964 total loss

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 total loss

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Zoals ik al in een ander bericht had gemeld heb ik dus een ongeval gehad met een vrachtwagen (voorrang van rechts die niet verleend werd door de vrachtwagen). Gisteren is het “verdict” gevallen: de wagen is “total loss” 🙁 omdat de herstellingskost + waarde wrak > waarde wagen. Blijkbaar is het chassis geraakt, dus ik ga me zelf ook niet wagen aan een herstelling. Wrak zal worden verkocht door de verzekering aan de hoogste bieder. Het zag er extern nochthans niet zo erg uit…
      Dat wil dus zeggen dat ik zonder P zit en dat ik terug op zoek ben. Als jullie iets tegenkomen van type 964 of 993 (telkens de “normale” modellen in C2 of C4, coupé of targa), laat dan maar weten !

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
      • ik weet u wel een goede carrosier die dat voor 200 procent in orde zet

is een krak in zijn vak niet echt goedkoop maar kwaliteit wordt betaald he

mocht je zijn gegevens willen stuur dan maar een pm en dan komt die even kijken of jij gaat bij hem langs en die gaat u zeggen wat het kost en of het de moeite is

en als gij en ook hij vinden dat het de moeite is wordt er een prijs gemaakt en als hij het de moeite niet vind dan maakt hij hem gewoon niet

hem gaat het niet om het geld het is het eerlijke en het degelijke carroserie werk wat hij wil aan nemen en geen smodder zoals er al zovele zijn

echt een perfektionist

is niet de eerste keer dat hij een wagen weigerd te maken die kerel is een stuk in de veertig en die kan nog echt uitdeuken zonder een gram plamuur als het moet

niet de goedkoopste en zeker niet de duurste

maar wel echt perfekt ❗

Anoniem

[quote=”MRD-Porsche”:3if8d3c9]Wagen heeft nochtans niet zoveel schade, moesten er dan zoveel werkuren ingestoken worden Filip ?[/quote]
          Geen idee, er werd alleen een berekening gemaakt door het expertisebureau, op basis daarvan en de waarde van het wrak wordt besloten om hem niet meer te repareren.
          [quote=”MRD-Porsche”:3if8d3c9]
          Komt er terug een 964 in de plaats ?[/quote]
          Ik kijk uit naar: 964 C4 coupe of targa, 993 C4 coupe, 996 C4 coupe. Dus in elk geval terug een C4 (is veiliger 😕 … hoewel het me in dit specifieke geval niet veel geholpen heeft, maar ik heb er deze winter eens mee in de sneeuw gereden, en dan weet je wel waarom je een C4 hebt).
          Een oudere 911 van voor 964 model liever niet aangezien geen ABS of 4×4 en geen airbags. (ik weet het, ik ben geen echte porscherijder dan…).
          Een 944 of 968 liever ook niet, hoewel ik met de 944 heel graag gereden heb. Maar eerlijk is eerlijk, eens je geproefd hebt van een 911 wil je niets anders meer.

Wagen heeft nochtans niet zoveel schade, moesten er dan zoveel werkuren ingestoken worden Filip ?

Komt er terug een 964 in de plaats ?

Anoniem

[quote=”ken”:35wm47kq]dammm das geen goed nieuws… 🙁

Veel sterkte en hopelijk komt er rap iets leuks in de plaats[/quote]
              Ja, de spreuk “de koning is dood, leve de koning” is hier op zijn plaats (hoop ik toch) 😀

ken

dammm das geen goed nieuws… 🙁

Veel sterkte en hopelijk komt er rap iets leuks in de plaats

bij auto’s dekens staat er een schieffergrijze op de wachtlijst
                  weliswaar een C2….

Gelijk heb je.
                    De verzekeringen proberen steeds hun profijt te doen van jou zoektocht en koopje.
                    Ik heb het ooit meegemaakt en heb geleerd.
                    Vanaf nu zalik (als ze het echt willen) wel zorgen dat ze een aankoopformulier krijgen met een hoog bedrag op 😈

Anoniem

[quote=”4s”:tg84kq4e][quote=”fdeville”:tg84kq4e][quote=”MRD-Porsche”:tg84kq4e]Filip, dat is minder goed nieuws !

Alvast sterkte en hopen dat je toch nog goed uitbetaald krijgt en op zoek kan naar een andere 964! (of moet ik zeggen: 993 😀 )[/quote]
                      Onder ons gezegd en gezwegen: ik zal er meer van krijgen dat wat ik zelf heb betaald, de prijzen van 964 zeker in C4, zijn blijkbaar gestegen. Dit verlicht de pijn een beetje… . Maar ik zie wat op tegen de moeite om 6 maanden na de vorige aankoop, weeral op zoek te moeten gaan. Vooral dat ik vrees nooit nog zo een mooie te vinden met die km’s (had er intussen 92.000)[/quote]

heb je geen aankoopfactuur moeten voorleggen om het dossier samen te stellen voor de expert?[/quote]
                      Ze hebben dat wel gevraagd, maar dat zijn hun zaken niet. zelfs al had ik hem gratis gekregen, de aankoopprijs doet er in dit geval niet toe.

Ow, da’s raar…en eigenlijk onverwacht!

Probeer het van de leuke kant te bekijken…je kan weer op speurtocht 😆 😉

WB

Inderdaad minder prettig nieuws! Hopelijk heb je er geen lichamelijk letsel aan overgehouden……succes met je zoektocht!!

Zonde Filip! Echt heel spijtig!

He/She will be missed…

[quote=”fdeville”:2xz3635w]
                            Onder ons gezegd en gezwegen: ik zal er meer van krijgen dat wat ik zelf heb betaald, de prijzen van 964 zeker in C4, zijn blijkbaar gestegen. Dit verlicht de pijn een beetje… . Maar ik zie wat op tegen de moeite om 6 maanden na de vorige aankoop, weeral op zoek te moeten gaan. Vooral dat ik vrees nooit nog zo een mooie te vinden met die km’s (had er intussen 92.000)[/quote]

Prijzen van de 964 gestegen? Zo zie je maar dat het een goede investering is hé

Ik weet nog ergens ne schieffergrijze C4 met momenteel 92800km op… maar helaas niet te koop 😉

Ik hoop dat je snel een waardige vervanging tegenkomt!

Datis een minder bericht 😕
                              En onlangs deze wagen nog grondig bekeken bij het avond samenkomstje

damn…… ❗

zonder woorden….

was verdomd ne knappe wagen
                                sterkte en succes met de volgende zoektocht….

🙄

4s

[quote=”fdeville”:7cj65y4c][quote=”MRD-Porsche”:7cj65y4c]Filip, dat is minder goed nieuws !

Alvast sterkte en hopen dat je toch nog goed uitbetaald krijgt en op zoek kan naar een andere 964! (of moet ik zeggen: 993 😀 )[/quote]

heb je geen aankoopfactuur moeten voorleggen om het dossier samen te stellen voor de expert?

Anoniem

[quote=”MRD-Porsche”:hwce3xc0]Filip, dat is minder goed nieuws !

Onder ons gezegd en gezwegen: ik zal er meer van krijgen dat wat ik zelf heb betaald, de prijzen van 964 zeker in C4, zijn blijkbaar gestegen. Dit verlicht de pijn een beetje… . Maar ik zie wat op tegen de moeite om 6 maanden na de vorige aankoop, weeral op zoek te moeten gaan. Vooral dat ik vrees nooit nog zo een mooie te vinden met die km’s (had er intussen 92.000)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.