964 SAGA (zeer lang)

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 SAGA (zeer lang)

• Maker
    Discussie
  • De laatste tijd wordt er nogal veel gesproken over de waarde van de normale 964 , er zijn hier en daar mensen naar op zoek en de meningen willen nog al is verschillen.
    Sommigen zeggen dat voor 30000 euro nog een zeer goede te vinden is , anderen denken van niet.
    Ik denk dat het probleem al begint met wat “een goede” juist is.
    De markt van de 964 valt ten eerste al in 2 delen uiteen. De modellen voor 92 en die vanaf 92 met cupsiegels en airbags. Dan zijn er nog de zeer uitzonderlijke 93’ers waarvan er maar relatief weinig zijn verkocht. Die zijn nog extra bijzonder daar ze af fabriek over een paar details beschikken die ze voor de meeste mensen extra interessant maken (denk maar aan de airco , de motorolie , het vliegwiel en de achterste remklauwen voor de C2)

Nu wat mij betreft moet een “zeer goede” 964 voldoen aan het volgende:

-100% ongevalvrij + originele lak (bumper herspoten voor steenslag is nog aanvaardbaar)
    -relatief weinig km
    -targa of coupe (geen cabrio)
    -C2 van 92 of 93 (liefst 93)
    -manueel
    -alle kleuren welkom exterieur , lieftst zwart , rood of zilver of een “zotte” kleur zoals mint.
    -interieur moet zwart of bicolor zwart/andere kleur (dus dashboard absoluut zwart)

Een pre-92 vinden in zeer goede staat is geen enkel probleem want wanneer die op de markt komen met prijzen rond de 30 blijven die lang te koop staan en dus keuze voldoende.
    Een 92 of 93 daarentegen die op de markt komt voor +/- 30 is dus totaal iets anders.

Een paar voorbeelden:

In NL stond een 93 te koop voor 37500 euro. 48500km in Amazone groen. 100% originele lak. Stond er al een maand of 2 , de reden was vermoed ik een ietwat speciale (minder gevraagde kleur). Nadat ik voor mezelf uiteindelijk de beslissing had genomen dat ik met de kleur kon leven en contact opnam met de verkoper was de wagen verkocht. Verhaal is iets gecompiceerder dan dat maar in ieder geval is de wagen voor 36500 euro verkocht. Ik vondt initieel niet de kleur de grootste belemmering maar de hoge vraagprijs.

In D stond een andere te koop , een rode met 51000km , ook van 93 , deze was vooraan herspoten maar heel perfect gedaan en alleen voor steenslag. Alleen een kenner kon het zien aan zeer kleine details. Van binnen als nieuw. Van buiten idem. Doordat de “kop” was herspoten was er natuurlijk geen sprake van steenslag en de wagen leek NIEUW !
    Vraagprijs was 37000 euro. Ik belde voor een afspraak en de tijd tussen de afspraak en er aankomen (2 dagen) was deze wagen ook alweer verkocht. Net een paar uur voor mijn aankomst. De handelaar kon me niet bereiken en heeft het zekere voor het onzekere genomen en een voorschot ontvangen. Heb de wagen dan nog mogen inspecteren vandaar de beschrijving. Vraagprijs werdt volledig betaald !

Een andere, Rode Targa C4 van 92 met 107000km stond te koop in D voor 29964 Euro. Beschrijving was “als nieuw en ziet er uit alsof hij veel minder km’s heeft”.
    Ik was bereid om voor dat bedrag wat water bij mijn wijn te doen en genoegen te nemen met een C4 en meer dan 100.000km. De handelaar is zeer vriendelijk en laat me de wagen alleen inspecteren. Ik stel vast dat buiten de kop die herspoten is wegens steenslag ook een achterste vleugel (slecht) herspoten is. Ik zei dat dat net iets teveel was voor mij en ik vertelde hem dat ik hem niet zou nemen. Das geen probleem antwoorde hij “de wagen is eigenlijk al besproken maar vermits u eerst een afspraak gemaakt hebt had u eerste keus”. In ieder geval , wagen was idd verkocht want 2 dagen later was hij niet meer op Mobile. En ook de vraagprijs betaald.

Eergisteren morgen zie ik tot mijn stomme verbazing weer een Rode C2 van 93 geadverteerd met extreem weinig km (65000km) , het was een particulier (zelden) en hij vroeg 30.000 euro. bij de beschrijving stond ” zomer wagen, nooit regen , als nieuw” en nog veel meer lekkers. Full option met open dak en 3 delige 17″ cup velgen en de originele velgen er ook nog bij. Ik werdt bijna onozel van enthousiasme. Ik bel dus onmiddelijk en wat zegt die man ‘ sorry verkocht’ , ik zeg , dat kan toch niet , uw advertentie is pas van deze morgen online. Ja zegt hij maar om 7 deze morgen was hij verkocht.
    Gisteren avond staat die ZELFDE auto terug online bij een handelaar voor 38000 euro !!!! (btw , dit is DEZELFDE handelaar van die rode hierboven met 51000km)
    Ik werdt er bijna ziek van. Zo een buitenkans net gemist.

