964 help

  • Maker
    Discussie
  • Mijn 964 van november 90 trekt als ik optrek op de snelweg naar rechts en wanneer ik het gas loslaat trekt hij weer naar links.
    Vanuit stilstand op een zandweg is het duidelijk dat hij op de twee achterwielen doorslipt, dus het lijkt mij dat er toch nog kracht wordt gezet op de twee wielen.
    Bij lage snelheid is dit trekken niet te merken.
    Weet er iemand wat er scheelt en zo ja moet de boite eronderuit ?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • flexibelkes kunnen al eens gaan dichtslibben met
      als gevolg een remmeke da al eens blijft hangen.
      964 is nu niet een van de jongste meer he 😉

        Waarom zouden de remmen hiervan de oorzaak kunnen zijn?

          Remsysteem al eens nagezien ?

            Ik hoop dat porschky geen gelijk heeft ,maar je weet inderdaad maar nooit.
            Ik ga al beginnen met het laten uitlijnen en controleren van de rubbers achteraan.
            Alvast bedankt voor de adviezen en jullie hebben me al wat gerust gesteld wat betreft de versnellingsbak.

            mvg Gunter.

            Wim

              Kunnen ook de ophanging rubbers zijn, als die versleten zijn en er veel kracht opkomt kunnen deze gaan werken, met gas los komen ze terug in originele stand dus zoekt hij terug zijn sporing op.
              Denk met name aan de achterste rubbers van armen. 💡

                ik ben geen specialist in mechanica, doch ik zie niet zo goed het verband met de vesnellingsbak en scheef trekken? Aan je vermelding van dat doorslippen op zand denk ik te mogen afleiden dat het om een Carrera 2 gaat, en geen C4?

                Ik hoop alleen dat het niets met vorige ongevallen te maken heeft! 😯 Mijn vader heeft ooit eens een BMW 5 gekocht, een zogezegde directiewagen bij een gekende BMW dealer, die net hetzelfde deed als wat jij nu beschrijft! Na meerdere keren bijna afgewimpeld geweest te zijn door de dealer van wie hij gekocht was, kwam BMW Bornem (hoofdinvoerder) er achter dat het eigenlijk een herstelde ongevalswagen was, waar de voortrein helemaal niet meer 100% was, ergo het scheeftrekken als de voorkant wat lichter werd bij het accelereren! Ik zeg dit niet om je bang te maken, ik zeg gewoon dat het vermoeden veel eerder richting voortrein gaat, en het hoeft helemaal niet om een erg ongeval te gaan; eens hard een boordsteen meehebben met een voorwiel kan genoeg zijn om de hele voortrein uit balans te brengen… Laat dus eerder dat eens nakijken… De 964 en (zeker) de 993’s zijn er voor gekend om af en toe een regeling van de voortrein te kunnen gebruiken…!! Lees er maar veel koopadviezen op na voor die modellen.

                  Ik heb hem juist gekocht dus ik weet niet wanneer hij voor het laatst uitgelijnd is.
                  Ik zal dit al zeker laten doen.
                  Maar denkt U dat een probleem met de boite is uitgesloten wanneer hij vanaf stilstand op de twee wielen doorslipt?(ik begon eigenlijk zowat het ergste te vrezen)

                  alvast bedankt voor de reactie.

                    Wanneer is uw auto voor het laatst uitgelijnd?
                    Bandenspanning oké?
                    Wielen uitgebalanceerd?

                    mvg
                    Jack-in-the-box

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.