964 vs 993

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 964 vs 993

• Maker
    Discussie

• Bjorn de Jaeger
    Deelnemer

Beste porschisten,

Ik kom bijna gek :salut: .
      Ik was er heilig :engeltje: van overtuigt dat ik ging voor de 964 en zou zo goed als deze week kopen tot ik zopas bij een verzamelaar was ( voor een 964). Hij bracht me (weer) op andere gedachte, een 993 en hij heeft zeker een punt,
      – betrouwbaardere motor
      – DE laatste lucht gekoelde
      – rijplezier
      Enige minpunt is dat je hem pas ten vroegste kan inschrijven op oldtimer van 2023 ( voor een bwj van ’93)
      Wat is jullie mening / ervaring?

De eeuwige twijfelaar :think:

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • toen ik indertijd een 964 had wou ik een 993 . nu zou ik gaan voor die technisch in beste staat . dus wss zeker naar km stand zien . en bij 964 laatste versie met airbag . 993 is fractie goedkoper in onderhoud en fractie sneller . maar nu vind ik 964 mooier …

Zeer wijze opmerking, niet de hoofdschotel tegelijk met het voorgerecht !

Waarom niet beide? Nu een 964 aanschaffen en daar van genieten tot de 993 oldtimer is en vervolgens ruilen…

[quote=”Yellow Submarine” post=275272]Visueel: 964
              Rij-dynamisch: 993

all other things equal…[/quote]

Zo is het , ik heb ze alle twee maar ik rij ook liever met de 993 .

Afhankelijk wat jij er van wil !

Visueel: 964
                Rij-dynamisch: 993

all other things equal…

123

[quote=”Jagerke” post=275269]Bedankt
                  Budget speelt “geen”, ik zou jullie ingezouten mening willen los van aankoopprijs[/quote]

Dan haal je de nieuwste en beste in huis die je kan vinden en die je gedacht is qua opties , kleur , look etcetc.

Ga van elks een voldoende aantal specimens proefrijden tot je ene vindt waarmee het goed aanvoelt.
                  ene die opvalt tussen de rest als zijnde de beste volgens uw gevoel.

En dan laat je die een Aankoop Keuring doen om geen dingen over het hoofd te zien omdat je in smiley land op een wolk zit na het rijden met dat ding.

Al de rest zijn andermans meningen die niet noodzakelijk relevant zijn voor u.
                  Voor elk 993 pro argument kan iemand anders een pro 964 argument geven of vice versa

ik zou gaan voor de 993, maar heb dan ook nooit een 964 gehad….:popcorn:

Bedankt
                      Budget speelt “geen”, ik zou jullie ingezouten mening willen los van aankoopprijs

Bwaah

Motor 2de reeks 964 lekt niet meer dan deze van 993
                        Een goede 964 rijdt beter dan een slecht 993
                        Waarschijnlijk wil hem liever van de 993 vanaf dan van zijne 964 (ikke zeker want met mijn 964 kan ik nu rijden, de 993 staat hier maar wat te staan)

123

koop de nieuwste en beste die je voor je budget kan vinden.
                          BIV en belasting gaat dus af van het budget, dus je zal meer 964 vinden voor je budget dan 993.

Is puur boekhoudkundige discussie : hoeveel budget heb je ervoor over.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.