Vandaag dus terug gebeld naar de particulier voor wat meer uitleg en nadat ik gezegd had dat hij nu voor 38000 te koop stond en ik nog steeds interesse heb heeft hij me alles verteld. Dus van het ogenblik dat de wagen online is gekomen s’morgens zeer vroeg zijn handelaars beginnen bellen. De eerste bood hem 29000 euro. Hij dacht “das nie slecht en snel verkocht” , dus hij zegt ok. 2 minuten later de volgende belt. Die zegt ik geeft 30.000. Hij beld de eerste terug op en die zegt , ik geef dan 31000 maar dan moet ik nu een bevesting hebben per SMS , de part was zeer blij want hij kreeg dus 1000 euro meer dan zijn vraagprijs. Nadat ik hem vertelde voor wat de auto nu te koop staat was hij minder blij. Dus , die handelaar stond er al om 10H s’morgens om hem op te halen. Die wist dat als hij die nog langer zou laten staan er wel andere zouden komen (ik bv) die bereid waren nog meer te betalen. Dus nu heeft die snelle handelaar hem.

Maar nu heb ik dus nog wel door de eigenaar langer te spreken veel extra uitleg gekregen over die wagen.
    Zit nog volledig in de originele lak alleen de achterse bumper (plastic) is herspoten wegens een kras van het fietsje van zijn zoon. Hij is de derde eigenaar maar de vorige eigenaars zijn bekenden van hem dus hij kent de auto van het begin. Is 7 jaar eigenaar en heeft alle stempels van off. dealer in boekje. Zit een verlaagde vering op van H&R (originele veren erbij) , een cup uitlaat en de 3 delige cup velgen ook weer met de originele velgen er los bij. Zelfs de originele radio zit er los bij.

En nu komt het : ik heb de handelaar gebeld en gezegd dat ik hem koop. Nu betaal ik wel een pak meer voor dezelfde auto en voel me wat in het zak gezet maar ja , zo komen ze nog maar zeer zelden voor. Originele lak en weinig km is al zeer zeldzaam maar een wagen die van onder zo proper uitziet als van boven is een naald in een hooiberg. En uiteindelijk betaal ik ongeveer even veel als die andere C2’s hierboven beschreven.
    IK zou kunnen vragen : wat is jullie mening maar uiteindelijk moet ik zelf beslissen. Maar toch … knaagt er iets dat ik zo een koopje ben misgelopen. Ik moet blijkbaar leren veel vroeger opstaan. 🙂 cry:

Hier de link van de handelaar (staat een fout in de beschrijving maar wat wil je met handelaars , rap rap iets bijzetten en het meeste is gewoon overgenomen tekst van de part. zijn advertentie) :

Click me

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
    • WAAAAAAAAAAAAAAAW

Op meer woorden kan ik momenteel niet komen 😯

prachtig exemplaar.

maar dat verdien je wel na zo een zoektocht 😆

ps: heb mezelf ook 2 jaar gegeven om m’n droomporsche te vinden en jouw auto motiveert me alleen maar meer 😛

Dennis, ge zijt goe bezig !!
          Proficiat.

Super Denis!

Dikke proficiat met deze prachtige aanwinst! 😀

SidewindR.

amai .. echt wel top die kar..juist nieuw 😯 te mooi om te gebruiken bijna…

Die 964 komt net uit de fabriek zeker ?!? 😯 😯 😛

ken

feli met je nieuwe en zeer prachtige aankoop denis
                  Weeral eentje om bij te houden 8)

Proficiat ❗

hé hé tof dat je die extra info nog meekreeg…altijd leuk voor de volledigheid!!

Prachtkar zo te horen…ben blij voor u! En rood staat een 964 fantastisch hé!!

Meer details ??
                        Hij is super , geweldig , mooi , machtig , overweldigend, wat een machien 8)
                        Ge kunt precies merken da’k content ben !

Hier net veilig thuis gekomen van 1200km op en af:

Meer foto’s / info later.

Tof, knap, PROFICIAT met deze mooie aanwinst.
                          Krijgen we meer details te zien en te lezen? 😉

Prachtige wagen ❗

Veel plezier ermee 8)

Hij is thuis , en na de eerste inspectie is hij het beste wat ik ooit gezien heb in een 964. De wagen zou je max. 2 jaar geven. Ik ben tevreden dat ik na 2 jaar zoeken eindelijk een perfecte 964 heb kunnen vinden.

Vervolg op handelaar verhaal : nadat de wagen verkocht was door de part. aan de “snelle” eerste handelaar had de 2de handelaar in extremis nog een tegenbod gedaan van 34000 euro. Maar omdat de deal gesloten was met de eerste is de part. van zijn woord geweest en heeft hem verkocht voor de afgesproken prijs. IK ben nu ook super content met wat ik betaald heb. Heb ginder terplekke nog wat extra kunnen afpitsen en nu heb ik hem gekocht aan een lagere prijs dan veel andere die ik gezien heb en slechter waren. En hij zit tjokvol opties die zelden op een 964 te vinden zijn. Er zit bv een full leder int. in.

een fototje :

plezante hobby 😉

Ik ben ook benieuwd.
                                  En oh ja , aan onlangs de foto’s van je garage te zien was er nog voldoende plaats om nog een paar verzamelaars aan te schaffen 😉
                                  Succes vandaag ❗

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.