In 1985 introduceerde Porsche de 944 Turbo, een hoog-prestatiesvariant, die intern als 951, en als 952 voor de uitvoering met rechts stuur bekend was. Dit model had een turbocharger en een intercooler versie van de standaardmotor die 220 pk (217 in de V.S.) bij 6000 t/min opbracht. De Turbo werd gekenmerkt door verscheidene andere veranderingen, zoals een betere aerodynamica, een versterkte versnellingsbak, bredere wielen en een verbeterde vering. Belangrijke veranderingen bij de motor, meer dan dertig over het geheel genomen, werden aangebracht aan de 951 om hogere interne belastingen en hitte te compenseren.
In 1988 introduceerde Porsche de 944 Turbo S. Dit model had een krachtiger motor met 247 pk (in vergelijking met de 220 en 217 pk’s van een standaard 944 Turbo. Dit hogere vermogen werd bereikt door een grotere turbohuisvesting aan de uitlaatkant te gebruiken, een herontwikkelde DME/KLR motorcomputer, en grotere sodium-gekoelde uitlaatkleppen. In juni 1988, werd tijdens een wegtest van het blad “Car and Driver” een acceleratie van 0-100 km/h in 5,5 seconden gemeten, en een tijd van 13,9 seconden bij 101 m/u voor de kwartmijl.
Om de 220 pk versie te gaan tunen/chippen naar 250 pk is volgens mij vragen om problemen.
Ik hoop je zo genoeg info gegeven te hebben.