- Dit onderwerp bevat 184 reacties, 65 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
26 januari 2014 om 14:15
Intussen zijn we reeds 3 weken in het bezit van de 964. Daar ik de wagen pas ga inschrijven als hij 25 is ( merci Muiters & co.) heb ik de tijd om hem een beetje in orde te zetten. Was in het begin van plan om het redelijk te houden en wat kleine werkjes uit te voeren, maar nu we toch bezig zijn 😛 Gaat dus over deze van origine Duitse C2, waarvan het blok, de bak en de remmen door de vorige eigenaar volledig zijn gereviseerd. Leuke is dat hier meer dan 500 foto’s van zijn en alles nog eens mooi op factuur staat. Nieuwe cilinders en pistons, alles gebalanceerd en uitgewogen, titaan kleppen + veren, RS nokkenassen, vliegwiel en clutch. Had op de bank zonder chip 267 pk :lekker: Gelukkig heeft hij dit moeten betalen en niet ik.
Motor, bak en remmen zijn volledig gereviseerd 13000 km geleden. Daar ben ik dus al vanaf !
Intussen is de demontage gestart om volledig herlakt te worden in hetzelfde marine blauw.
Door de nare ervaringen van ander 964 eigenaars ook besloten om de vleugels te demonteren en op zoek te gaan naar de roestduivel. Dik prulwerk om de schroeven aan de binnenkant in de voorspatborden los te krijgen daar alles in de fabriek vol kit gespoten is.
Ziet er eigenlijk erger uit dan het is door die roest die in de kit plakt.
Alles verwijderd en blank gezet tot op het metaal.
Antiroest en grondverf opgezet, later nog nieuwe coating en lak.
Op dit ogenblik demontage aan het afronden, dan de ruiten er uit en gaat de kas naar de carrosserie.
Rechts achteraan is er op de bekende plaats ook wat roest te bespeuren dus dit moet uitgeslepen worden. Fotokes volgen 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.