964 Refreshtoration

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s 964 Refreshtoration

  • Maker
    Discussie
  • Intussen zijn we reeds 3 weken in het bezit van de 964. Daar ik de wagen pas ga inschrijven als hij 25 is ( merci Muiters & co.) heb ik de tijd om hem een beetje in orde te zetten. Was in het begin van plan om het redelijk te houden en wat kleine werkjes uit te voeren, maar nu we toch bezig zijn 😛 Gaat dus over deze van origine Duitse C2, waarvan het blok, de bak en de remmen door de vorige eigenaar volledig zijn gereviseerd. Leuke is dat hier meer dan 500 foto’s van zijn en alles nog eens mooi op factuur staat. Nieuwe cilinders en pistons, alles gebalanceerd en uitgewogen, titaan kleppen + veren, RS nokkenassen, vliegwiel en clutch. Had op de bank zonder chip 267 pk :lekker: Gelukkig heeft hij dit moeten betalen en niet ik.


    Motor, bak en remmen zijn volledig gereviseerd 13000 km geleden. Daar ben ik dus al vanaf !







    Intussen is de demontage gestart om volledig herlakt te worden in hetzelfde marine blauw.
    Door de nare ervaringen van ander 964 eigenaars ook besloten om de vleugels te demonteren en op zoek te gaan naar de roestduivel. Dik prulwerk om de schroeven aan de binnenkant in de voorspatborden los te krijgen daar alles in de fabriek vol kit gespoten is.




    Ziet er eigenlijk erger uit dan het is door die roest die in de kit plakt.
    Alles verwijderd en blank gezet tot op het metaal.


    Antiroest en grondverf opgezet, later nog nieuwe coating en lak.


    Op dit ogenblik demontage aan het afronden, dan de ruiten er uit en gaat de kas naar de carrosserie.
    Rechts achteraan is er op de bekende plaats ook wat roest te bespeuren dus dit moet uitgeslepen worden. Fotokes volgen 😉

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 184)
    • hey gette
      wat een gave mooie auto superrrrrrrrr
      mooi klaar nu wordt genieten
      veel plezier mee
      :drink:

        Vandaag de laatste zaken in orde gebracht en de BBS Le Mans gemonteerd en de ophanging afgesteld. Al het meet en rekenwerk heeft geholpen want hij hangt precies zoals ik het wil en raakt nergens tegen de kas :lekker:
        8,5J ET 54 met 225/35/18 en 10J ET50 met 255/35/18 passen perfect, beetje stretch maar geen absurde dingen.

        Nog juist de nieuwe achterlichten plaatsen en de nieuwe chip er in en dat zou het moeten zijn voor dit jaar :driver:
        Snel nog wat fotokes genomen…

          Wow! Mooie werken!

          Gaat knap zijn op de nieuwe velgen *luv

          Kim

            Een echte dreamcar.
            Hoop binnen 2 jaar ook dit type te kunnen kopen.
            En dan restaureren, maar eerst sparen :mrgreen:

            Laat de foto’s met de nieuwe wielen maar komen. 😉

              Zoveel te beter 😀

                Het fameuse rode waarschuwingslampje van de 964 geeft niks aan, zal hem eens laten uitlezen moest ik problemen ondervinden.
                Ik heb verder ook nergens iets gelezen dat dit problemen zou geven.
                Ik weet dat het bestaat van die adapters maar voorlopig alles meer dan Ok 😉

                  Geert
                  Heb je geen foutmeldingen door het leeg maken van de katalysator?
                  Ik heb op mijn Focus een verlengings nippel moeten plaatsen onder de Lambda sonde om de fouten weg te houden
                  bij het rijden zonder katalysator.

                    mooi werk en aangenaam kennis te maken
                    veel plezier met de G pipe!

                    Als je hem op de rollen wil–> Chip tuning plus is een goede kennis van me!
                    vragen naar dave en zeggen dat kristof u heeft gestuurd :salut:

                    ken

                      zeker eentje om verder op te volgen 🙂

                        inspirerend project :respekt:

                          Knap werk :respect2:

                            Stond wat achter in dit draadje maar schitterend werk, knappe wagen! :applaus:

                              Door al die regen vandaag nog wat voortgewerkt aan de 964.
                              Ik had al enige tijd een nieuwe isolatiemat liggen die ik wou plaatsen in de koffer. De oude was zo slecht nog niet maar was met een strip vastgezet en op een paar plaatsen gescheurd. Op verschillende plaatsen gelezen dat dit bijna niet te doen is om te vervangen zonder blok te laten zakken… volgens mij lukte dit wel 😉

                              Origineel Porsche, veel lichter dan de vorige.

                              De overschot van de vorige, spul is totaal verkruimeld.

                              Blower verwijderd, volledig luchtfilterhuis en een paar beugels op de achterwand gelost, mat ging met wat prutswerk er perfect in.

                              Alles teruggeplaatst en nog eens proper gemaakt 😉

                              Heb intussen de uitlaat nog eens onder handen genomen. De katalysator vervangen door een lege met nieuwe lambda sonde.
                              De cuppijp en de achterdemper heb ik verwijderd en vervangen door de middendemper met een G pipe met groot eindstuk.
                              Het geluid is veel sportiever dan ervoor en vooral veel zwaarder. Binnen in de wagen valt het super goed mee en totaal geen resonantie :up:
                              De beplating heb ik gestraald en opnieuw in zink spray gezet.

                              Volgende op de lijst is een aangepaste chip voor huidige uitlaatconfiguratie die de terugval in de toeren door het RS koppeling & vliegwiel moet tegengaan.
                              Ervoor en erna moet hij op de dyno om te zien wat hij nu uitbraakt :sarcastisch
                              Als iemand hiervoor een goed adres heeft… laat maar weten!

                              XXX

                                Top Geert, en hier ook benieuwd hoe hij er op ‘t vers rubber zal uitzien :respect2:

                                  Proficiat hoor! Dit is groots.
                                  Ik kijk al uit naar de nieuwe velgen 😉

                                  :respekt: :first:

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 184)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.