964 Refreshtoration

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s 964 Refreshtoration

• Maker
    Discussie
  • Intussen zijn we reeds 3 weken in het bezit van de 964. Daar ik de wagen pas ga inschrijven als hij 25 is ( merci Muiters & co.) heb ik de tijd om hem een beetje in orde te zetten. Was in het begin van plan om het redelijk te houden en wat kleine werkjes uit te voeren, maar nu we toch bezig zijn 😛 Gaat dus over deze van origine Duitse C2, waarvan het blok, de bak en de remmen door de vorige eigenaar volledig zijn gereviseerd. Leuke is dat hier meer dan 500 foto’s van zijn en alles nog eens mooi op factuur staat. Nieuwe cilinders en pistons, alles gebalanceerd en uitgewogen, titaan kleppen + veren, RS nokkenassen, vliegwiel en clutch. Had op de bank zonder chip 267 pk :lekker: Gelukkig heeft hij dit moeten betalen en niet ik.

Motor, bak en remmen zijn volledig gereviseerd 13000 km geleden. Daar ben ik dus al vanaf !

Intussen is de demontage gestart om volledig herlakt te worden in hetzelfde marine blauw.
    Door de nare ervaringen van ander 964 eigenaars ook besloten om de vleugels te demonteren en op zoek te gaan naar de roestduivel. Dik prulwerk om de schroeven aan de binnenkant in de voorspatborden los te krijgen daar alles in de fabriek vol kit gespoten is.

Ziet er eigenlijk erger uit dan het is door die roest die in de kit plakt.
    Alles verwijderd en blank gezet tot op het metaal.

Antiroest en grondverf opgezet, later nog nieuwe coating en lak.

Op dit ogenblik demontage aan het afronden, dan de ruiten er uit en gaat de kas naar de carrosserie.
    Rechts achteraan is er op de bekende plaats ook wat roest te bespeuren dus dit moet uitgeslepen worden. Fotokes volgen 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 184)
    • Prachtig!

Moet mijn bavetje terug aandoen om al het kwijl op te vangen :lekker:

0

Het waren rijkelijk gevulde zomermaanden en daardoor niet teveel op het forum geraakt.
        De 964 heeft redelijk wat gebold zonder problemen. Juist een servomotor van de verwarming moeten vervangen omdat deze verbrand was. In de aanloop naar de zomer nog een veerpoot brug gestoken en een origineel RS middenstuk in de achterbumper. Nu gaat hij langzaam zijn winterjasje aandoen zodat we nog wat kunnen sleutelen aan het beest.

Na het plaatsen van de 98oct. chip gaat het ding echt lekker, komende weken gaan we de motor ook optisch een beetje verfraaien. Daarna komen de remmen aan de beurt 😉

Het zal toch met enig spijt zijn dat ik maandag de BBSjes er ga afhalen en naar de nieuwe eigenaar breng.
        Intussen volop bezig aan de set voor volgend jaar, zal nog wat tijd inkruipen maar de winter is lang.
        Zondag ochtend probeer ik eens tot op de meet te komen op linkeroever !

Nog een laatste fototje voor de liefhebbers.

0

Perfect stance !! :up:

0

ET65 / 10J is in feite de juiste offset voor een NB993

Ideaal voor een 964 is 8J ET52 = 9.5j ET47 zoals de cups.
            Banden: 225/40/18 + 265/35/18

Grtz

0

prachtig resultaat :lekker: maar raak je zo je kas niet?

0

265/35 wordt veel gestoken maar dan zal de wagen niet zo laag kunnen gaan. Ik denk dat je zeker ET 55 moet hebben op een 10J velg, anders gaat deze raken tegen de wielkas, andere optie is om camber iets negatiever te zetten.
                Ik heb achteraan -1.6° camber laten zetten en dit was het resultaat met een 265/35 op de velg. Was niet te doen, bij het inveren ging deze zeker aanlopen.

Heb nu Bridgestone Potenza S01 Extra load banden steken achteraan.

0

Geert, zeker dat 265 niet gaat bij een standaard narrow body? Lees toch vaak dat er 265 gestoken wordt bij 964 NB.

Ik ga binnenkort banden laten steken op m’n 18 inchers en kreeg de opmerking vd bandencentrale dat ze geen porsche conforme banden hebben in 255 18″. Welk type band is het bij jou dan geworden?

0

zo MOET het zijn,staat hem perfect *luv *luv en kzal blij zijndat de mijn zin schroefkit eronder zal steken,kunne gaan cruisen :driver: :driver:

0

Achter is het een LM100 velg, 10J ET65. deze heeft een spacer nodig van 15mm anders komt deze binnenkant tegen de draagarm.

18″ op 964 is zo al niet conform, maar met die “normale” 225/40 en 265/35 bandenmaat schuur je de volledige wielkast naar de kl*ten !
                      Ben nog altijd van mening dat je op een P. beter met een afwijkende bandenmaat van een topmerk rond bolt ipv. linglanglong merk van banden in de juist maat 😛

0

de bandenomtrek is zowel voor als achter niet conform; maar het ziet er wel prachtig uit ❗

[quote=”Mushroom” post=200027]Needs a ducktail!! 😈 :mrgreen: …[/quote]
                        mss wel, maar opletten of je zit met je tenen over de streep zoals deze ❗

0

Knap!! :relaxman:
                          Heel mooie “stance” indeed :lekker:

Heb je spacers nodig gehad voor deze setup?
                          Banden achter – 265 niet mogelijk?

0

Knappe stance!!!

0

Mooi zeer mooi *luv :up:

0

Needs a ducktail!! 😈 :mrgreen:
                                Voor de rest: I like what I see! :applaus:

0

Dat ziet er inderdaad perfect evenwichtig uit Geert :first:
                                  Ben erg benieuwd om het IRL te kunnen bewonderen :respect2:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 184)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.