Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › 964 kopen?
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 11 maanden geleden door wekki.
-
MakerDiscussie
-
23 februari 2006 om 19:11
waar moet je zoal op letten als je een 964 koopt?
En welke kosten komen er aan (vb. aan 100000 km … ; en zoverder)Zou dit graag allemaal weten omdat ik ook een beetje aant twijfelen ben tussen 964 en 993 maar 964 valt beter binne men budget en vindt ze beide zalig 😉 .
En wat zijn zoal de richtprijzen?
Is er veel verschil tussen de carrera 2 en 4?
Komen er stukken aan den 4 want zo’n boit is niet goedkoop denk en 4×4 is sneller stuk denk dan achtertraksie of niet?
Licht het aan mij is het ook zo ik zou het liefst ne zwarte of ne zilver grijze kopen maar vindt vooral rode en blauwe 😳 -
MakerDiscussie
-
[quote=”Mushroom”:123eta8n]Staat er Porsche op ?? 8) [/quote]
yep, maar blijf bij de 964 zalle deze blijft men droomporsche 😳
nen turbo look zou nog het vetst zijn (turbo ga ik nooit kunne betalen)[quote=”ken”:1xd0hyla]En Wekki, de luchtgekoelde hebben een speciaal geluid 😈
Daar ben je direct verliefd op 😀
Lucht of watergekoeld als het maar gekoeld is 😉 [/quote]dat weet ik ben nu dikkels op vw meetings enzo he en die kevers enzo die hun boxermotoren ook zalig zalle.
Ne maat van me heeft ne mooie porsche 914 gevonden voor ni te veel geld maar is dat eigenlijk nen echte porsche of is dat meer vw?
omdat ik ze soms op vw meetings zie?[quote=”ken”:1nwka52z]
Als je een 911 koopt, koop er dan eentje met een G50 versnellingsbak.
vanaf ’85.
[/quote]Vanaf modeljaar 1987!!!!!!
Mijn mening is nochtans dat een goede 915 bak ook niet verkeerd is…
ik heb ook lang getwijfeld tussen een 911 en een 964
een 964 kost wel iets meer dat klopt ook iets meer in onderhoud, maar deze heeft een ABS, servo en airbags, de 964 heeft 70% andere onderdelen dan de 911.Dat klopt wat Cab ’88 zeg ivm de taksen maar je krijgt dan ook iets anders in de plaats natuurlijk (daarmee wil ik zeker niet zeggen dan de 911 slecht is zenne)
Als je een 911 koopt, koop er dan eentje met een G50 versnellingsbak.
vanaf ’85.
Neem je tijd, ga rondkijken en koop zeker niet te vlug.En Wekki, de luchtgekoelde hebben een speciaal geluid 😈
Daar ben je direct verliefd op 😀
Lucht of watergekoeld als het maar gekoeld is 😉[quote=”AutosDekens”:dyccsbjt]Europese versie van de 3.2 heeft 231 pk, Amerikaanse versie 207 pk.
Als je voor watergekoeld wil gaan heb je enkel keuze uit:
924
944
968
928
986 boxster
987 boxster
996
997
Cayman
Cayenne[/quote]ik kom morgen eenst tot bij u dan kunne we is babbele of heb je geen tijd?
Europese versie van de 3.2 heeft 231 pk, Amerikaanse versie 207 pk.
Als je voor watergekoeld wil gaan heb je enkel keuze uit:
924
944
968
928
986 boxster
987 boxster
996
997
Cayman
Cayennede pk’s dan
de 3.2 heeft op papier 231 en 207pk
bedoel je dat hij in real meer of minder heeft dan?
maar best is toch al ne watergekoelde kopen dan he of niet?tja het verbruik… het blijft een sportwagen hé, 1 ding is zeker als je gewoon rijdt zul je merken dat een jongere 911 steeds minder begint te drinken 😀 en meestal meer vermogen krijgt, het verbruik is wel relatief als je een zware voet hebt zit je vlug aan een minimum van 16 liters en meer
de pk’s dan
de 3.0 bestaat uit een 204 en 188 en zelfs 180pk geloof ik
de 3.2 heeft op papier 231 en 207pk
de 3.6 v/d 964 zou er 250 hebbennatuurlijk bij oudere wagens hangt veel af van de staat van de motor, het kan goed zijn dat een goede 3.0 liter sneller optrekt dan een luie of verziekte 3.2
[quote=”924carreragt”:1shasoj1]Hallo Wekki,
De electronica van de 964 kan ook nog eens vervelend worden, daar de oudere 911 eigenlijk nogal simpel zijn.
