968 Doen of niet???

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 968 Doen of niet???

• Maker
    Discussie
  • Ik ben sterk aan het twijfelen om mijn 968 te verkopen en te kijken in de plaats voor een MB type R129 SL500.

[url=https://postimages.org/]

De vraag is doen of niet.
    Waarom niet verkopen:
    Recent veel aan de 968 vervangen en vernieuwd, oa de uitlaatlijn, airco terug werkend laten maken, radiator vervagen, …. en natuurlijk een aantal maanden geleden als oldtimer kunnen laten inschrijven.
    Misschien in de toekomst nog verdere waardestijging
    Waarom wel:
    Budget en ruimte voor de aankoop van wat ik één van de mooiste mercedessen vind.
    Eindelijk eens een cabrio
    Die heerlijke V8 sound
    Keuze’s, keuze’s, :bounce: wat denken jullie daarvan?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
    • [quote=”fdeville-new” post=259822][quote=”DST” post=259509]Den deze zou ik niet nemen, net iets te duur[/quote]
      Laat er die “net” maar van af. Veeeeel te duur. Ik geloof niet dat iemand daar ooit 43.000 euro voor gaat geven.
      Gisteren gesproken met een vriend die regelmatig Porsche koopt, restaureert en verkoopt. Volgens hem is de Porsche markt al sinds voorjaar aan het “instorten” (enfin, dat is niet het woord dat hij gebruikte, maar is zoiets)[/quote]
      Staat nog altijd te koop… :sarcastisch

De clou van het verhaal is dat een oude Porsche in optima forma brengen en houden niet goedkoop is. Dat vertaalt zich in hoge prijzen. Nu zijn er natuurlijk veel op de markt die helemaal niet in orde zijn maar waar toch wordt geprobeerd een hoge prijs voor te vangen. En dat kan natuurlijk niet blijven duren.

Bij Manufaktur 964 kost het bijvoorbeeld ongeveer 50000€ om een vermoeide 964 van A tot Z in nieuwstaat te brengen. De meesten hier vinden dat zinloos. Je kan effectief veel plezier hebben voor veel minder maar dan ben je wel met een rijdend project bezig in mijn ogen. Niet dat daar iets op tegen is, maar zelf kick ik wel op oud spul dat als nieuw werkt.

Voor gebouwen, waar ik meer van af weet, is dat precies hetzelfde. Als je het goed wil hebben voor nog eens 25 jaar, dan kan je maar beter de hele boel strippen.

“instorten” is misschien inderdaad wat overdreven, Maar de prijzen zijn nu toch nog te hoog, ik zie wagens te koop die al meer dan een jaar te koop zijn aan prijzen die veel te hoog zijn. Er komt stilaan een correctie. Ze is eigenlijk al bezig. Dus geen instorting, eerder een correctie. Enfin, we wijken af van het topic hier 😆

Wanneer de economie in crisis gaat zal er een instorting volgen, eerder niet.

[quote=”DST” post=259509]Den deze zou ik niet nemen, net iets te duur[/quote]
              Laat er die “net” maar van af. Veeeeel te duur. Ik geloof niet dat iemand daar ooit 43.000 euro voor gaat geven.
              Gisteren gesproken met een vriend die regelmatig Porsche koopt, restaureert en verkoopt. Volgens hem is de Porsche markt al sinds voorjaar aan het “instorten” (enfin, dat is niet het woord dat hij gebruikte, maar is zoiets)

https://www.leboncoin.fr/voitures/1340467876.htm?ca=7_s

Den deze zou ik niet nemen, net iets te duur

XXX

Proficiat, en mooi karretje :up: Veel plezier !

Toch rap een fotooke 😉
                    Die V8 klinkt zalig, niets te vergelijken met een flat-6. Hoewel ik dus niet zou kunnen kiezen tussen beide.
                    Is nog wat werk aan, vooral de luchtvering…zoals verwacht, maar de prijs was ook in die zin aangepast. Maar buiten dat alleen wat prutserijen denk ik. Projectje voor de winter terwijl ik op de kas van de 911 wacht die al sinds januari bij de carrosier is.

Attachments:
                    • IMG_3705.JPG

Van harte proficiat met de aankoop!
                      Veel veilige kilometers gewenst.
                      De aankoop van een SL 500 blijft toch ook nog altijd rondspoken in mijn gedachten.

Hele coole madam.

En weer iets geleerd want ik wist niet dat een 968 zelfs geen ABS heeft. :happy:

Nu hoort ge het is van een ander

Idd en die ging op een bepaalde snelheid ook wat lager…. :happy: :happy:

De Titanic had ook veel PK’s schijnt het… :engeltje:

Eeuchh…foto’s van een mercedes op een Porsche forum ??? Not done ! 😆
                                Ben idd benieuwd naar de luchtvering, ‘t schijnt dat hij zich boven bepaalde snelheid 1cm lager zet.
                                Enfin, nooit gedacht dat de wagen met de meeste pk’s in mijn garage een mercedes ging zijn . De Boxster heeft er maar 310 en de 911 ocharme 165…

XXX

Super :up:

Foto’s… :what:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.