964 Longhood conversion?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 Longhood conversion?

  • Maker
    Discussie

  • stefx911
    Deelnemer

      Het blijft toch wat in mijn hoofd spelen; de 964 longhood conversion.

      Zou het dan redelijk “simpel” willen houden: bumpers voor en achter, sideskirts, kofferklep, lichten…
      Kleur blijft Slate grey en alle trim zwart. Nog te overwegen om de OEM spoiler te houden of toch voor een ducktail te gaan.

      Waar en hoe is dan de volgende vraag. waar vind je de beste onderdelen en wat moet er nog aangepast worden….

      Ook niet onbelangrijk: wat met de technische keuring? Wil hem wel ingeschreven houden voor dagelijks gebruik en weet niet of dat een probleem kan zijn op de keuring…

      Gezien de 964 nogal in de lift zit tegenwoordig misschien best origineel houden?

    13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
      • De madam is bij het probleem niet… integendeel bijna 😉

          ik zou m origineel houden ! eerst madam graag zien – genoeg sparen – madam nog wat graag zien – en gewoon oudere bijkopen – en nadien madam verder graag zien heeft ook recht op nieuwe sacosj

            Voorzijde zal nog wel meevallen, zijn al speciale kofferkleppen die de sluiting hoger hebben zodat je daar niet moet gaan slijpen en lassen
            Waarschijnlijk moet wel airco unit en koeling wat verplaatst worden…

            Achteraan denk ik dat er wel slijp & laswerk aan te pas komt wat me dan weer tegenhoudt om het te doen…

              Moeilijke keuze :think:
              Geweldig cool zo’n retro maar naar waarde toe denk ik dat die vermoedelijk de eerste +-10 jaar misschien meer waard zal zijn dan een org.model , op latere leeftijd gaat het wss. eerder in zen nadeel zijn .

              Stel je wil vandaag een pre’ impact 911 ,dan wil je’m wss. zo origineel mogelijk en niet met bv. een dashbord of motorkap van een 356 .

                Vind het wel iets hebben zo een conversion. Als het volgens de regels kan gebeuren…. waarom niet.

                Als je aan het originele teveel moet veranderen of aanpassen zou ik twijfelen, dit met gedacht om hem (ooit) terug origineel te zetten.
                Voor de technische keuring mag dit geen probleem zijn. Als je ziet wat ze in de tuning allemaal ombouwen zal dit zeker geen probleem zijn….. als ze de conversion al opmerken op de keuring …

                  Ga er morgen nog even langs, staat de jouwe er dan nog?

                  XXX

                    Hey Stef, ze staan alle 2 bij ‘de Stef’ binnen, heb ‘t maandagavond gezien :engeltje:

                      [quote=”Hellraiser” post=159998]Bij de waalgarage staat een mooie te koop,
                      verschiet alleen niet van de prijs, want daar bouw ik er bijna 2 voor om:

                      http://www.waalgarage.nl/showroom/75/Porsche-911-Carrera-2-.html%5B/quote%5D

                      Dat is die van in PSL. Wel heeeel spijtig dat het een Tiptronic is.
                      Als je dan die prijs ziet dan is het de investering misschien waard?

                      Hier staan ook wel mooie exemplaren tussen: http://www.911-retro-works.co.uk/

                        Dus nu weer wat originele lak weg… maar toch beter dan roest hé.
                        Aan die metalen clipsen begint het toch ook steeds te roesten. zouden daar ook beter ander materiaal voor gebruiken!

                        Dit merk je dan op
                        [URL=https://imageshack.com/i/g911jvj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/585/11jv.jpg[/IMG][/URL]

                        Zo ziet het er dan uit…
                        [URL=https://imageshack.com/i/f5r7bzj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/545/r7bz.jpg[/IMG][/URL]

                        Andere kant toch ook maar controleren.. en maar goed ook
                        [URL=https://imageshack.com/i/0iyzmvj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/18/yzmv.jpg[/IMG][/URL]

                        Er toch goed op tijd bij…
                        [URL=https://imageshack.com/i/nbp1vgj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/839/p1vg.jpg[/IMG][/URL]

                        En als ik hem zo zie staan dan kriebelt het hé 😉
                        [URL=https://imageshack.com/i/2h1k3ij][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/89/1k3i.jpg[/IMG][/URL]

                        [URL=https://imageshack.com/i/5gwgdij][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/196/wgdi.jpg[/IMG][/URL]

                        En de clipsen waar de roestduivel graag door binnenkomt…
                        [URL=https://imageshack.com/i/g40gvgj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/580/0gvg.jpg[/IMG][/URL]

                        ziet er al iets beter uit zo…
                        [URL=https://imageshack.com/i/16w3j1j][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/42/w3j1.jpg[/IMG][/URL]
                        [URL=https://imageshack.com/i/nlorq8j][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/849/orq8.jpg[/IMG][/URL]

                          Bij de waalgarage staat een mooie te koop,
                          verschiet alleen niet van de prijs, want daar bouw ik er bijna 2 voor om:

                          http://www.waalgarage.nl/showroom/75/Porsche-911-Carrera-2-.html

                            Tja, ik weet het. Origineel houden is het beste… maar als ik dan die groene in PSL van November zie dan kriebelt het weer.
                            Een geaccidenteerde of verroeste als basis lijkt me nu net niet goed. Denk dat je best met een zuivere start als basis. Ongevalvrij en mechanisch tiptop.

                            Waarom dit nu weer opborrelt? Wel, mijn 964 staat nog voor 95% in originele lak en heeft “slechts” 137.000 km op de klok. Heb hem nu al 8 jaar en steeds goed vertroeteld. NU merkte ik plots een plekje in de lak… dus dat moest dringend nagekeken worden. Ja hoor, de roestduivel wil zijn intrede maken! Nu is het nog zeer oppervlakkig en zijn we er op tijd bij om hem grondig de deur te wijzen… Om er goed bij te kunnen moest de rechter gardeboue er af.
                            Dan zie je op de bevestigingsrand ook hier en daar het begin… dus om zeker te zijn ook de andere kant maar demonteren… en ook daar oppervlakkig maar toch al aanwezig…

                            Nu hij er zo bij staat denk je dan dat het misschien nu het moment is hé

                              met een zwaar geaccidenteerde of half doorgeroeste zou ik zo’n conversie mss overwegen, maar van een goeie blijf je volgens mij beter af.

                                Mijn gedacht is meestal: “als je het doet, doe het dan goed en volledig”. Alleen betwijfel ik dan of je hem nog tegen origineel kan houden … Want wat met de achterkant? Daar ga je dan toch aanpassingen moeten doen, niet?

                              13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.