964 Refreshtoration

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s 964 Refreshtoration

• Maker
    Discussie
  • Intussen zijn we reeds 3 weken in het bezit van de 964. Daar ik de wagen pas ga inschrijven als hij 25 is ( merci Muiters & co.) heb ik de tijd om hem een beetje in orde te zetten. Was in het begin van plan om het redelijk te houden en wat kleine werkjes uit te voeren, maar nu we toch bezig zijn 😛 Gaat dus over deze van origine Duitse C2, waarvan het blok, de bak en de remmen door de vorige eigenaar volledig zijn gereviseerd. Leuke is dat hier meer dan 500 foto’s van zijn en alles nog eens mooi op factuur staat. Nieuwe cilinders en pistons, alles gebalanceerd en uitgewogen, titaan kleppen + veren, RS nokkenassen, vliegwiel en clutch. Had op de bank zonder chip 267 pk :lekker: Gelukkig heeft hij dit moeten betalen en niet ik.

Motor, bak en remmen zijn volledig gereviseerd 13000 km geleden. Daar ben ik dus al vanaf !

Intussen is de demontage gestart om volledig herlakt te worden in hetzelfde marine blauw.
    Door de nare ervaringen van ander 964 eigenaars ook besloten om de vleugels te demonteren en op zoek te gaan naar de roestduivel. Dik prulwerk om de schroeven aan de binnenkant in de voorspatborden los te krijgen daar alles in de fabriek vol kit gespoten is.

Ziet er eigenlijk erger uit dan het is door die roest die in de kit plakt.
    Alles verwijderd en blank gezet tot op het metaal.

Antiroest en grondverf opgezet, later nog nieuwe coating en lak.

Op dit ogenblik demontage aan het afronden, dan de ruiten er uit en gaat de kas naar de carrosserie.
    Rechts achteraan is er op de bekende plaats ook wat roest te bespeuren dus dit moet uitgeslepen worden. Fotokes volgen 😉

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 184)
    • Weer een beetje meer de demontage tour opgegaan de voorbije dagen.
      We waren dus op zoek naar de roestduivel en we hebben hem spijtig genoeg opnieuw gevonden.

De steunen van de achterbumper is ook een zwakke plaats werd mij verteld; ze hadden gelijk :bounce:

Zo goed als nieuwe gevonden bij FG, samen met de rest tot op blank metaal gezet, antiroestprimer, steenslagcoating en daarover zwarte lak.

Maar dan het minder goede nieuws, toen ik de wagen gaan bekijken ben reeds vastgesteld dat de rechtse deur roest had onderaan. Na demontage moeten vaststellen dat er geen waterdichting meer aan de venster zat en ook geen folie meer op de binnenkant van de deur.

Ik denk dat ik hiervoor best op zoek ga naar een andere zuivere deur in plaats van daar een nieuwe onderkant in te laten lassen, wat denken jullie ??

Resultaat voor het deurpaneel is gekend vanuit de SC ! dit wordt een nieuwe maken maar we hebben intussen ervaring he 😉

Verder al een deel gepruts uit de kabelboom gehaald. 3 Soorten kabels verwijderd van voorgaande alarmen en ook zeer professioneel werk gevonden bij de aansluiting van de ruitensproeiers.
      Koperdraden gewoon in elkaar gedraaid en daar zo een soort elastische pasta rond gedraaid….

Dit is nu al de zoveelste Porsche die ik onder het dashboard bekijk en overal is er serieus gekl**t met de bedrading…… dat dit altijd kan blijven duren men zou er schrik van krijgen 🙄

0

[quote=”Porsche_964″ post=157114]Wanneer wordt hij 25 jaar?[/quote]

Oktober 2014, het kort af 😕

0

Als je het zo grondig aanpakt zal het resultaat er naar zijn, succes!
          Wanneer wordt hij 25 jaar?

0

De vorige eigenaar :driver:

Was een groot liefhebber van trackdays; veel fotokes van op Le Mans, Spa, Zolder en Der ring.

0

[quote=”Gette” post=156866]

Dit is toch Spa, niet ?
              En wie zit daar achter het stuur ?

0

Zijn reeds aangepakt door de vorige eigenaar, maar alles gaat er opnieuw af en uit tot hij zuiver staat.

0

mooi projekt
                  controleer zeker de hoeken onder de voorruit,bekend roestpunt bij 964

0

Volgende topresto :up:

0

Gaat weer een juweeltje worden, net als de vorige. Keep on posting :up:

0
                      F

Knap om te zien. Het geld dat je anders aan de staat had moeten afgeven (BIV) wordt nu tenminste nuttig gespendeerd :up:

0

:up: .Superrrrr :applaus:

0

Amaai, en ik heb al zo zitten vloeken alleen al om die bumper eraf te halen :respect2: :respect2: :respect2: , blijven foto’s posten :popcorn: :popcorn: :popcorn:

0

Goe bezig Geert, dit wordt een topklasse exemplaar :up:

0

Knap,gaan we volgen. :up:

0

Echt een topoccasie da j hebt kunnen versieren!
                                  Daar zijn wat dollars ingekropen, maaarrrr quand on aim on ne compte pas!
                                  Congrats !

0
                                15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 184)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.