Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › 964 of 993 gezocht
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 6 maanden geleden door simon.
-
Ondertussen heeft mijne maat zijn Jubi gevonden en gekocht maar ook bij mij kriebelt het al jaren om een 964 of een 993 bij te kopen, en/of eventueel mijn geliefde Targa nadien te verkopen. Dit ligt er aan of iets nieuws beter is of niet.
Dus, een 964 of een 993. Coupe of cabrio, handgeschakeld, liefst een C2 maar een C4 kan evt ook, met gekende historie.
GEEN Amerikaanse import, GEEN tiptronicHey Dirk merci, maar ik had hem al zien staan. Nu is deze handelaar niet echt vertrouwelijk heb ik zelf meegemaakt.
Zij verkopen ook een 964 Jubi en ik had de tip vooraf gekregen dat zij deze gingen verkopen. Toen hij dus nog niet op hun site stond heb ik ze gebeld en was de prijs 125.000 euro. Even terloops, ik was toen op zoek naar een Jubi voor een vriend die zelf de tijd niet heeft om eentje te zoeken. Men moest op dat moment de auto nog wat bijwerken en de motor er uit halen om een olielek te dichten. Het zou dus nog enkele dagen duren voor hij op de site kwam. Op zich een eerlijke uitleg. Omdat we op dat moment nog een Jubi op het oog hadden die perfect Porsche gedocumenteerd was is deze gekocht omdat ik vond dat hij deze niet mocht laten staan. Toen dan de W&O Jubi op de site kwam was het plots 119.964 euro ipv 125.000 euro een paar dagen tevoren. Ja, dan kom je bij mij niet meer geloofwaardig over.Ik weet niet wat je beweegreden precies is om nu te beginnen zoeken? De slechte timing wordt straks duidelijk(er).
Wanneer ik me in jouw schoenen plaats dan zie ik weinig redenen om van je 3.2 cab te switchen naar een 964. Ik gebruik bewust het woord switchen en niet upgraden, want dat is het volgens mij absoluut niet. Ook heb je nog het risico om de miserie van een ander over te nemen en handenvol geld boven budget uit te geven.
Als je echt naar een andere rijervaring zoekt ga dan ns proefrijden met een 993. Nog rouw genoeg en zo verschillend tov je G-model zodat het spenderen van zoveel Dinaro uit te leggen valt.
Ook in die markt is het opletten en het kaf van het koren scheiden. Extra knoop door te hakken als je een goede gevonden hebt is de weg(en/pest)belasting voor een 993.
Dus dan wordt het kiezen of je nu begint uit te kijken naar een goede 993 en hem bewaart tot onze roverheid je geen fiscale meppen meer geeft. Of als ze blinkend in je garage staat ze je kan verleiden om toch door de zure taksappel heen te bijten.
Vraag blijft voor ons of je de 3.2 cab zal/zou inruilen en dan in het beste geval 2 jaar naar het Porscheweeshuis moet verhuizen.De 993 zware biv en 2700 euro jaartaks vind ik persoonlijk erover , maar ik denk wel dat een 4s geweldig rijden oogt ook heel mooi .
De 964 is wel een groot luxe rijverschil tov het spartaans rijgedrag van een g model zowel 3 liter als 3.2.
Persoonlijk hou ik veel meer van het g model qua uitstraling dan de 964 of 993 maar is voor iedereen verschillend .Zelf hebben wij een 3.2 cabrio 14 jaar gehad en vrij veel in het zuiden ermee rond gereden op vakantie en als ik dan aan een auto terugdenk is het toch wel die 3.2 en de vele mooie momenten die wij ermee gehad hebben en mocht ik de klok kunnen terugdraaien zou ik die toch niet meer verkopen .Eigenlijk is het de bedoeling om de Targa (geen cab) te houden en een 964/993 bij te kopen. Op de bank brengt het ook niks op.
Ik ben naar een zeer mooie en betrouwbare 993 gaan kijken maar deze zou ik dan nog 3 jaar moeten laten staan. Dat is zoals een mooie vrouw hebben maar er niet mogen aankomen. En de BIV van 3.200 euro en de jaarlijkse wegentaks van 2.700 euro ben ik echt niet van plan om te betalen. Vraag is ook wat men in Brussel binnen dit en 3 jaar beslist over onze oldies. Ze moeten geld hebben en ze zullen het komen halen, wees maar zeker, eender op welke manier.
Dus eigenlijk valt de 993 af en zoek ik een 964, maar ik heb tijd want op dit moment is er ook geen plaats om hem te stallen maar daar wordt aan gewerkt.
Welke documenten heb ik nodig als ik een auto in Frankrijk koop? Ik weet namelijk een mooie staan maar de man zegt dat hij eerst nog naar de keuring moet met de wagen. Is dit nodig als de wagen naar België vertrekt?
mss helpt dit… ik heb ooit een bestelwagen gekocht in fr met z platen naar huis gereden en vervolgens douane keuring en in orde
https://www.vlaanderen.be/een-voertuig-overbrengen-van-een-eu-land-naar-belgieHeb mijne Macan in Luxemburg gekocht.
BTW daar betaald, dus niet meer nodig in België.
Hem zelf nar België rijden, best met transitplaten, daarop zit een verzekering.
Hier geef je ‘m digital aan bij de douane voor uw E705 formulier.
Schrijf ‘m in op een Belgische plaat en dito verzekering afsluiten.
Met uw nieuwe plaat naar de keuring en dan alles bij DIV afgeven.
Je kan de DIV formaliteiten al online invullen.
Paar dagen later inschrijvingsbewijs in de bus en klaar.Gekeurd in Frankrijk, mijn part niet nodig maar kan geen kwaad.