Maar ja, smaken verschillen en de meningen op dit forum lopen nogal eens uiteen.[/quote]
Ik zie oudere modellen ook graag maar zou er graag mee gaan cruisen in Duitsland en Oostenrijk enzo maar denk dat de oudere modellen wa veel naft gaan verbruiken en dan zou ik voor luchtgekoeld gaan en denk dat da zeer veel verbruikt en het moet een beetje vooruit gaan ook bij me.
Rij vrij graag hard daarmee 8) .
Raad jij mij een ander model aan ofzo?[quote=”RSR”:32otl2wt]En ik heb hier nog een pracht van een 911 carrera 3.2 staan. 😉 [/quote]
waarom werkt uwe site niet (aanbod bedoel ik daarmee).
Heb wel intresse maar heb nu nog niet genoeg geld opsij staan daarvoor zalle.welke cilinderinhoud, heeft welke pk’s want op mobile is da ni echt duidelijk zalle die zeggen meestal alleen pk’s en dan prulle ze daar nog aan en wa ist allemaal en zijn die van 89 tot… gemaakt met welke motor in welk bouwjaar?
Ik wil er echt alles ook over weten voor ik ene koop zalle da ik achteraf geen spijt heb van ja zoveel meer betalen en dan had je zo ene betaald en ene met die motor kost maar zoveel meer en met die opties kost minder dan die dat ik dan een koop voor het geld da ik ene met meer opties zou kunne gekocht hebben.
Maar vindt gewoon weinig hierover opt net zen vooral manne dat er aan liggen prullen enzo en dat staat me niet aan ne porsche moet orgineel blijven ❗En ik heb hier nog een pracht van een 911 carrera 3.2 staan. 😉
Hallo Wekki,
als je 911 begint te rijden dan zou ik opteren voor een goede 3,2 of 3,0 liter 204pk. De 964 zorgt naast zijn wegentaks ook nog eens voor hogere onderhoudskosten, wanneer je dat goed wilt laten uitvoeren. 😉
Die olielekken komen minder voor bij aangepaste wagens, en die zijn al meer op de markt. Daarnaast bepalen die olielekken ook de hoogte van de prijs… 😥De electronica van de 964 kan ook nog eens vervelend worden, daar de oudere 911 eigenlijk nogal simpel zijn.
Maar ja, smaken verschillen en de meningen op dit forum lopen nogal eens uiteen.
ken: da is vriendelijk zoek volgend jaar ene te kopen waarsch. ben nu vooral zo veel mogelijk informatie aant zoeken daar over dat ik zeker iets deftig koop en geen wrak waar elke week kosten aan zijn en wil nen orginele geen omgebouwde en wie weet wa moet ik nog allemaal weten voor ik ene koop.
Over motor en opties wil ik ook wel veel weten.
Soorten interieur enzo…cab’88: die prijs staat me al meer aan.
motortypes hangt dat dan van het bouwjaar af of niet want
door die andere topic van da olie verlies daar zegt den ene dit en
den andere dat dus da snap ik niet zo goe eigenlijk met pakking
zonder pakking en luchtfilterkoeling daar heb ik nog nooit van
gehoord pffffAnoniem24 februari 2006 om 17:40Ik denk dat je beter af bent met een 3.2; betrouwbare mechaniek en vooral, rond de 800€ jaarlijkse rijtaks ipv. 1200€. Scheelt toch de helft dus het jaarlijkse kleine onderhoud is er al mee betaald. 😆
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.