Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › 944 turbo gezocht
- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door david.
-
MakerDiscussie
-
12 februari 2015 om 14:25
Iemand de laatste tijd op zijn “omzwervingen” nog een deftige tegengekomen (bwjr 1989/90 versie 250pk, geen rosa of zwarte) ?
-
MakerDiscussie
-
[quote=”youyou” post=200407]de prijzen hebben ook al een turboboost gekregen zie ik :wtf:[/quote]
18k voor een 944 turbo S lijkt mij zeer correct indien hij in orde staat
Zoals de man zegt, dit is niet te vergelijken met een gewone turbo, laat staan een gewone 944
Ondanks dat stukken goedkoper dan een afgeleefde doordeweekse 911 !Heb mij dan waarschijnlijk laten (mis)leiden door die Asarus-lijst, waarbij voor 1987 er modellen zonder pk-vermelding en andere met 250 en 290pk op staan.
Klik link – klik “944 Turbo Cup” – klik “recensement” – en daar zie je lijst voorlopig bekende vanaf 1986
Ja, maar die van 1986 zijn geen Franse cups, dat zijn de 50 Duitse cups !
Het is wel een Franse website, maar het zijn dus geen Franse autos.
Ik heb de lijst met alle 50 chassisnummers van 1986 en daar zijn ook de autos bij die op de site staan.
Zowiezo waren er in 1986 geen Franse cups.Meen die eerste turbo met de “blauwe culasse” destijds in Frankrijk gezien te hebben en dan in Wetteren gereden te hebben…heb die laten staan…te duur…nu nog duurder…
de prijzen hebben ook al een turboboost gekregen zie ik :wtf:
Klik link – klik “944 Turbo Cup” – klik “recensement” – en daar zie je lijst voorlopig bekende vanaf 1986
wat bedoel je ? Ik lees daar niks over 220pk versies in 1987, tenzij ik erover lees ??
En toch bestonden ze
http://www.webring.org/l/rd?ring=944;id=105;url=http%3A%2F%2Fwww%2Easarus%2Ecom%2F
en dan klikken op “recensement”
Franse cups zijn pas gestart in 1987, 1 jaar na de Duitse cups.
Vanaf 1987 waren de Duitse cup autos 250PK, het zou mij verbazen dat de Franse cups dan nog wel met 220PK zouden gaan racen als de 250PK versie leverbaar was.Voor zover ik weet waren de eerste cups in Frankrijk 220pk, die later basis waren voor de 250pk TurboS of Cup straatversie, die daarna bij Snobeck gekieteld werden tot 290-310pk. 944cup van Beltoise werd verleden maand op 2 dagen verkocht voor (vraagprijs) 38000,00€ Volgens Franse forumvrienden zou een Duitser een verzameling van Cups opstarten.
Of dat de duurste zijn weet ik niet, in Frankrijk misschien wel, maar daarbuiten dacht ik dat de Duitse CUPs toch meer gewild zijn omdat deze serie door Porsche zelf werd georganiseerd.
De Franse CUP series waren een initiatief van Sonauto, de Franse invoerder destijds.
Vanuit Porsche werden de autos geleverd met 250PK, De tuning naar +/- 300pk gebeurde in Frankrijk, dus niet af fabriek. en dus inderdaad alleen voor Frankrijk in 1990-1991, toen ze in Duitsland al met met 964 CUP raceten.Staat al efkes te koop dacht ik 💡
Stond eerst rond de 45k als ik mij niet vergis, daarna ‘prijs op aanvraag’, nu 65k? Tja, ze volgen dus de trend zekers :popcorn:Zijn de duurste cups normaal niet de laatste verisies met de upgrade naar 290-305pk?
(mogelijks enkel in Frankrijk aangezien de rest toen al was overgeschakeld naar 964 cups)Ik moet mijn vorig bericht corrigeren. Vandaag vernomen dat de witte cup verkocht is voor 60k !
De winnnde auto van Joachim Winkelhock van het eerste cup seizoen 1986 staat ook in Frankrijk te koop bij Automobilia in Reims. Vraagprijs 65.000 €
Dit is één van de eerste serie cups waar er echt maar 50 van zijn gebouwd, nog met 220pk (ipv 250pk vanaf 1987), fuchs velgen (ipv magnesium teledials vanaf 1987), standaard remmen, geen ingelaste verstevigingen in de carrosserie, geen polyester motorkap. In 1986 widle men de auto nog zo dicht mogelijk bij de standaard turbo houden. Dit maakt de 1986 cup een minder goede koersauto, maar wel de meest zeldzame cup versie.
Mijne is ook een 1986 😉[quote=”Steady Eddy” post=198277][quote=”kristof-vh” post=198253]of als het iets mag kosten 250pk CUP[/quote]
en dat voor een wagen met raceverleden en waarschijnlijk erbij horende :bounce:[/quote]
Ben een tijdje geleden ff bezig geweest met een 944 CUP (nen echte dus)
Hieronder de prijzen welke rond de jaarwisseling 2014/205 gangbaar waren in Frankrijk
Hieronder het aanbod van een gespecialiseerde ‘liefhebber’:
[i]
1/ Turbo cup trophée 1988 WPOZZZ95ZJN104062.C’est une cup année 1988.
Elle est actuellement stockée et doit rentrer en remise a niveau par mes soins.
Elle n’a que 42000km. le capot GFK, les bilstein arriére ainsi que la barre antiroulis specifique, le tilton, l’arceau matter en aluminium, les jantes telephone magnesium sont presents.
a priori, elle est en config snobeck 290cv (a confirmer, si ce n’est pas le cas il est possible de le faire avant la vente)Voila les configurations dans lesquelles il est possible de l’acquérir.
1- Dans l’etat:
moteur a remettre en route, distribution a faire, pare choc a remonter. il manque les bilstein cup devant, ainsi que la barre antiroulis avant.
26k€2- dans l’état avec en plus les pièces manquantes a monter:
Bilstein cup avant + barre antiroulis neuves + pare choc avant avec clignotants+ garnitures de portes + console centrale + moquettes habitacle et coffre + panneaux latéraux arrières + montants de pare brise + baguettes de seuil + assise de banquette arrière siglée porsche + baquet recaro a la place de ceux en photos qui sont en mauvais etat.
33k€3- idem, avec ces éléments montés, moteur remis en route, distribution faite.
41k€2/ Turbo cup trophée 1987 WPOZZZ95ZHN104170
Voiture en parfait état prête a rouler que j’ai eu l’occasion d’essayer très récemment. Configuration 305cv avec cartographies snobeck
95000 km environ. une des dernières cup avec historique limpide, toutes factures et passeport FFSA.
La voiture est équipée de toutes les pieces spécifiques aux turbo cup. Il s’agit pour moi d’une des 3 plus belles cup restantes avec celle de Sébastien candela et la mienne.
prix 75k€[/i]PS: zelf had de man nog een pas volledig heropgebouwd exemplaar maar deze was te goed om weg te doen (hij was wel geschat op 95k, waarbij men voor deze wagen – voor restauratie maar in ongevalvrije staat – 2 jaar terug nog 20k vroeg)
PS2: ik heb de wagens laten staan :what:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.