944turbo 220 of 250pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 944turbo 220 of 250pk

• Maker
    Discussie
  • Is er wezenlijk verschil tussen beide ? Of is een 220 gewoon naar 250pk te brengen zonder chip ?
    Wat zouden jullie aan de aankoop spenderen ?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Ik had Uw voorlaatste zin eigenlijk ook al in mijn achterhoofd zitten en ben blij dit bevestigd te zien (ben niet erg voorstander van al dat chipgedoe – origineel is al meer dan goed genoeg)

Wim

In 1985 introduceerde Porsche de 944 Turbo, een hoog-prestatiesvariant, die intern als 951, en als 952 voor de uitvoering met rechts stuur bekend was. Dit model had een turbocharger en een intercooler versie van de standaardmotor die 220 pk (217 in de V.S.) bij 6000 t/min opbracht. De Turbo werd gekenmerkt door verscheidene andere veranderingen, zoals een betere aerodynamica, een versterkte versnellingsbak, bredere wielen en een verbeterde vering. Belangrijke veranderingen bij de motor, meer dan dertig over het geheel genomen, werden aangebracht aan de 951 om hogere interne belastingen en hitte te compenseren.

In 1988 introduceerde Porsche de 944 Turbo S. Dit model had een krachtiger motor met 247 pk (in vergelijking met de 220 en 217 pk’s van een standaard 944 Turbo. Dit hogere vermogen werd bereikt door een grotere turbohuisvesting aan de uitlaatkant te gebruiken, een herontwikkelde DME/KLR motorcomputer, en grotere sodium-gekoelde uitlaatkleppen. In juni 1988, werd tijdens een wegtest van het blad “Car and Driver” een acceleratie van 0-100 km/h in 5,5 seconden gemeten, en een tijd van 13,9 seconden bij 101 m/u voor de kwartmijl.

Om de 220 pk versie te gaan tunen/chippen naar 250 pk is volgens mij vragen om problemen.

Ik hoop je zo genoeg info gegeven te hebben.

Bedoel eigenlijk motorisch

Wim

Is het soms deze , die een 220pk versie is en er uit ziet als 250pk.

En wat is eigenlijk de vraag stelling nu. 💡
            Ik geloof (maar weet het niet zeker) dat daar een ander type turbo opzit. 🙄

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.