Je moet er hier toch mee naar de keuring.Succes Luc.
Mijn 3,2 Targa bija 10j geleden bij Witmer & Odijk aangekocht, en heb er niet over te klagen.
Ben indertijd samen met WimCabrio de 3,2 gaan keuren en kopen.
Na 3 maand stelde ik vast dat mijn 3,2 lekte, na telfonisch contact een akkoord om de 3.2 bij CCR te laten repareren voor de lek en factuur mocht gewoon doorgestuurd worden.
Toen de 3.2 binnen was bij CCR ook maar tijd genomen om onderhoudje te doen.
Tijdens het onderhoud werden 2 gebroken kopbouten vastgesteld, weer telefoontje naar Witmer&ODijk, ok geen probleem wel wagen naar NL brengen en alles opgelost onder garantie.
Maw ik heb geen klagen over Witmer&Odijk.
En na 10j is de 3.2 nog steeds lekvrij en moet ook nooit aan de druppellader.Veel succes met de zoektocht.
Voor een verkoop heeft een keuring in Frankrijk geen zin, immers zodra je de wagen in België invoert dien je hem aan te bieden voor een invoerkeuring
Procedure:
Aanvraag E 705 douanedocument(via minfin)
Pre- registratie ( lukt niet altijd maar geen probleem , je kan dan enkel niet de inschrijving electronisch doen via je makelaar)
Invoerkeuring waar je je aanvraag om inschrijving krijgt.
Inschrijving wagen met plaataanvraag
Indien geprerigistreerd : makelaar doet dit ekectronisch : nummerplaat na 1 dag.
Indien geen pre registratie: originele documenten binnenbrengen bij antenne DIV
Documenten :Frans kentekenbewijs,evt gelijkvormigheidsattest(copie maken voor DIV)
Dus voor DIV: aanvraag inschrijving, origineel Frans kentekenbewijs, copie gelijkvormigheidsattest, ik voeg altijd copie
Verkoopovereenkomst bij.
Plaat + inschrijvingsbewijs na enkele dagen thuisgeleverdHey Rollie, bedankt voor de info.
Gisteren dus dagje Frankrijk heen en terug, neen niet gaan demonstreren in Parijs, maar bezichtiging van een 964 Carrera 4 Coupe, handgeschakeld en met een perfect gedocumenteerde historie vanaf nieuw.
Na bezichtiging en testrit een mooie deal gemaakt.
De verkoper gaat er nog mee naar de technische controle want hij vond dat zijn plicht, de auto moest in orde zijn.Wat krijg ik mee:
– Carte grise
– Aankoopbewijs
– CERTIFICAT DE CESSION D’UN VÉHICULE D’OCCASION (overdrachtdocument, is een in Frankrijk verplicht document)
– 2 sleutels, ingevuld onderhoudsboekje, volledig gevulde boorddocumentenmap en een kaft met alle facturen + allerlei manuels.
– De Franse nummerplaten blijven op de wagen, dit is blijkbaar ook verplicht in Frankrijk. Ik kan de auto hier dus aanbieden op de keuring met de Franse nummerplaten, wat ook weer meegenomen is want dit mag dus.Er is geen COC document wat ook nog niet bestond, maar kan ik eventueel bij Porsche aanvragen, maar is blijkbaar niet nodig om de wagen hier in te schrijven.
Wat men ook doet in Frankrijk is de Carte grise barreren en er op vermelden bvb; “vendu, le 14/02/2022”
[color=#27ae60][i]Rollie schrijft:
Voor een verkoop heeft een keuring in Frankrijk geen zin, immers zodra je de wagen in België invoert dien je hem aan te bieden voor een invoerkeuring[/i][/color]Wat ik terugvind op de site van de Belgische autokeuring is onderstaande.
Visuele tweedehandskeuring
[color=#3498db]betrokken voertuigen[/color][color=#3498db] die minder dan 2 maanden geleden periodiek gekeurd werden, worden onderworpen aan een visuele tweedehandskeuring. Concreet betekent dit dat de keuring van de uitstoot, de ophanging, de remmen en de lichten enkel op visuele wijze gekeurd worden zonder meetapparatuur. Deze vereenvoudigde vorm van tweedehandskeuring blijft voor het overige een [/color][color=#3498db]volledige keuring[/color][color=#3498db]. [/color][color=#3498db”>De voertuigen die kunnen genieten van deze vereenvoudigde keuring moeten aan de twee volgende voorwaarden voldoen:
[list]
[*]De laatste volledige keuring moet minder dan 2 maanden geleden plaatsgehad hebben in België of in een andere lidstaat van de Europese Unie;
[*][color=#3498db]groen keuringsbewijs[/color][color=#3498db”> met normale geldigheid, uitgereikt in België of een keuringscertificaat met een normale geldigheid uit een andere lidstaat van de Europese Unie conform de geldende Europese Richtlijnen betreffende de technische controle van motorvoertuigen en aanhangwagens.
[/list]De auto wordt nu woensdag in Frankrijk technisch gekeurd, dit wil dus zeggen dat de auto hier enkel een visuele keuring moet ondergaan, of zie ik dat verkeerd?
Dag Luc, wordt inderdaad als dusdanig vermeld op website Autoveiigheid Geel. Ik stel me de vraag of dit ook betreft voor een invoerkeuring ,alhoewel men in de tekst spreekt van een geldig keuringsbewijs uit een andere lidstaat van de Europese Unie. Vermits het mij intrigeert probeer ik
Autoveiligheid te bereiken doch lange waslijst …..(tel nr 014/578600)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.