Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › 964 RS Replica
- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 4 maanden geleden door SimonSays.
-
De originele 964 RS was gebaseerd op een 964 C4 chassis, wat door de middentunnel een betere stijfheid zou hebben.
Als ik nu een replica zou willen laten maken, koop ik dan best een C4 of een C2 als basis? En hoe “werkt” dat dan om de 4×4 eruit te smijten?
Andere tips voor ‘n RS verder te bouwen?
Ik denk niet dat het mogelijk is om van een C4 een C2 te maken , persoonlijk zou ik daar nooit aan beginnen .
Ik denk wel dat het mogelijk is maar dan moet echt alles worden vervangen.
dan kan je idd beter een leeg C4 chassis kopen en bvb een schade C2 en alles beginnen overbouwen…
Al eens nagevraagd wat het verschil is tussen een middentunnel van een C2 en een C4?
Bij mijn weten is de bodemplaat met middentunnel van een 964 voor alle types hetzelfde… zelfs die van een 993 is dezelfde…
Als je een bodemplaat met middentunnel gaat bestellen voor een 964 vragen ze niet of je een C2 of een C4 hebt… ik kan het weten want ik heb een tijd geleden eentje moeten bestellen voor ombouw van een SC tot in detail naar 964…Als je in een 964 C2 stapt heb je dezelfde hoge middentunnel als in een C4… De vorige modellen hadden een hele lage middentunnel maar vanaf de 964 heeft Porsche de carrosserie aangepast zowel voor C2 als C4.
Enige verschil voor een RS is dat er extra verstevigingen zijn aangebracht op het chassis, o.a. voor bevestiging van stabilisatorstang.
Klinkt interessant… En die spullen kan je dus evengoed los bestellen?
Dan een stel MOTON’s eronder, standaard 3.6 ombouwen naar RS3.8 en bak met sper, en een RS steering rack… Nog iets? 😀Ga op zoek naar een afgedankte 964 cup racewagen of tenminste de onderdelen ervan en bouw deze in een C-2 body.
Dan heb je het echte racemateriaal, wel niet vergeten de onderdelen eventueel te reviseren.
Ik denk dat ik dan duurder uitkom…
Trouwens, waar vind je ‘n 964 CUP ?zoek op internet naar onderdelen voor een race 964. Sommige teams doen deze weg en je kunt zo wel goedkoop onderdelen vinden.
Dacht je soms dat een RS nabouwen goedkoop was? laten we even opsommen:
– specifieke ophangingsarmen en dempers
– alu kofferklep vooraan (nieuwprijs 2000 euro??)
– magnesium wielen (duur…)
– remmen van de turbo rondom
– 2 lichtgewicht recaro’s
– een 3,8 motortje bouwen is niet het enige, ook het prepareren van de motor
– dunnere ramen
– deurpaneeltjes en mechanische ruitenVeel plezier…
I know, telt wel door 🙂 Maar zou meer Carbon of Fiberglass gebruiken dan originele onderdelen, die kunstmatig duur zijn
Ook qua remmen zou ik niet origineel Porsche gaan, ophanging ook niet. RS motor bouwen en prepareren, daar heb ik de prijs van (ook niet goedkoop 🙁 )
Denk dat de bak met sperdiff, en de directere stuurinrichting het moeilijkste is om te krijgen[quote=”924carreragt”:2zldrt2x]zoek op internet naar onderdelen voor een race 964. Sommige teams doen deze weg en je kunt zo wel goedkoop onderdelen vinden.
Dacht je soms dat een RS nabouwen goedkoop was? laten we even opsommen:
– specifieke ophangingsarmen en dempers
– alu kofferklep vooraan (nieuwprijs 2000 euro??)
– magnesium wielen (duur…)
– remmen van de turbo rondom
– 2 lichtgewicht recaro’s
– een 3,8 motortje bouwen is niet het enige, ook het prepareren van de motor
– dunnere ramen
– deurpaneeltjes en mechanische ruiten
Veel plezier…[/quote]Ook nog andere achterbumper met de nummerplaatverlichting opzij ipv bovenaan…
Het zijn de kleine details ie het em doen hé 😉
en het lijstje zal ongetwijfeld nog wel blijven groeien…
@SimonSays: Weet wel dat je al dat geld dan wel “kwijt” bent vermits je zo nooit een “echte” of “officiele” RS hebt en die in verhouding dus weinig waarde zal hebben.Misschien beter doorsparen voor een echtee RS of een CUP versie ?
[quote=”stefx911″:3taxeilr]
Ook nog andere achterbumper met de nummerplaatverlichting opzij ipv bovenaan…Het zijn de kleine details ie het em doen hé 😉
en het lijstje zal ongetwijfeld nog wel blijven groeien…
@SimonSays: Weet wel dat je al dat geld dan wel “kwijt” bent vermits je zo nooit een “echte” of “officiele” RS hebt en die in verhouding dus weinig waarde zal hebben.Misschien beter doorsparen voor een echtee RS of een CUP versie ?[/quote]
Als je eentje bouwt dient de basis zo goedkoop mogelijk aangekocht te worden, anders gaat de totaalsom van aankoop en verbouwen richting de prijs van een echte… 🙄
Waarom niet een andere manier aanpakken: 3,2 carrera zoeken (liefst zonder schuifdak), auto strippen, de volgende onderdelen verkopen:
– voorste spatborden, bumpers kofferklep en motorkap
– interieur (alles, ook de isolatie)Dan een RS 2,7 kit kopen (stuur me een pm 😉 ) en deze monteren, auto spuiten, rolkooitje erin (opletten, enkel een “halve”, anders doet de keuring lastig), grote remklauwen vooraan (944 S2 klauwen), kuipstoeltjes erin, en gaan met de banaan…. 😈
Dat is puur en zuiver, en kost minder dan een 964 RS nabouwen plus je recupereert een deel van de kosten (1 goed spatbord= ongeveer 350 euro waard).
Ik wil zeker wel ‘n echte RS, maar da’s zo eeuwig zonde als je daarmee ‘n vangrail raakt…
En ‘n echte RS kost toch nog makkelijk 10 tot 15K meer…Geraak je met een RS replica eigenlijk door de keuring ?
Iemand ervaring mee ?Je ziet ze nu en dan toch op de markt komen, dus dat komt wel goed… Alles is doorgaans origineel porsche, dus denk dat je enkel voor de ophanging misschien problemen kan hebben? Maar als die ook van Porsche is (M030 of hoe heet ze), zullen ze’t daar ook niet zien…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.