968 amethyst

• Maker
    Discussie
  • Zoals reeds aangehaald in mijn voorstelling heb ik onlangs een 968 van ’93 gekocht in de kleur amethyst. Na zeer lang wachten (toch minstens een week of 2) staat zij sinds vandaag bij mij in de garage! Spijtig genoeg is ze wel met de aanhangwagen geleverd, aangezien ze nog niet ingeschreven staat en dus beter niet de baan op gaat, maar daar zoek ik zo snel mogelijk verandering in te brengen! Dit kan echter nog wel even duren, gezien het oorspronkelijk een Japanse is en de dame hiervoor in Nederland vertoeft heeft.

Foto’s heb ik nog niet kunnen nemen, maar deze volgen hopelijk zo snel mogelijk. Ik kijk er momenteel nog liever naar dan dat ik er foto’s van neem :coolness:
    In dit topic zal ik ook proberen regelmatig updates te plaatsen van zodra ik meer over mijn 968 te weten kom en van zodra er schot in de zaak van de inschrijving komt …

Met een beetje geluk morgen al een update, alleszins nog een prettige avond voor iedereen! Dit van mij kan alleszins niet direct meer stuk :sleep:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 143)
    • Feit, zal maar eens een moment zoeken om te passeren dan. Dan kan ik het daar zelf eens gaan (proberen) verkopen en anders :what:

wie niet waagt blijft maagd 🙄

wie niet waagt blijft maagd 🙄

Hmm, inderdaad niet terug te vinden…

Moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik zelf de nummers op de achterste dempers heb opgeschreven, de nummers op de voorste dempers hebben ze mij doorgebeld, toen ze deze gevonden hebben. Ik ben hier dus niet 100% zeker van waar deze juist stonden…

Misschien hier toch maar eens mee naar de keuring gaan en de stationschef erbij halen of zou dit ook op niets uitdraaien? Alleszins al bedankt aan iedereen die mij hier reeds heeft kunnen helpen :salut:

Hmm, inderdaad niet terug te vinden…

Moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik zelf de nummers op de achterste dempers heb opgeschreven, de nummers op de voorste dempers hebben ze mij doorgebeld, toen ze deze gevonden hebben. Ik ben hier dus niet 100% zeker van waar deze juist stonden…

Misschien hier toch maar eens mee naar de keuring gaan en de stationschef erbij halen of zou dit ook op niets uitdraaien? Alleszins al bedankt aan iedereen die mij hier reeds heeft kunnen helpen :salut:

je kan de onderdelenlijst van de 968 zelf downloaden met onderstaande link:
                http://www.porsche.com/all/media/pdf/originalparts/en/E_968_KATALOG.pdf

op pag 98 staan de onderdeelnrs van de ophanging vooraan en op pag 114 de achterste

de nummer die volgens jou op de voorste demper staan, komt op het www terug als “shock tower cap” ???
                de nummer van de achterste klopt volgens de online catalogus voor een M030 sportophanging

je kan de onderdelenlijst van de 968 zelf downloaden met onderstaande link:
                  http://www.porsche.com/all/media/pdf/originalparts/en/E_968_KATALOG.pdf

op pag 98 staan de onderdeelnrs van de ophanging vooraan en op pag 114 de achterste

de nummer die volgens jou op de voorste demper staan, komt op het www terug als “shock tower cap” ???
                  de nummer van de achterste klopt volgens de online catalogus voor een M030 sportophanging

Okidoki, ondertussen weer een “update” (en daarmee ook steeds meer goesting om eens te posten in het “stoom aflaten”- topic). In de garage de schokdempers eens van dichterbij bekeken en volgende nummers bekomen:

Vooraan: 951 343 521 00
                    Achteraan: 944 333 032 03

Het gaat om gele Koni’s en zoals ik het ondertussen (hier en daar) op het internet gevonden heb, zou het gaan om een M030 set (moest er iemand dit kunnen bevestigen?)? Nu ben ik er wel zeker van dat deze niet van de fabriek af geïnstalleerd is, aangezien het niet op de optielijst vermeld staat. Maar aangezien dit dan wel origineel Porsche is, zou dit wel kunnen de rede zijn waarom D’Ieteren er geen probleem van gemaakt heeft?
                    Moest iemand dit alles kunnen bevestigen en zeggen of dit al dan niet een probleem zou mogen opleveren, dan hoor ik het heel graag.

