968 amethyst

  • Maker
    Discussie
  • Zoals reeds aangehaald in mijn voorstelling heb ik onlangs een 968 van ’93 gekocht in de kleur amethyst. Na zeer lang wachten (toch minstens een week of 2) staat zij sinds vandaag bij mij in de garage! Spijtig genoeg is ze wel met de aanhangwagen geleverd, aangezien ze nog niet ingeschreven staat en dus beter niet de baan op gaat, maar daar zoek ik zo snel mogelijk verandering in te brengen! Dit kan echter nog wel even duren, gezien het oorspronkelijk een Japanse is en de dame hiervoor in Nederland vertoeft heeft.

    Foto’s heb ik nog niet kunnen nemen, maar deze volgen hopelijk zo snel mogelijk. Ik kijk er momenteel nog liever naar dan dat ik er foto’s van neem :coolness:
    In dit topic zal ik ook proberen regelmatig updates te plaatsen van zodra ik meer over mijn 968 te weten kom en van zodra er schot in de zaak van de inschrijving komt …

    Met een beetje geluk morgen al een update, alleszins nog een prettige avond voor iedereen! Dit van mij kan alleszins niet direct meer stuk :sleep:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 143)
    • [quote=”Bones” post=223375] … uitvoeren naar Duitsland en TUV-keuring > invoeren in Nederland voor keuring (APK) > opnieuw invoeren in België de Nederlandse keuring werd hier overgenomen.[/quote]

      allemaal nogal omslachtig en tijdrovend. wel de moeite om dit zo te doen met een auto op dagelijkse platen. de buitenlandse keuringen noteren alle aanpassingen expliciet op hun verslag en dan kan de belgische niet anders dan zo overnemen zonder attesten van de leveranciers.

      voor een auto die straks op O-plaat gaat rijden zou ik toch nu (tijdelijk) de standaard spiralen + dempers steken. dan kan je nadien zorgen voor alle papierwerk, wetend dat je over een paar jaar ook met een oldtimer periodiek terug naar de keuring zal moeten.

      post mss FF op 944forum.com (nederlandstalig transaxel forum) een oproep met de vraag of er iemand nog een stel standaard schokdempers heeft liggen die je dan een paar weken mag lenen. of stuur “ns een mailtje naar VOF De Loods. die zijn gespecialiseerd in onderhoud en afbraak van transaxels. zo ligt een oplossing mss vlak om de hoek ?!

        Ik heb hier nog een oud setje ligge van mijn oude 968 coupe.

        ik heb ze ooit moete vervangen omdat mijn niet meer goed waren op de keuring

        Ik heb er toen ook gekocht (afbraak) van iemand
        Die zei dat het voor 968 was .
        NIET dusss..
        (Ik denke 944s2)

        Ik heb ze wel kunne plaatsen onder mijn 968
        Maar nog iets van mijn 968 “veren” moete gebruike ,omdat er een extra pin was of iets!! (ik weet het ook niet meer juist)
        Het was toch niet juist hetzelfde !!(dat kan ik mij nog herinneren)iets van de top plaatjes (schelpen met een extra pen !)

        Maar ik heb dat dus 1 op 1 kunne wisselen.
        En het paste toen.

        Maar weet niet als jij dat met u koni ook kan

        Maarja er zit dus zeker 1 van de 2 die niet goed is voor de ophangingstest .
        Wat ik hier heb liggen .

        Je kan proberen !

          Ik heb hier nog een oud setje ligge van mijn oude 968 coupe.

          ik heb ze ooit moete vervangen omdat mijn niet meer goed waren op de keuring

          Ik heb er toen ook gekocht (afbraak) van iemand
          Die zei dat het voor 968 was .
          NIET dusss..
          (Ik denke 944s2)

          Ik heb ze wel kunne plaatsen onder mijn 968
          Maar nog iets van mijn 968 “veren” moete gebruike ,omdat er een extra pin was of iets!! (ik weet het ook niet meer juist)
          Het was toch niet juist hetzelfde !!(dat kan ik mij nog herinneren)iets van de top plaatjes (schelpen met een extra pen !)

          Maar ik heb dat dus 1 op 1 kunne wisselen.
          En het paste toen.

          Maar weet niet als jij dat met u koni ook kan

          Maarja er zit dus zeker 1 van de 2 die niet goed is voor de ophangingstest .
          Wat ik hier heb liggen .

          Je kan proberen !

            Ik sprak vorige week iemand die het volgende had gedaan voor een 964 RS ombouw, met originele Porsche onderdelen:
            – uitvoeren naar Duitsland en TUV-keuring
            – invoeren in Nederland voor keuring (APK?)
            – opnieuw invoeren in België de Nederlandse keuring werd hier overgenomen

            Zeer bewerkelijk :bounce: , maar het heeft wel gewerkt. Waarom de TUV-keuring niet volstond weet ik niet.

