ben het even gaan opzoeken en het is blijkbaar de CO2 waarde die vermeld staat op de COC die gebruikt wordt om de verkeersbelasting te bepalen zen NIET de waarde op het inschrijvingsbewijs: het zou me verwonderen als op een Duitse 992 en een Belgische 992 met normaal dezelfde Europese COC verschillende waarden staan .
zie link https://belastingen.vlaanderen.be/FAQ_VKB_wat-is-de-co2-uitstoot-van-uw-voertuig
tekst belastingen Vlaamse Overheid
[i]De CO2-uitstoot (koolstofdioxide-uitstoot) van een wagen is een van de milieukenmerken die de hoogte van de verkeersbelastingen mee bepalen.
Voor de berekening van de verkeersbelastingen wordt de NEDC- of de NEDC 2.0-waarde genomen.
De CO2-uitstoot wordt bepaald tijdens de homologatieprocedure van het type wagen. Er zijn twee meetmethodes: de NEDC-procedure (New European Driving Cycle) en de nieuwe WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure). De WLTP vervangt stapsgewijs de oudere NEDC-procedure.
Voor de verkeersbelastingen wordt altijd een NEDC-waarde genomen:
als het om een ouder type voertuig gaat, is er enkel de NEDC-waarde;
als het om een nieuw type voertuig gaat, wordt de NEDC 2.0-waarde genomen. Die waarde bekomt men door het resultaat van de WLTP met een Europees wettelijk vastgelegde formule om te rekenen naar de oude NEDC-norm.
De NEDC-waarde kan men terugvinden op het gelijkvormigheidsattest in vak 49.1. of via de website http://ecoscore.be/nl/home
Opmerking: Het is belangrijk dat u op het gelijkvormigheidsattest kijkt en niet op het inschrijvingsbewijs.[/i]