964 RS Replica

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 RS Replica

  • Maker
    Discussie
  • De originele 964 RS was gebaseerd op een 964 C4 chassis, wat door de middentunnel een betere stijfheid zou hebben.

    Als ik nu een replica zou willen laten maken, koop ik dan best een C4 of een C2 als basis? En hoe “werkt” dat dan om de 4×4 eruit te smijten?

    Andere tips voor ‘n RS verder te bouwen?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
    • [quote=”stefx911″:1827lkcl]Weinig vertrouwen in je rijkunsten ? 😯

      Met zo ‘n ingesteldheid moet je er niet aan beginnen hé 😉

      Koop een echte RS, laat hem schatten en omnium verzekeren, dan recupereer je het meeste bij een ongeval. Een ombouw ga je nooit kunnen verzekeren voor wat je er insteekt.[/quote]

      Haha, mijn rijkunsten vallen nog wel mee, maar doorgaans ben je niet alleen op de weg of circuit… Als je 1x ‘n sukkelaar die z’n spiegels niet gebruikt in je flank gehad hebt, is de lol er snel af hoor 😉

        [quote=”SimonSays”:35wwhbfz]Tja, maar je hebt ook zoveel minder om in de prak te rijden hè 😉
        Als ik dat ding crash, zoek ik ‘n nieuw chassis van ‘n C2, alles overbouwen, en heb terug een “nieuwe” 🙂 [/quote]

        [quote=”SimonSays”:35wwhbfz]Ik wil zeker wel ‘n echte RS, maar da’s zo eeuwig zonde als je daarmee ‘n vangrail raakt…
        En ‘n echte RS kost toch nog makkelijk 10 tot 15K meer…[/quote]

        Weinig vertrouwen in je rijkunsten ? 😯

        Met zo ‘n ingesteldheid moet je er niet aan beginnen hé 😉

        Koop een echte RS, laat hem schatten en omnium verzekeren, dan recupereer je het meeste bij een ongeval. Een ombouw ga je nooit kunnen verzekeren voor wat je er insteekt.

          ja ‘t is zeker geen echte, dat weet ik, maar lijkt me wel ‘n heel leuke auto om mee te spelen 🙂

            Ik ken die auto, is even eigendom geweest van een handelaar uit Lokeren. Ik heb daar even met de auto gereden, en moet zeggen dat het toffe ervaring was. Is wel geen echte RS, maar een omgebouwde 964 met onderdelen van een Cup versie. Leuk om die nog eens te zien.

                    mijne maat is deze middag foto’s gaan trekken, kzal ze ff online zetten

                      heb je een link of staat die bij Van Beurden?

                        yup, why?
                        Staat nu in Turnhout te koop, dealer gebruikt ‘m zelf als fun-auto

                          Die wagen gebouwd door Van Beurden, was dat een rode?

                            Thanks
                            de ene is gebouwd door Filip van Beurden, plus gehomologeerd. Allemaal origineel RS behalve de wielen. De andere: nog geen antwoord…

                            Als er nu ‘ns iemand mijn auto kocht 😀

                              [quote=”951 S”:1iljgfon]Originele koetswerkdelen van een RS’73, dat zal centen kosten als ik er al kan vinden. Het is dus de bedoeling om z’on kunststof kit te gebruiken, maar als ik het goed begrijp moeten daar de nodige attesten bijzitten.[/quote]

                              Ken je de groene RS die op de foto’s staat van 911 lover; Francorchamps album? Dat is een 3,2 omgebouwd naar RS 2,7. Ben met die wagen naar de keuring geweest en over de carrosseriekit werd niets gezegd. Hoe ouder de auto, hoe lastiger de heren van de keuring het hebben blijkbaar.

                              😉

                                [quote=”SimonSays”:16h15kur]Ik ben momenteel naar twee 964 RS replica’s aan’t kijken. Bij de ene staat ‘n vrij uitgebreide lijst van aanpassingen, bij de andere minder.

                                Hoe kan ik zien dat de bak een sper heeft van de RS? is dit ergens zichtbaar? En wat met ‘t stuurhuis?

                                En hoe herken je de magnesium velgen?[/quote]

                                -sper enkel volgens het type dat op de versnellingsbak staat; nummer aan de onderzijde ( dacht G50 03)
                                – stuurhuis: ook onderdeelnummer
                                – magnesiumvelgen: weer zelfde: Porschenummer op de velg aan de binnenzijde, eventueel opzoeken op het internet, dacht dat de magnesiums eindigen op een “7”

                                  Tja, maar je hebt ook zoveel minder om in de prak te rijden hè 😉
                                  Als ik dat ding crash, zoek ik ‘n nieuw chassis van ‘n C2, alles overbouwen, en heb terug een “nieuwe” 🙂

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.