987 18″ velgen gezocht

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht 987 18″ velgen gezocht

• Maker
    Discussie
  • Ik heb beslist om ook in de zomer weer op 18″ te gaan rijden ipv 19″, maakt alles toch een stuk comfortabeler.

Dus ik zoek een mooie 18″ set velgen in 987 breedtes.

Eigenlijk zou ik liefst bij originele Porsche velgen blijven, maar zoveel moois zit er niet tussen in die maat. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar twee opties:

– ofwel namaak 18″ Turbo I velgen:
    Ik heb nu originele 19″ Turbo I velgen er op liggen en vind die wel erg mooi.

– ofwel een setje 18″ Cayman S velgen, maar dan antraciet gelakt en met gepolierde harten/randen:
    Ben bij mijn velgenboer geweest en hij raadde me sterk af om met 2 kleuren lak te werken zoals op onderstaande foto. Ze kunnen ze evengoed polieren waardoor het geheel veel mooier oogt. Dan worden ze ook uniek denk ik, want heb ze nog nergens zo gezien.
    Vind het wel mooi zo, doet wat denken aan de fuchs velgen, een beetje een herinterpretatie zoals de velgen op 911 50th.

Als iemand iets liggen heeft, stel maar voor. Alternatieven mogen ook, misschien zit er iets tussen dat mij wel aanstaat…

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • Hmm, niet echt mijn goesting, al zien die laatste er wel niet mis uit.

Niemand die van zijn ‘standaard’ Cayman S velgen af wil?

Deze staan niet officieel te koop, gewoon ten dienste van een mede-forum-lid. Moet er dus even over nadenken en zal prijzen toevoegen… :salut:

graag vraagprijs erbij vermelden ducuzzi

Ik heb volgende nog liggen.

Set BBS (18”, nieuw in de doos… ET moet ik verifiëren) – 1600€

Set BBS van Porsche (de zwarte) – als nieuw, even op de 964 gezeten, ontlakt, center satijn zwart, buitenrand glanzend zwart gepoedercoat. (18”, ET moet ik verifiëren, als ik me niet vergis komen deze van een boxster) – 1200€

Set cargraphic – center anthraciet (18” deze zullen echter te breed zijn, komen van een 964 turbo) – 2200€

Laat iets weten mocht je interesse hebben in één vd sets, dan check ik de ET waardes.

C6B58268-5629-42A0-9118-07E97F1DC91D.jpeg

BA51DD9F-49E9-43E2-9CAE-BAD7255E2D18.jpeg

88F69D9D-406C-4431-8E94-2549BE149D9D.jpeg

Hele mooie velgen, maar de Cayman is daar te jong voor. Fuchs passen m.i. op de luchtgekoelde generaties.
              Een hedendaagse versie van Fuchs velgen, dat is een ander verhaal.

Wat met Fuchs 18″ met zwart hart

Zeer licht en sterk

voorkeur voor OEM maar er zijn ook leuke aftermarket en toch degelijke velgen

oz alleggerita

Schmidt

Die zien er inderdaad erg netjes uit, maar missen zo wat de x-factor. Handig als winterset, maar in de zomer mag het iets meer zijn voor mij.

Ik heb deze te koop in perfecte staat. Passen op 987 maar de winterbanden die er op zitten zijn /45 en dus voor een 981.
                      45EF2812-6E38-4B95-8EBC-4B1C943BE52A.jpeg

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.