986 Boxster 2.7 Tip Tronic ‘O1

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 986 Boxster 2.7 Tip Tronic ‘O1

  • Dit onderwerp bevat 122 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door PB.
  • Maker
    Discussie

  • PB
    Deelnemer

      Toen mijn vrouwke wat op haar Tigra TwinTop was uitgekeken,
      zag ik mijn kans schoon om haar richting Porsche te wijzen.

      Een merk wat voor haar gelijk stond, aan patserige 40+ers, volop in hun midlife crisis. 😉

      Een Z4 stond het hoogst op haar verlanglijstje… 😯

      Avonden rondneuzen op het net, beide op zoek naar een vervanger,
      zij stond intussen open voor alles wat maar enigszins een sportieve 2-zitter was.

      Ik was enkele in 1 richting aan het zoeken, namelijk Porsche. :mrgreen:

      Het is namelijk zo, dat ik hier in huis pas iets binnen krijg, als Mevrouw het ook zelf wil. ❗

      Vrij snel vond ik een Zilveren 986 met net geen 70.OOOkm op de teller,
      en deze had de enige optie die Mevrouw wou, een automaat.
      Om het simpele feit dat ze dagelijks in de file staat, en het dus veel relaxter aanschuiven is.

      Snel een testrit geregeld met de verkoper,
      en ondertussen maar inpraten op Mevrouw om haar mening aan te passen ivm de Z4 die ze voor ogen had. :bounce:

      Toen we aan kwamen stond de wagen klaar, Mevrouw stapt in, zet haar zetel goed,
      kijkt haar spiegels na, veiligheidsgordel om, start de Boxster en HOPPA een glimlach! :sarcastisch

      Schakelt hem in in D, laat de rem los en haar eerste meters zijn afgelegd.
      Pinker aan, draait de grote baan op, geeft zachtjes gas, en net op het moment dat ze
      de gas wil lossen, komt de bekende Grom in het spel … Vanaf dan was ze verkocht.

      Proefritje afgewerkt, terug gekomen bij de verkoper een klein babbeltje, en terug naar huis.

      De beslissing was gevallen, een Boxster zou er komen. :relaxman:

      Avonden lang alles afgeschuimd, afspraken werden gemaakt om naar enkele Boxsters te gaan
      kijken, maar telkens was het de vonk die ontbrak. Geen enkele van de bekeken wagens
      toverde die glimlach terug op haar gezicht… 🙁

      De eerste Boxster stond op wel geteld geen 500 meter van onze voordeur te koop,
      vooraan in de showroom, blijf hij haar aandacht trekken, Madame was verslaafd! :respect2:

      Intussen staat hij voor de deur, en heeft Mevrouw mij al enkele aanpassingen
      laten doen die ze gewijzigd wou zien aan haar Boxster. :salut:

      Gedane aanpassingen:

      ° Rondom rond alle orange verlichting vervangen door Smoked exemplaren.
      ° Cayman ‘Lobster’ 19″ velgen gestoken.
      ° Cayman Striping aangebracht.
      ° Gold Crest wielemblemen gestoken.
      ° Comfort Blinker geplaatst.
      ° 15-18 pin Hack uitgevoerd.
      ° Kuda dashmount met Brodit houder geïnstalleerd.
      ° Parrot Mki9200 geplaatst.
      ° Aangepaste 4wiel sturing.
      ° Schakelpook met Porsche embleem gestoken.
      ° Bekerhouders geplaatst.
      ° SprintBooster ingebouwd.
      ° Frontspeakers upgrade doorgevoerd.
      ° Cruise Controle ingebouwd.
      ° YellowStuff remblokken gemonteerd.
      ° Zimmermann Coat-Z Sport Remschijven gemonteerd.
      ° Valeo light/on&off gemonteerd.
      ° CarCam gemonteerd.
      ° Amberectomy op de voorste lichten uitgevoerd.
      ° K&N luchtfilter gestoken.
      ° Tequipment RVS deurlijsten geplaatst.
      ° ‘Porsche’ logo op achterste spoiler gezet.

      Wishlist:

      °Verlaging.
      ° Mijn eigen eigenste P. :mrgreen:

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 122)
    • PB

        Als er een mod zo vriendelijk wil zijn om deze topic te verwijderen (niet te sluiten!), het is tijd om dit hoofdstuk af te sluiten.

        Alvast bedankt, Patrick.

          Waren bij mij ook afgebroken, maar moest toch al een nieuwe unit in van ongeveer 180 euro *zucht*

          PB

            Enige tijd geleden had The Misses toevallig opgemerkt dat de TipTronic knoppen en de claxon soms niet werkte.

            Na een kort proefritje kon ik in eerste instantie niks fout vinden.
            Tot ik per toeval door een redelijk put reed en idd het werkte niet meer.

