992.2

Home Forum Porsche Talk 992.2

• Maker
    Discussie

• stefan
    Deelnemer

net filmpje gezien van de voorstelling van de 992.2, had gehoopt op toch wel enige verbeteringen, maar die zijn uitgebleven, de verticale grill, en die precies bredere achterlichten…., nope…, de 992.1 vind ik toch mooier…

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • De 992.2 Carrera met 394 ps is waarschijnlijkste de laatste met een  echte verbrandingsmotor, zonder hybride attributen e.d.

Het is vanaf de GTS met een 3.6l en één turbo dat men spreekt van een T hybride.  De turbo wordt trouwens elektrisch aangedreven ( dus geen turbo-lag , maar onmiddelijke respons zoals met  een supercharger )  en aan de pdk gekoppeld zit  ook nog een EM van 41kW of  55ps

Voor de rest dien je de 992.2  nog te vullen met  octaan 98 benzine hoor  en deze 3.6 hybride klinkt echt rauw ,   vergelijkbaar met ongeveer  de atmosferische motoren

In onderstaand filmpje krijg je een kompakt uitleg

en nog een foto erbij van de 992.2 carrera : mooi  toch !

De laatste echte 911 is voor iedereen waarschijnlijk anders of toch zeker voor interpretatie vatbaar…..

De laatste echte 911 is de 993 omdat ie de laatste luchtgekoelde was

De laatste echte 911 is de 997.2 omdat ie de laatste atmosferische was

De laatste echte 911 is de 991.2 omdat ie de laatste analoge is

De laatste echte 911 is de 992.1 omdat ie de laatste niet electro aangedreven is

etc…. Dan binnen een paar jaar, de 992.2 omdat het de laatste was met nog een verbrandingsmotor….

PM

Welkeentje is dat dan? 🙂

denk wel dat dit vloeken in een kerk is voor de echte petrolhead……, ben content dat ik de laatste echte 911 bezit zonder die elektro brol….  🙂

PM

Weet niet wat ik van de elektromotor moet denken. Voelt beetje als vloeken in de kerk.  De prestaties zullen we subliem zijn maar ik weet niet of de pure 911 rijden hierop zat te wachten.

Filmpje ns opzoeken, nog niet gezien…

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.