968 amethyst

  • Maker
    Discussie
  • Zoals reeds aangehaald in mijn voorstelling heb ik onlangs een 968 van ’93 gekocht in de kleur amethyst. Na zeer lang wachten (toch minstens een week of 2) staat zij sinds vandaag bij mij in de garage! Spijtig genoeg is ze wel met de aanhangwagen geleverd, aangezien ze nog niet ingeschreven staat en dus beter niet de baan op gaat, maar daar zoek ik zo snel mogelijk verandering in te brengen! Dit kan echter nog wel even duren, gezien het oorspronkelijk een Japanse is en de dame hiervoor in Nederland vertoeft heeft.

    Foto’s heb ik nog niet kunnen nemen, maar deze volgen hopelijk zo snel mogelijk. Ik kijk er momenteel nog liever naar dan dat ik er foto’s van neem :coolness:
    In dit topic zal ik ook proberen regelmatig updates te plaatsen van zodra ik meer over mijn 968 te weten kom en van zodra er schot in de zaak van de inschrijving komt …

    Met een beetje geluk morgen al een update, alleszins nog een prettige avond voor iedereen! Dit van mij kan alleszins niet direct meer stuk :sleep:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 143)
    • Super !

        BAM! Auto gekeurd. Nu zo snel mogelijk inschrijven :happydance:

          Hee ja goed nieuws is da :coolness:

          Anoniem

            Zeer ijverige mensen daar in Diest!
            Derde keer, goede keer!

              Vrijdag naar de keuring in Diest geweest voor een volledig nieuwe tweedehandskeuring. De wagen is opnieuw afgekeurd, maar deze keer alleszins niet voor de ophanging :up:

              Op de 2 voorste banden staat blijkbaar geen load index vermeld, dus deze voldoen niet aan de Europese regelgeving. Ze zullen waarschijnlijk nog uit Japan afkomstig zijn vermoed ik dan? Dit hadden ze in Rotselaar alleszins niet gezien. Ook de dimlichten moeten afgesteld worden.

              Ik heb dan maar gelijk nieuwe banden besteld en volgende week zou ik er terug mee naar de keuring moeten kunnen om deze keer een groen papier mee te krijgen!
              Allez, het komt dan misschien toch nog goed dit jaar :happydance:

              Anoniem

                Duitse Tüv-kuering (of andere buitenlandse goedkeuring) is allen maar geldig voor de Belgische bureaucraten (en geldkloppers) als de wagen daar effectief ingeschreven is geweest en de keuring minder dan 2 maand oud is.
                Ik heb een Duitse Tüv-keuring voor mijn Japanner, maar omdat hij officieel niet ingeschreven geweest is in Duitsland, kan ik het niet gebruiken.
                Ik heb overwogen om de wagen te verkopen aan een Duitse vriend, die hem dan in Duitsland inschrijft, en mij dan vervolgens terug verkoopt met recente Tūv-keuring, zodat ze in België dit moeten aanvaarden…
                Maar omdat dit ook nogal,wat kosten met zich meebrengt, is dit eerder plan b, c of d.

                Alsof de wagen meer conform zou zijn, als hij in Duitsland zou ingeschreven zijn geweest….. Die mannen van de Tüv gaan toch geen andere verklaringen afleggen, omdat de wagen eventueel naar België zou komen. Dit risico kunnen ze niet nemen. Maw dit is typisch Belgisch protectionisme van de sector.

                  Herkeuring moet in principe terug daar gebeuren. Ik heb de stationschef al aan de lijn gehad. Hij was diegene die de wagen afgekeurd had en redelijk zeker van zijn stuk. Dan zal ik al zeer goede argumenten moeten bovenhalen vrees ik…
                  Ik heb hem, toen ik belde, trouwens reeds gezegd dat het een Porsche optie was, maar aangezien de wagen er niet origineel mee geleverd werd, is dit blijkbaar een probleem.

                  Nuja, vandaag nog even rondbellen en dan zie ik wel wat ik doe. Nogmaals bedankt aan iedereen die actief meedenkt :hail:

                    Herkeuring moet in principe terug daar gebeuren. Ik heb de stationschef al aan de lijn gehad. Hij was diegene die de wagen afgekeurd had en redelijk zeker van zijn stuk. Dan zal ik al zeer goede argumenten moeten bovenhalen vrees ik…
                    Ik heb hem, toen ik belde, trouwens reeds gezegd dat het een Porsche optie was, maar aangezien de wagen er niet origineel mee geleverd werd, is dit blijkbaar een probleem.

                    Nuja, vandaag nog even rondbellen en dan zie ik wel wat ik doe. Nogmaals bedankt aan iedereen die actief meedenkt :hail:

                      M030 met stabis ombouwen naar standaard is volgens mij wel ff werk 🙁 🙁

                      Misschien beter zwaar gedocumenteerd terug naar de keuring (desnoods een andere) en de stationchef overtuigen dat de koni’s een Porsche optie waren?

                        M030 met stabis ombouwen naar standaard is volgens mij wel ff werk 🙁 🙁

                        Misschien beter zwaar gedocumenteerd terug naar de keuring (desnoods een andere) en de stationchef overtuigen dat de koni’s een Porsche optie waren?

                          VOF De loods haalt de meeste tweedehands 968 onderdelen bij Patrick.
                          Het rechtstreeks aan hem vragen is mss handiger?

                            VOF De loods haalt de meeste tweedehands 968 onderdelen bij Patrick.
                            Het rechtstreeks aan hem vragen is mss handiger?

                              Het ziet er inderdaad meer en meer naar uit dat ik een originele set zal moeten steken. Het is maar dat de wagen een gevaar op de weg zou zijn met de andere ophanging geïnstalleerd …

                                Het ziet er inderdaad meer en meer naar uit dat ik een originele set zal moeten steken. Het is maar dat de wagen een gevaar op de weg zou zijn met de andere ophanging geïnstalleerd …

                                  [quote=”Bones” post=223375] … uitvoeren naar Duitsland en TUV-keuring > invoeren in Nederland voor keuring (APK) > opnieuw invoeren in België de Nederlandse keuring werd hier overgenomen.[/quote]

                                  allemaal nogal omslachtig en tijdrovend. wel de moeite om dit zo te doen met een auto op dagelijkse platen. de buitenlandse keuringen noteren alle aanpassingen expliciet op hun verslag en dan kan de belgische niet anders dan zo overnemen zonder attesten van de leveranciers.

                                  voor een auto die straks op O-plaat gaat rijden zou ik toch nu (tijdelijk) de standaard spiralen + dempers steken. dan kan je nadien zorgen voor alle papierwerk, wetend dat je over een paar jaar ook met een oldtimer periodiek terug naar de keuring zal moeten.

                                  post mss FF op 944forum.com (nederlandstalig transaxel forum) een oproep met de vraag of er iemand nog een stel standaard schokdempers heeft liggen die je dan een paar weken mag lenen. of stuur “ns een mailtje naar VOF De Loods. die zijn gespecialiseerd in onderhoud en afbraak van transaxels. zo ligt een oplossing mss vlak om de hoek ?!

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 143)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.