964 Refreshtoration

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s 964 Refreshtoration

• Maker
    Discussie
  • Intussen zijn we reeds 3 weken in het bezit van de 964. Daar ik de wagen pas ga inschrijven als hij 25 is ( merci Muiters & co.) heb ik de tijd om hem een beetje in orde te zetten. Was in het begin van plan om het redelijk te houden en wat kleine werkjes uit te voeren, maar nu we toch bezig zijn 😛 Gaat dus over deze van origine Duitse C2, waarvan het blok, de bak en de remmen door de vorige eigenaar volledig zijn gereviseerd. Leuke is dat hier meer dan 500 foto’s van zijn en alles nog eens mooi op factuur staat. Nieuwe cilinders en pistons, alles gebalanceerd en uitgewogen, titaan kleppen + veren, RS nokkenassen, vliegwiel en clutch. Had op de bank zonder chip 267 pk :lekker: Gelukkig heeft hij dit moeten betalen en niet ik.

Motor, bak en remmen zijn volledig gereviseerd 13000 km geleden. Daar ben ik dus al vanaf !

Intussen is de demontage gestart om volledig herlakt te worden in hetzelfde marine blauw.
    Door de nare ervaringen van ander 964 eigenaars ook besloten om de vleugels te demonteren en op zoek te gaan naar de roestduivel. Dik prulwerk om de schroeven aan de binnenkant in de voorspatborden los te krijgen daar alles in de fabriek vol kit gespoten is.

Ziet er eigenlijk erger uit dan het is door die roest die in de kit plakt.
    Alles verwijderd en blank gezet tot op het metaal.

Antiroest en grondverf opgezet, later nog nieuwe coating en lak.

Op dit ogenblik demontage aan het afronden, dan de ruiten er uit en gaat de kas naar de carrosserie.
    Rechts achteraan is er op de bekende plaats ook wat roest te bespeuren dus dit moet uitgeslepen worden. Fotokes volgen 😉

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 184)
    • Vandaag naar de koers gekeken en intussen de stoelen eens aangepakt met de producten van Colourlock.
      Redelijk tevreden met het resultaat :up:

VOOR

NA

Graag gedaan. 😎

Om deze opbouwende *porsche sfeer te bestendigen. Help me aub herinneren dat je er eentje tegoed hebt, bij de eerstvolgende gelegenheid. Mensen aan wie ik er vroeger al een beloofd heb (ik herinner me hééél vaagweg Cabrio Wim nog), niet wanhopen.

[quote=”Hendrik914″ post=161297]Toch eens goed nadenken hoeveel het kost om iets gewoon op voorraad te houden. Misschien 5 cent aan rubber, maar 500€ voor magazijnier en huur magazijn. 🙁 [/quote]

Doet al veel minder pijn nu ik weet dat die magazijnier betaald is en dank zij mij deze avond een pizzake kan gaan eten 😛

Toch eens goed nadenken hoeveel het kost om iets gewoon op voorraad te houden. Misschien 5 cent aan rubber, maar 500€ voor magazijnier en huur magazijn. 🙁

Waarom denk je dat grote bedrijven alle overschotjes gratis meegeven met het personeel? En overschotjes moet je dan zien als bijv. 200 liter verf of 20 m² zware verzinkte roosters of 0,5 km koperen buis.

Wedden dat je zal zeggen, eens het af zal zijn, dat elke € goed besteed was? :sarcastisch

Wat vijsjes, plastic en vooral veel rubber. Eigenlijk een schande wat dit beetje 964 kost voor wat je ‘maar’ krijgt in die kartonnen doos 😳

Ook weer minder leuk nieuws, de voorruit zit er amper 2000km in en ben er in geslaagd deze naar de kl*ten te helpen met ze er uit te halen………..
                Gelijk de “achterlicht donor” zijn voorruit maar meegenomen dus 🙄

Ik kan je wel aan een nieuze helpen 😉

da goa hie hed jong :up:

Goe bezig!

Zag wel op een van de foto’s dat je batterij nog aangesloten is? Toch best steeds de negatieve pool losmaken bij werken 😉

:first:
                      Fotokes van de lakwerken hé !

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Intussen niet stilgezeten en vooral veel geld besteed aan domme dingen.

Perfecte 2de handsdeur gekocht bij van Kessel tegen een vriendenprijsje en het nieuwe deurpaneel gemaakt en bekleed.

Ook de oliekoeler gedemonteerd om deze te reinigen en de fan te reviseren. Ongelooflijk wat een troep daar tussen uit is gekomen, ik denk dat de helft van die koelrijen gewoon verstopt zat. Ook nieuwe dichtingen gestoken, een nieuwe resistor en een nieuwe thermoswitch voor de koelfan.

Vorige weekend deze perfecte reflectorbalk en achterlichten gescoord in NL voor amper 300 eurokes :up:

Zoek de 2 verschillen :mrgreen:

Ook weer minder leuk nieuws, de voorruit zit er amper 2000km in en ben er in geslaagd deze naar de kl*ten te helpen met ze er uit te halen………..
                          Gelijk de “achterlicht donor” zijn voorruit maar meegenomen dus 🙄

Volgende weekend gaat hij de plateau op richting carrosserie !

Goed bezig Geert!

Gisteren met het zonnige weer nog even een rondje gedaan met de SC na 3 weekjes vakantie. Wat een plezier die auto. Zo te zien pak je de 964 net zo grondig aan dus dat zal wel weer net zo’n juweeltje worden. Succes en groeten uit Zeeland.

Denk dat er niemand gespaard blijft van de elektriciteitsduivel 👿 Als ge de verschillende resto topics bekijkt…Misschien ne forumaankoop doen voor nen elektrische stoel en die pseudo elektriciens opsporen 😈
                              Alvast succes gewenst, ik steek mijn hoofd vandaag ook weer in de middenconsole, gedeelde smart… :salut:

Ik zou er een andere 2e hands portier inhangen als ik jou was.

Spijtig van die deur. Zou ook op zoek gaan naar een gaaf exemplaar, je gaat hem toch volledig herspuiten dacht ik ?
                                  Welke ontbrekende waterkering bedoel je eigenlijk ?
                                  Wat de bekabeling betreft: heb ook één en ander gevonden,vooral inderdaad m.b.t. het aftermarket alarm. :bounce:

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 184)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.