              Ik sprak vorige week iemand die het volgende had gedaan voor een 964 RS ombouw, met originele Porsche onderdelen:
              – uitvoeren naar Duitsland en TUV-keuring
              – invoeren in Nederland voor keuring (APK?)
              – opnieuw invoeren in België de Nederlandse keuring werd hier overgenomen

              Zeer bewerkelijk :bounce: , maar het heeft wel gewerkt. Waarom de TUV-keuring niet volstond weet ik niet.

                Bij mij is hij (bij mijn weten) sowieso achteraf geplaatst. Vermoedelijk wel door Porsche zelf, maar dan in Nederland. Hier heb ik wel geen bewijs van.

                De stationschef zei mij dat hij er vrij zeker van was dat het achteraf geplaatst was (was duidelijk te zien zei hij), terwijl ik van krommen aas gebaarde.

                Ondertussen al met de importeur van Koni contact opgenomen, maar deze kunnen blijkbaar geen validatieverslag afleveren. Met Porsche heb ik ook al (kort) contact opgenomen en blijkbaar zouden zei wel iets kunnen afleveren, maar voor zover ik het verstond, niet het specifieke validatieverslag dat ik voor de keuring nodig heb.

                Nooit gedacht dat het zo moeilijk zou kunnen zijn om uiteindelijk een origineel van Porsche uit bestaand optie, gekeurd te krijgen …

                Toevallig iemand hier met een achteraf geplaatste M030 set, die hier een attest of iets dergelijks voor heeft? Of om het even welk snood plan om de keuring in orde te krijgen? 😈

                  Bij mij is hij (bij mijn weten) sowieso achteraf geplaatst. Vermoedelijk wel door Porsche zelf, maar dan in Nederland. Hier heb ik wel geen bewijs van.

                  De stationschef zei mij dat hij er vrij zeker van was dat het achteraf geplaatst was (was duidelijk te zien zei hij), terwijl ik van krommen aas gebaarde.

                  Ondertussen al met de importeur van Koni contact opgenomen, maar deze kunnen blijkbaar geen validatieverslag afleveren. Met Porsche heb ik ook al (kort) contact opgenomen en blijkbaar zouden zei wel iets kunnen afleveren, maar voor zover ik het verstond, niet het specifieke validatieverslag dat ik voor de keuring nodig heb.

                  Nooit gedacht dat het zo moeilijk zou kunnen zijn om uiteindelijk een origineel van Porsche uit bestaand optie, gekeurd te krijgen …

                  Toevallig iemand hier met een achteraf geplaatste M030 set, die hier een attest of iets dergelijks voor heeft? Of om het even welk snood plan om de keuring in orde te krijgen? 😈

                    Ik heb ook altijd discussie op de keuring met de 968CS

                    Steeds over de gele koni’s
                    Heb wel altijd op voorhand gesteld dat dit een originele m030 ophanging is ( ondanks naplaatsing), zelf assertief en overtuigend de zaak verdedigd en de stationchef gezegd ff google te gebruiken :engeltje:

                    Altijd door geraakt zonder attest

                    Ps: bij mij is het wel een 100% origineel door OPC geplaatste set

                      Ik heb ook altijd discussie op de keuring met de 968CS

                      Steeds over de gele koni’s
                      Heb wel altijd op voorhand gesteld dat dit een originele m030 ophanging is ( ondanks naplaatsing), zelf assertief en overtuigend de zaak verdedigd en de stationchef gezegd ff google te gebruiken :engeltje:

                      Altijd door geraakt zonder attest

                      Ps: bij mij is het wel een 100% origineel door OPC geplaatste set

                        Thanks DST!

                        Ben er net achtergekomen dat de stationschef hem afgekeurd heeft…

                        Dus –> het juiste attest aanvragen via Koni, een deel laten invullen bij de garage, de geometrie laten opmeten en dan gaan we misschien ergens komen…

                        To be continued!

                          Thanks DST!

                          Ben er net achtergekomen dat de stationschef hem afgekeurd heeft…

                          Dus –> het juiste attest aanvragen via Koni, een deel laten invullen bij de garage, de geometrie laten opmeten en dan gaan we misschien ergens komen…

                          To be continued!

                            Thanks DST!

                            Ben er net achtergekomen dat de stationschef hem afgekeurd heeft…

                            Dus –> het juiste attest aanvragen via Koni, een deel laten invullen bij de garage, de geometrie laten opmeten en dan gaan we misschien ergens komen…

                            To be continued!

                                  Feit, zal maar eens een moment zoeken om te passeren dan. Dan kan ik het daar zelf eens gaan (proberen) verkopen en anders :what:

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 143)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.