964 carrera 2 met 240000 km

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 964 carrera 2 met 240000 km

  • Maker
    Discussie
  • Kan er mij iemand raad geven bij de aanschaf van een 964 van 1990 met 240000 km op de teller.
    Het is een particuliere auto met onderhoudsboekje erbij.
    Is dit aantal kilometers een rede om deze niet te kopen of kan deze auto echt zoveel aan.(heb al wat gelezen van 400000 km.)
    Het is niet de bedoeling met deze auto veel km te gaan doen ,het is een tweede auto.
    Hij ziet er tip top uit zowel vanbinnen als vanbuiten en heeft de laatste 13 jaar altijd binnen gestaan.
    Alvast bedankt voor de reacties.

    mvg Vanendert Gunter.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Zoals gezegd , km is nie van belang, let vooral dat de wagen zuiver is en ongevalvrij. Dat is wat telt.
      Motor(onderdelen) vervangen is niet moeilijk.
      Van een gebotste een ongevalvrije maken is onmogelijk.

      Anoniem

        Geen enkel probleem mits goed onderhouden, zorg dat je OH boekje en fakturen als bewijsmateriaal hebt. OH boekje alleen is niet voldoende, er kan mee geprutst zijn, vraag ook naar fakturen.
        240,000km op 18 jaar = 13,300 km/jaar. Heel aannemelijk.

          deze kilometerstand, die trouwens heel acceptabel/normaal is gezien het aantal jaren (veel minder kilometers kunnen al weer verdacht zijn? Laat je dus zeker niet afschrikken door dat aantal! Wees misschien zelfs eerder wantrouwig met auto’s van die leeftijd die verdacht veel minder kilometers hebben en een wazige historiek!), hoeft inderdaad, mits deftige rijstijl en regelmatig onderhoud, geen probleem te zijn! Neem gewoon iemand mee, desnoods tegen betaling, die er veel van weet, laat desnoods een mobiele VAB-diagnose doen of whatever, en je doet misschien een heel deftige aankoop waar je nog lang plezier kan van hebben!

            Deze auto kan dit aan . Dit hangt er natuurlijk vanaf hoe de vorige bezitters met de mecaniek omsprongen.
            Hou er misschien wel in de toekomst rekening mee voor een revisie van de cilinderkop (cullasen) en cilinders+pistons. 😉

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.