waar er een koelelement is ingewerkt in de filterbehuizing. Waarom denk je dat er bij jouw hier een probleem zit? De dichtingen op de filterbehuizing van de turbo-versie kunnen namelijk gaan lekken waardoor de olie gemengd wordt met de koelvloeistof en het lijkt of de koppakking het begeven heeft.

Anoniem

Misschien hier eens zoeken of het er tussen staat of Uw vraag plaatsen

http://www.problemcar.nl/viewforum.php?id=120

Thx normaal moet het morgen lukken .Twas al een beetje donker . Het ziet er wel naar uit dat het huis van de oliefilter en koeler van die turbo veel anders is dan bij een gewone 944 ,tziet er naar uit dat het huis en de koeler 1 geheel zijn .Alles is los de joint vantussen gehaald en der was een O-ring al kompleet versleten.Morgen meer nieuws….

Even geduld . De meesten hier hebben buiten een leven achter de computer ook een familiaal of beroepsleven .
                      Het antwoord zal wel komen 😉

Nog niemand gedemonteerd bij een 944 turbo? alles is los ma kan der nie vantussen morgen motor losmaken en opkrukken ja tis nie gemakkelijk 😮 shock:

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.