964 Barn find

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 Barn find

  • Maker
    Discussie

  • J
    Deelnemer

      Een vraagje voor een vriend van me.
      Hij staat op een het punt om een 964 Carrera 4 van 1991 te kopen. Eentje die al 13 jaar stilstaat.
      215.000 km op de teller, donkergrijs, cup velgen, zwart lederen intereur, handgeschakeld..
      Altijd goed onderhouden geweest, ongevalvrij.
      En nu het leuke, de vraagprijs 23.000€
      De verkoper wil ook nog een beetje toegeven op de prijs om hem terug in orde te laten zetten…

      Nu vroeg hij aan mij waar hij op moet letten, want een wagen die 13 stilstaat heeft wel wat aandacht nodig.

      Ik dacht aan:
      -vloeistoffen en filters
      -rubbers.
      -leidingen allerhande (remmen, benzine…)
      -Koppeling en versnellingsbak
      -compressie testen/ leakdown (cilinder koppakking of het gebrek daaraan)

      Zijn er nog dingen waar ik niet aandacht en waar de meer technische koppen hier wel direct aan denken??

      Alvast bedankt mannen.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
    • J

        [quote=”Ollie” post=249726]En de perfecte stance![/quote]

        Staat op RS hoogte.
        Ik kijk vooral uit naar hoe hij zal komen te staan met de BBS’en eronder.

        Zo mag hij gerust worden van mij…
        BT_964_a401a.jpg

          een nieuw leven voor een mooie wagen :up:

            En de perfecte stance!

              Nice color :first:

              XXX

                Ferm hé :up:

                J

                  Pic
                  image-2-3-4-5-6-7-8-9-10.jpeg

                  J

                    Ik heb maar een foto genomen maar hij ziet er niet veel anders uit dan op de foto’s in de het begin van deze draad.
                    Enkel wat properder 🙂
                    Eens de BBS’en erop liggen zal het wel een plaatje zijn.

                    De uiteindelijk kost, tja, is niet aan mij om iemand anders zijn rekening te laten zien.
                    De aankoopprijs was bijna diefstal, een zuinige revisie en hij had goed rondgereden met een tip top 964 en als hij hem zou verkopen nog ferm winst gepakt hebben.
                    Uiteindelijk zijn er wel een heel deel upgrades bijgekomen, ook aan de ophanging, velgen… (als hij toch uiteen moet, kan je best van de gelegenheid gebruik maken om een paar extraatjes te doen…)
                    Laat ons zeggen dat het totale prijskaartje gelijk is aan de schatting die hij heeft laten uitvoeren.
                    Moest de 911 morgen verkocht worden, zal hij misschien niet veel winst maken, maar dat is naast de kwestie, want ik denk dat hij nog wel een hele tijd met deze zal rondrijden.

                      Super!

                      Twee dingen:
                      1/ foto’s???
                      2/ uiteindelijk totaal kostenplaatje?

                      J

                        Auto is op de baan en rijdt zalig!! (het heeft wel wat tijd gevergd en Piessens had altijd wel een reden waarom het langer duurde.., maar het is er toch van gekomen)
                        Zaterdag zijn we wat kilometers gaan doen, en de mijne ook nog eens van stal gehaald om hem het verschil tussen een 3.2 Carrera en een 964 te laten voelen.
                        (Rechter voorrem van de mijne sleept soms, dus dat moet ik nog oplossen… 🙁 )

                        Er zijn nog wel wat kleinere dingen die nog moeten aangepakt worden maar hoofdzakelijk cosmetische prulletjes.
                        LB2 kitje moet er nog op, evenals de BBS E88 velgen. (geen Le Mans, maar het verschil is klein)

                        Weer een liefhebber erbij!

                        J

                          [quote=”Drip” post=238836]
                          Goede garages voor deze oudjes zijn schaars, ik stel voor dat je wat druk op Tom zet want die zal het altijd druk blijven hebben.
                          Bij 911 Rescue in Kontich is het net hetzelfde verhaal, te veel werk, niet veel tijd,…
                          991 motors in Zoersel kan je ook proberen maar in ‘t zelfde bedje ziek (en persoonlijjk de laatste van deze drie om te consulteren)

                          Succes hé[/quote]

                          Ik veronderstel dat Piessens zijn ding wel zal doen en dat het allemaal wel goed zit..
                          Ik zou ook wel naar waanrode durven rijden maar dat is voor mijn buddy wat uit de richting.
                          911 motors zou ik persoonlijk nooit aanraden. Ik had helemaal geen goed gevoel daar, voor die paar keren dat ik daar geweest ben.. Toen werkte hij vanuit een overvolle garage aan zijn huis.. Kwam ook niet echt professioneel over imo..

                          J

                            Update:

                            Motor zou er uit zijn en wordt weggedaan naar iemand die de ‘kleine’ revisie voor Piessens zal doen.

                            Bumpers en velgen worden herspoten.. BBS Le Mans of e28 staan op het verlanglijstje.
                            Vering en dempers worden vervangen door Bilstein PSS10 voor en achter.
                            Voor de uitlaat wordt gekeken naar een cup pijpje, ofwel een lange ofwel een bochtje.
                            Lijkt me beter om voorlopig hier bij te blijven ipv ineens alles te vervangen.. Dit zal al beter klinken en is nog vrij goedkoop.
                            Als de warmtewisselaars nog goed zijn, dan worden die waarschijnlijk nog een tijdje behouden.
                            Remmen worden nagekeken. Ik heb geen pagid aangeraden maar gewone goede performance remblokken, het wordt geen racer, dus die piepende pagids kan hij wel missen…
                            Koppeling kan aan vervangning toe zijn, tijd voor een lichtgewicht vliegwiel en nieuwe koppeling…:)??

                              ‘in ‘t zelfde bedje ziek’ (be) = ‘lakens van hetzelfde pak’ (nl) ?

                              XXX

                                @ Gman : Ik heb ‘m zien staan net voor we naar Toscane vertrokken met het forum. 23/05 heb ik mijn 11je daar binnen gedaan voor een nazicht (super content van Piessens hoor) Had dat wel bijna 2 maand op voorhand afgesproken.
                                Goede garages voor deze oudjes zijn schaars, ik stel voor dat je wat druk op Tom zet want die zal het altijd druk blijven hebben.
                                Bij 911 Rescue in Kontich is het net hetzelfde verhaal, te veel werk, niet veel tijd,…
                                991 motors in Zoersel kan je ook proberen maar in ‘t zelfde bedje ziek (en persoonlijjk de laatste van deze drie om te consulteren)

                                Succes hé

                                  youyoustelefoonfotootjes208.jpg

                                  youyoustelefoonfotootjes209.jpg

                                    youyoustelefoonfotootjes205.jpg

                                    youyoustelefoonfotootjes206.jpg

                                    youyoustelefoonfotootjes207.jpg

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.