            Dus de volgende stap was stuur demonteren en kijken wat er mis was.

            De oorzaak was snel gevonden: KABELBREUK en dus makkelijk op te lossen.

            Van het Clock Spring mechanisme waren de 2 pinnetjes afgebroken, dit heb ik eenvoudig kunnen herstellen met een stukje krimpkous en een tie-wrap.

            (Deze pinnetjes zorgen er voor dat je pinker terug afslaat.)

            PB

              deepee, dat heb ik idd ook overwogen want het scheelt een serieuze slok op de borrel. Maar toch gekozen voor zekerheid. :mrgreen:

                mijn boxy heeft intussen ook een BAS met upgrade naar glazen ruitje; gekocht in nieuwstaat voor een drol en één ei op fleebeej.UK en zelf geïnstalleerd. het was een verbazend gemakkelijke DHZ, met hulp van een online handleiding (en éénmaal de hulplijn van ex-forummer).

                PB

                  Ze heeft het helemaal volgens de regels gedaan (mooi toch zo’n camerasysteem in huis hebben om het te controleren :mrgreen: )
                  maar na 14jaar dienst was het plastic aan het einde van zijn latijn. 😎

                  Normaal gezien was het dakje vorig jaar al vervangen, maar door dat mijn werkgever mijn verlof toen had ingetrokken, is het niet meer van gekomen.
                  Planning was om een tripje naar South Wales te maken om het daar door BAS International te laten vervangen.

                  Nu zal het dakje door Rovako vervangen worden, overschrijving is al gemaakt en is voorzien eind April. 😉

                  We hebben gekozen om een update te maken naar een glazen ruitje, zodat ze het hele jaar door kan open rijden,
                  want dat miste ze enorm door de beperking van het plastic ruitje. 🙄
                  En de combinatie van de robotop en een dak met glazen ruitje = pure luxe.

                    heb dat ooit meegemaakt maar ze scheurde in het midden. Weet nu beter, spijtig dat het eerst geld moet kosten eer je de regeltjes volgt. Je kan het wel doen maar dan moet je steeds een beetje openen, uitstappen raampje mee plooien, terug een beetje openen, terug goed leggen en zo verder tot ze helemaal open staat. De plastieken raampjes houden echt niet van de kou. Bovendien leg ik er dan nog een sponsen handdoek tussen om wrijvingen te voorkomen en dat door de motorhitte het plastiek aan elkaar gaat plakken en sporen nalaat.
                    Vind het echt sneu voor je :bounce:
                    ps : mijn misses verstaat ook niks van de te volgen regeltjes als ze met de *porsche wilt (mag) rijden. 😀

                    Wim

                      Zou dat aan de moeders vrouw gelegen hebben, en geen andere oorzaak. 😉

                      PB

                        Vanmorgen was het te verleidelijk voor The Misses om niet open te rijden ondanks dat het buiten maar enkele graden boven 0° was.

                        “Krak” zei het dak…

                        Vrouwen en techniek. :censored: :censored: :censored:

                        PB

                          [quote=”PatrickB” post=118277]
                          Wishlist:

                          °Verlaging.
                          ° Mijn eigen eigenste P. :mrgreen:[/quote]

                          Nu nog enkel de verlaging. :coolness: :happydance:

                          PB

                            Ik ben niet benauwd om af en toe een zandwegske of een weiveld mee te nemen. :happy:

                            @lampje: ebay china is geen aanrader voor kwaliteits zilveren lampjes. :happy: :happy: :happy:

                            En Wes, ‘t is The Misses haar kale poes. :ass:

                              Wat is er mis met off-roaden? Het is toch niet alsof Patrick dat werkelijk doet… :engeltje:

                                Het is duidelijk dat de 986 en 996 de eerste Porsches waren met waterkoeling.
                                De ingenieurs hadden nog veel te leren op dat vlak. :happy:
                                Niet dat het bij de nieuwere modellen beter is 🙄

                                Is inderdaad best regelmatig te reinigen.

                                  [quote=”PatrickB” post=177785]

                                  Of over dat oranje lampje?! 8) :first: :happy:
                                  En Wes? Die opmerking over dat off-roaden… Moest dat nu echt? :sarcastisch :mrgreen:

                                    Lijkt wel dat je met de Boxster bent gaan offroaden, zoveel vuiligheid! 😐

                                    Goed idee om het jaarlijks te doen, ZOveel werk is het ook niet denk ik. Voormiddagje?
                                    Je kunt er alleszins weer een jaartje zorgeloos tegen. :up:

                                    (Wie o wie gaat er als eerste een comment over Patrick zijn kale poes maken?) :mrgreen:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 122)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.