944 valt stil bij acceleratie

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944 valt stil bij acceleratie

  • Maker
    Discussie
  • Hey,

    heb een 944 op’t oog van ’83.
    wagen is perfect qua kas, herspoten, geen roest aan de kas of onderstel.

    staat te koop voor klein prijsje, maar wel met een motorisch probleem.

    stationair loopt hem als een zonnetje.
    bij gas geven valt hem stil.

    benzinepomp en opvoerpomp zijn volgens mij oké
    injecteurs vernevelen mooi bij extra gas geven
    onsteking is vernieuwd en afgesteld

    Wat kan het probleem nog zijn?

    mvg,
    Philip.
    (een hopelijk toekomst porsche-rijder)

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • super vriendelijk!

      ben er nog niet geraakt, nogal druk
      met men studie’s en andere otto’s.

      Maar ik wil dat zeker eens gaan checken!
      ‘k laat nog wel iet weten.

      alvast hartelijk dank!

      Philip.

        Hoi,

        Al verder gekomen ?
        Als je de Motronic eens wil uitwisselen om te testen kan ik je wel eentje lenen hoor. heb net een 1984 944 motorisch in orde gebracht en alles nagemeten, loopt perfect.. met een DME op overscho, zat bij de wagen

        ik denk in jouw geval ook een de luchtmassameter – klep die hapert of slecht contact in het glijcontact bovenaan.

        laat maar iets weten,
        groeten , domi.

          924carreragtn[quote]ben even in de war:
          bij gas geven vernevelen de injecteurs mooi; maar bij gas geven valt de motor stil???? 😕

          injecteurs zijn gedemonteerd en uitgeblazen.
          bij het testen (niet gemonteerd) verkreeg je een mooie verneveling,
          geen druppelvorming of dergelijke…

            gasklep sensor defect of slecht afgesteld

            met een ohm meter uitmeten
            eerste functie
            klep dicht, 0 ohms
            oneindig, als ie net begint te openen
            2e functie
            moet 0 ohms geven met volledige klep open

            vaccuum lek, maar dan een redelijk grote

            luchtmeter defect

            luchtfilter huis afhalen
            voorzichtig met vinger de interne klep bewegen
            moet vloeiend bewegen, geen haperingen

            electrische test
            met connector los
            ohm meter tussen chassis, en alle polen van de luchtmeter zetten
            ze moeten allemaal oneindig aangeven, iets anders dan is ie defect

            op oude motronic, en die van jouw ook denk ik
            moet bij bewegen van de klep, een signaal worden gestuurd naar de benzine pomp
            die 2 polen op de connector, moeten oneindig ohms aangeven met klep dicht, en 0 met klep open

            dan is zijn er de klep positie polen
            die moeten een vloeiend verloop in weerstand weergeven naargelang de klep beweegt
            maakt minder uit wat de waardes zijn, zolang ze maar vloeiend verlopen

            eg , 0,1,2,3,4,5,7,6,8 is goed
            0,1,0,2,4,5,7,5,8,9 is slecht

            en benzine druk , meten op de rail, niet op de pomp
            en meten tijdens dat de motor loopt, en terwijl je het probleem laat gebeuren… benzine pomp druk is niets zeggend in dit soort problemen, kan een kapotte druk regelaar of demper zijn…

              ben even in de war:
              bij gas geven vernevelen de injecteurs mooi; maar bij gas geven valt de motor stil???? 😕

              – luchtmassameter?
              – vacuumprobleem (“valse lucht”)?

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.