968 vs 944

• Maker
    Discussie
  • ik heb al maanden plannen om een 968 te gaan kopen maar heb moeite om een goeid exemplaar te vinden .
    nu heb ik een paar vragen
    1 is de 968 zuiniger dan de laatste 944 types
    2 is er verschil in onderhoud ( welke is duurder in onderhoud)
    3 is er merkbaar verschil in rijeigenschappen .

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • hij kwam probleemloos door de keuring heen en hij staat nu al weer bijna 2 maanden bij me thuis 1 klein mankementje gehad en dat was een lampje in het dashboard waar de vorige eigenaar nog bij me is geweest om te maken .
      ben hardstikke blij met deze auto en nu maar gassen

Volgens Patje wel.
        Maar waarom verkoopt die de wagen nu al.
        Hij heeft hem slechts enkele weken ❓
        De foto’s zijn dezelfde als toen hij ervoor op het net te koop stond.
        De prijs is wat hoger gegaan (maar nog steeds interessant voor een CS)

Advertentie

S2

Ja, inderdaad, dat is de gele van een kennis van Ironpatje.

Voor degenen die de auto kennen, is het een echte CS?

Is dat niet die die de maat van Ironpatje pas gekocht heeft ❓

[quote=”Luke”:151fd7am]staat nu een mooie gele CS op kapaza voor een ‘klein’ prijsje…[/quote]

Ja maar wel met iets meer dan 300.000km

Als de km stand wat gunstiger was geweest stond hij hier al… staat mooi naast een rode 964 RS en een witte 964 cup 😉

staat nu een mooie gele CS op kapaza voor een ‘klein’ prijsje…

ik ben eruit de keuze is gemaakt het word een cs morgen word ie gekeurd en dan hak ik de knoop door .

Goede keuze 😉

ik heb met serieuze plannen voor een s2 rondgelopen maar nu ben ik er toch uit dat mijn droomauto de 968 is dus ga ik daar ook voor .

Ikzelf heb een 968CS alsook een 951 en een 944
                        Alledrie zijn ze totaal verschillende wagens en ondanks dat de Turbo volledig aangepast is ,is de 968CS nog steeds de betere wagen.
                        Ook deze is de zuinigste van allen ondanks de betere prestaties en de zwaardere motor.
                        Wat voor 944 zoek je ❓
                        De prijzen zijn zeer verschillend tussen een 944 , 944S2 en een 951

Ik heb een 944 type 2 als hobby-auto, ook al was de 968 mijn droomauto.

Persoonlijk vind ik, dat als je echt een 968 wilt, dat je dan zeker moet blijven doorzoeken. Probeer ook eens in Nederland, daar zijn ze doorgaans vreemd genoeg wat goedkoper (en zéker de 944’s).

Ik heb ook maanden gezocht achter een mooie 944, tot ik die uiteindelijk in Duitsland heb gevonden.

Verbruik van mijn 944 (2.5L 163pk) is 9,5 L/100km.

Veel nuttige info vind je ook op http://www.944forum.com

Veel succes alvast met de zoektocht!

troost je, dat hebben meer mensen aan de hand… 😉 8)

zuiniger weet ik niet, zit zelf zo rond de 9L, zelfde motor alleen 6 versnellingen bij de 968, onderhoud zal ook niet veel verschil in zitten denk ik, als je een 968 met M030 onderstel vindt, zul je wel veel verschil ondervinden…. 🙂 )

Veel succes met je zoektocht ❗

ps die van Number1 staat/stond te koop…

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.