944 turbo startprobleem met warme motor

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 turbo startprobleem met warme motor

• Maker
    Discussie

• Tim Schatteman
    Deelnemer

Beste porscheliefhebbers,

Ik ben nu een klein jaar trotse eigenaar van een 944 turbo van1986.
      Ik heb een probleem bij het starten, als de motor warm gereden is en ik leg hem af. Dan start hij binnen het kwartier terug in 1 keer. Maar als ik na een half uur of een uur later terug wil vertrekken dan start hij enkel na de 2de poging.
      Als de motor terug koud is start hij altijd in 1 keer.
      Wat kan hier de oorzaak van zijn?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Wim

Wij hadden dit gelijke probleem ook met onze 94.
        Timo heeft dan dit omgebouwd met een druk regelaar uit de race wereld.
        Als je deze tussen brandstoftank en injectierail bouwt kin je de rest allemaal achterwege laten en nooit meer problemen.

Zit op de foto rechts bij wielkast. (Crome ding met metertje)

@TheFab

Heb druk rondgezocht op 944forum en heb een paar dozijnen aan oorzaken gevonden. De meest voorkomende zijn defecte brandstof terugslagklep of brandstof drukregelaar.
          Hier eens naar kijken en zal dan laten weten of het gefixt is.

Horen daar veel hitteschildjes te zitten in zo’n motorcompartiment van een 944 Turbo ?

Floere,

kzou het echt niet weten. Is het nodig om een referentie op te geven?

Hey Fab, ik probeer mij te registreren op 944.com maar als ik u als ref opgeef gaat het mis.
                Hoe lukt het me wel?
                Floere.

Registreer je even op http://www.944forum.com
                  Gebruik de zoekfunctie en je zal leesvoer krijgen a volonté.

De vorige eigenaar zij dat het kwam door verdamping in de brandstofleiding. Heb het gegoogeld maar ik vind geen concrete oplossing.

Heeft er iemand ervaring in het oplossen van dit probleem?

Volgens mij effe googlen op ‘vapour lock’.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.