968 amethyst

  • Maker
    Discussie
  • Zoals reeds aangehaald in mijn voorstelling heb ik onlangs een 968 van ’93 gekocht in de kleur amethyst. Na zeer lang wachten (toch minstens een week of 2) staat zij sinds vandaag bij mij in de garage! Spijtig genoeg is ze wel met de aanhangwagen geleverd, aangezien ze nog niet ingeschreven staat en dus beter niet de baan op gaat, maar daar zoek ik zo snel mogelijk verandering in te brengen! Dit kan echter nog wel even duren, gezien het oorspronkelijk een Japanse is en de dame hiervoor in Nederland vertoeft heeft.

    Foto’s heb ik nog niet kunnen nemen, maar deze volgen hopelijk zo snel mogelijk. Ik kijk er momenteel nog liever naar dan dat ik er foto’s van neem :coolness:
    In dit topic zal ik ook proberen regelmatig updates te plaatsen van zodra ik meer over mijn 968 te weten kom en van zodra er schot in de zaak van de inschrijving komt …

    Met een beetje geluk morgen al een update, alleszins nog een prettige avond voor iedereen! Dit van mij kan alleszins niet direct meer stuk :sleep:

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 143)
    • De YoungTimer 964 mistlampen voor en achter kun je wel los bedienen …

        is ook bij de 911 G-reeks zoals de mijne :ass: :happydance:

          Ok, thanks! Mijn vorige post mag verwijderd worden, hopelijk hebben nog niet te veel mensen hem gelezen :ass:

            ja, dit is bij de 986 en 993 ook zo, dus ik vermoed bij zowat elke youngtimer porsche … ik vrees dat je jezelf hebt omgedoopt tot :censored:

              Even tussendoor een “technische” vraag. Na wat gespeeld te hebben met de wagen, merkte ik dat de achterste mistlichten niet werkten. De lichtunits er dan maar uitgehaald, alles nagekeken en alles zag er normaal uit. Uiteindelijk tot de ontdekking gekomen dat de achterste mistlichten enkel werken als ook de voorste aanstaan en niet op zichzelf.

              Is dit normaal en ben ik gewoon een :loser: dat ik dit niet weet of scheelt er ergens iets? Niet dat dit een gigantische ramp zou zijn, maar toch fijn om te weten.

                Mijne 968 staat langs geen kanten origineel
                Heb voor een hele boel aanpassingen attesten opgevraagd maar daar kijken ze niet echt naaar

                Keuring als alleenstaand geval is een aparte procedure, wat juist kan en mag weet ik ook niet echt (beetje loterij)
                Voor inlichtingen best ff met de stationchef bellen van station welk dit type keuring doen (geel ?)
                En dan veel geduld hebben met Brussel

                  Het feit dat de wagen dan niet beschikt over een technische fiche zou hiervoor geen probleem mogen zijn of? Want enkel hiervoor zou ik bij d’Ieteren nog passeren, waarvoor het voertuig dan uiteraard wel volledig origineel moet staan.

                    Misschien een idee
                    Indien je gaat voor keuring als alleenstaand geval, gewoon naar de keuring gaan en ff zien wat ze zeggen, misschien maken ze voor de stoelen, uitlaat en ophanging gewoon een tuning rapport (5 euro per afwijking) , zien ze de pook niet, en passeren zelfs de achterlichten….

                    Keuren ze af, dan weet je wat te veranderen

                    Kost misschien minder dan wagen origineel te zetten…
                    Eenmaal gekeurd als alleenstaand geval, is ie door voor de volgende jaren aangezien opmerkingen op extra blad staan
                    Ook het interessantste op lange termijn ( verkoop)

                    Vandaag zelf naar de keuring geweest met de Martini
                    Enkele keurders enthousiast
                    Dezelfde zeikerd als vorig jaar begon weer over de Koni’s (m030) maar toen ik hem eraan heinnerde dat we vorig jaar de stationchef erbij geroepen hadden, was het direct in orde…

                    Keuring = kansspel, maar kan dus goed uitdraaien als je geluk hebt

                      vermoedelijk hetzelfde onderdeel als bij een 964. ik zou gewoon informeren bij de gekende 2dehands onderdelenboeren in B en NL

                        Dan zal ik er maar de originele tiptronic pook opzetten, dan kunnen ze “op het eerste zicht” al nergens over vallen. In het algemeen staat de wagen wel redelijk origineel.
                        Iemand enig idee waar ik dit onderdeel ergens zou kunnen vastkrijgen? Of is er eventueel iemand die bereid zou zijn dit even uit te lenen?