Ondertussen blijven we kalm en gelukkig en voorlopig zijn er nog geen plannen om iemand de kop in te kloppen, nuja, nog geen concrete plannen :engeltje:

Okidoki, ondertussen weer een “update” (en daarmee ook steeds meer goesting om eens te posten in het “stoom aflaten”- topic). In de garage de schokdempers eens van dichterbij bekeken en volgende nummers bekomen:

Vooraan: 951 343 521 00
                      Achteraan: 944 333 032 03

Het gaat om gele Koni’s en zoals ik het ondertussen (hier en daar) op het internet gevonden heb, zou het gaan om een M030 set (moest er iemand dit kunnen bevestigen?)? Nu ben ik er wel zeker van dat deze niet van de fabriek af geïnstalleerd is, aangezien het niet op de optielijst vermeld staat. Maar aangezien dit dan wel origineel Porsche is, zou dit wel kunnen de rede zijn waarom D’Ieteren er geen probleem van gemaakt heeft?
                      Moest iemand dit alles kunnen bevestigen en zeggen of dit al dan niet een probleem zou mogen opleveren, dan hoor ik het heel graag.

Ondertussen blijven we kalm en gelukkig en voorlopig zijn er nog geen plannen om iemand de kop in te kloppen, nuja, nog geen concrete plannen :engeltje:

Als het niet op de sticker te vinden is (code).
                        Dan heeft de wagen het niet meegekregen van fabriek.

( moets dat WEL zo zijn , heb je nog “iets” van kans )
                        En anders =>
                        Dan zou ik nog rap een andere set steken.
                        ( het moet dan toch ) beter NU dan wachten ….. En nog meer betalen in 2016

Als het niet op de sticker te vinden is (code).
                          Dan heeft de wagen het niet meegekregen van fabriek.

( moets dat WEL zo zijn , heb je nog “iets” van kans )
                          En anders =>
                          Dan zou ik nog rap een andere set steken.
                          ( het moet dan toch ) beter NU dan wachten ….. En nog meer betalen in 2016

logischerwijs zou je denken van wel Wim, maar zo werkt het niet in Belgie.
                            hun redenering is dat je na de homologatiekeuring door dwieteren de ophanging nog veranderd kan hebben alvorens de auto voor te rijden ter keuring.
                            zo ook schuiven ze bijv. ook alle verantwoordelijkheid af voor ongevallen door technische gebreken vlak na hun keuring. hun stelling is dat hun keuring slechts een momentopname is.

@delvaux
                            : welke codes staan er op je optiesticker? ik weet uit ervaring dat de invoerder zelf ook allergisch is voor aanpassingen aan dempers en vering. het zou me verbazen dat zij dit door de vingers hebben gezien indien dit niet origineel is.

logischerwijs zou je denken van wel Wim, maar zo werkt het niet in Belgie.
                              hun redenering is dat je na de homologatiekeuring door dwieteren de ophanging nog veranderd kan hebben alvorens de auto voor te rijden ter keuring.
                              zo ook schuiven ze bijv. ook alle verantwoordelijkheid af voor ongevallen door technische gebreken vlak na hun keuring. hun stelling is dat hun keuring slechts een momentopname is.

@delvaux
                              : welke codes staan er op je optiesticker? ik weet uit ervaring dat de invoerder zelf ook allergisch is voor aanpassingen aan dempers en vering. het zou me verbazen dat zij dit door de vingers hebben gezien indien dit niet origineel is.

Wim

Kun je het rapport van D’Ieteren niet overleggen bij de keuring als bewijs dat hun daar geen opmerking over gemaakt hebben, en als zodoende origineel. 💡

Wim

Kun je het rapport van D’Ieteren niet overleggen bij de keuring als bewijs dat hun daar geen opmerking over gemaakt hebben, en als zodoende origineel. 💡

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 143)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.