                          Ik hen in 2013 mijn CS laten keuren als alleenstaand geval
                          Alle aanpassingen er laten opstaan
                          Sparco zetels, stuur, rolbar, enz
                          Voor de zetels en rolbar had ik wel attesten (al dan niet zelf opgevraagd)

                          Ff discussie geweest over de M030 ophanging, maar ik had iemand van OPC Geel bij en die heeft de mannen kunnen overtuigen dat deze origineel was :think:

                          Administratieve molen in Brussel heeft wel een dik half jaar geduurd, dus enkel voor geduldige mensen :sleep:
                          De winter staat voor de deurt, dus misschien wel de moment

                          Bij d’ieteren doen ze bij jappen en amerikanen voor een of andere reden zeer moeilijk, dus best zo origineel mogelijk zetten anders zou het ook wel eens lang kunnen duren

                            Allé, ziet er veelbelovend uit maar wacht nog eventjes om diene “tip” af te jagen tot hij mijn 944 heeft afgeleverd! :mrgreen:
                            Wat jouw vragen betreft, ik heb er geen gedacht van.

                              Ondertussen weer een (klein) stapje verder. Reeds gebeld naar d’Ieteren en naar de keuring.

                              Alhoewel het (blijkbaar) mogelijk is de procedure te starten om het homologatiebewijs te verkrijgen zonder de aanwezigheid van een technische fiche, is het ,volgens wat ik eruit opmaak alleszins, toch best om er één te hebben. Ik heb contact opgenomen met de keuring in Rotselaar, gezien zij de homologatiekeuring mogen uitvoeren (en uiteraard ook vlakbij gelegen zijn 🙂 ), maar ze wisten mij te zeggen dat ik beter in Asse Mollem kan gaan, gezien de kortere wachttijden daar. Hier zal ik dus ook waarschijnlijk een afspraak maken.

                              Dan ook maar naar d’Ieteren gebeld om te vragen wat de wachttijden zijn en nog wat verdere info te verkrijgen. Voor het afleveren van de technische fiche kost het in dit geval 500 euro, wat ik nu wel wist, maar als het zonder kon, had ik dit uiteraard verkozen. In principe zou ik volgende week al een afspraak kunnen maken, maar gezien de auto nog niet 100% origineel staat, lijkt mij dit niet de beste optie.

                              Eerst en vooral moet ik dus een afspraak maken met “den typ” waarbij ik de wagen gekocht heb, om hem tijdelijk origineel te zetten. Ik had dit reeds met hem afgesproken, nu moet ik er gewoon nog een datum op plakken. Als het van mij afhangt zo snel mogelijk alleszins :mrgreen:

                              Nu een vraag voor de ervaringsdeskundigen onder ons. Hetgeen we sowieso zouden origineel zetten, zijn de zetels (i.p.v. de recaro’s), het stuur en airbag (i.p.v. het cup stuur, zonder airbag) en de uitlaat (i.p.v. de Dansk die er nu onder zit). Nu zit er nog de “gepimpte” versnellingspook op en ik vroeg mij af of dit een probleem zou kunnen zijn? Alhoewel ik wel eerder geneigd ben van deze ook (al is het maar tijdelijk) origineel te zetten. Uiteraard moet ik dan wel een originele op de kop kunnen tikken of even kunnen lenen. Ten slotte staan er nog (zou nog even moeten uitmeten) de 17 inch cup velgen onder, i.p.v. de originele 16 inch geloof ik en zit er mogelijks aangepaste vering onder. Van dit laatste ben ik niet 100% zeker, maar in het taxatie-rapport dat bij de wagen zat, staat vermeld: ” De wagen is aan de voor en achterzijde voorzien van schroefveren met hydraulische demping. Er zijn bij het sportpakket behorende Koni sport schokdempers en stijvere stabilisator stangen gemonteerd.” Heb dit wel al eens vluchtig gekeken, maar nog niet “geïnspecteerd”.

                              Let me know en als jullie nog tips hebben, laat maar komen! :up:

                                Ziet er idd.schitterend uit.

                                  Mooie foto’s!
                                  Blij dat we een erg keurige 968 erbij krijgen in Vlaams-Brabant!

                                  Succes met de homologatieperikelen!

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 143)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.