Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › 993 c2coupe manueel of 968 cs
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 2 maanden geleden door david.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”DST” post=178980]Oei, bijna vergeten
968 CS rijdt natuurlijk veel beter dan een 993
Geloof mij ik kan het weten 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 :D[/quote]
Hmmm…slik…stond gij daarmee nu net niet achtertsevoor bijna tegen de vangrail :think:Hahaha, Daniel…zoals ik dus zei hé….juist dezelfde…alléén vanalles eruitgevezen…ze hebben zelfs een stuk van de veren weggeslepen om gewicht te sparen :happy: :happy:
En toppunt van alles…je kan er niet eens een dakloze in krijgen :happy: :happy:
Neenee…alle gekheid op een stokje….we zullen d’r van ‘ tweekend eens ne goeie op drinken hé :drink: tenminste als ik door de TC geraak…anders moet ik toch nog met die lamme bak van ne 993 komen… :bounce: :bounce: :bounce:Oei, bijna vergeten
968 CS rijdt natuurlijk veel beter dan een 993
Geloof mij ik kan het weten 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀Gentlemen
Hierbij link naar: http://www.porsche968uk.co.uk/porsche-968-club-sport.htmHier vindt je wat meer uitleg:
[i]968 Model Differences
Coupe – Club Sport – Sport (enkel voor UK)
•Coupes have a standard ride height, CS and Sport have 20mm shorter front springs and rear torsion bars are indexed 20mm lower.
•Coupes usually have the standard leather seats or sport leather seats(both electrically adjustable), CS has fibre glass bucket racing seats, Sports have cloth ‘comfort’ seats.
•Coupe has vinyl rear occasional seats, Club Sport has a shelf extending the rear luggage area forward, the Sport has cloth rear occasional seats added back in.
•Coupes prior to ’93 have a 3 spoke steering wheel then the 4 spoke airbag steering wheel, the CS and Sport have the 3 spoke CS steering wheel with the thicker rim(no airbag).
•Coupes have an analogue clock in the centre console and a digital temp gauge on the dashboard, CS and Sports have a digital clock on the dashboard with a stopwatch.
•Coupes have standard sound proofing, CS and Sports have reduced sound
proofing. •Coupes have updated door cards, CS and Sport have the older 944 door cards.
•Coupes have the 6 speaker stereo system, CS and Sports have 2 speakers.
•Coupes have 16″ Cup 1 alloy wheels, CS and Sports have 17″ Cup 1 or Cup 2 alloys depending on year, with optional colour coding.
•Coupes have black plastic vanity covers in the engine bay, CS and Sport don’t have these.
•Coupes have a standard battery and wiring loom, Club Sports have a smaller battery, alternator and a lighter wiring loom, Sports have the standard battery and wiring loom to accomodate the added electrics.
•Coupes have a rear wiper, it was deleted on the CS and Sport and replaced with a watertight cover on the hole in the tailgate glass, sometimes known as a ‘wiper delete bung’.
•Coupes have heated windscreen washer jets, Club Sports do not.
•Coupes have an underbonnet light, Sport and Club Sport do not.
More information on the Club Sports is available on this page : Porsche 968 Club Sport[/i]Aldus:
[i]What Makes a Club Sport a Club Sport :
The weight difference officially is 50kg, down from 1370kg to 1320kg, but sometimes is reported as much as 100kg. The discrepancy lies in where a coupe has full options like most UK models and can therefore be as much as a difference of 100kg, presumably then a fully specified coupe with all the options would be around 1420kg, the coupe Tiptronic is 1430kg so that particular comparison would bring a difference of 110kg.
The LSD was an option, No. M220
Alternator on the CS was reduced from 1610w to 1260w.
Battery was reduced from 63ah to 50ah.
(Both of these as well as the wiring loom would need to be upgraded if air-con was specified at the time of purchase.)
The MO30 kit was an option and gave the following, stiffer springs, adjustable Koni dampers, stiffer anti roll bars, cross drilled 304mm brake discs with callipers and an option of the 40% Torsen(Torsion Sensing) LSD.
The Club Sport had colour coded Glass Fibre bucket seats as standard.
The CS came in Black, Maritime Blue, Guards Red, Grand Prix White and Speed Yellow.
The red, white or black Club Sport script down the side was standard on the CS but was a no cost option to delete it from the spec.
Only 2 speakers as standard, fitted into the doors.
[/i]
Daarnaast: lager gewicht, meer vragen => beproefd Porsche concept :bounce:
Neen, alle gekheid op een stokje: De wagen rijdt daarnaast echt wel anders dan een ‘standaard’ 968, daar was men het in 1992 al eens over. Verschil is al merkbaar tussen een CS met M030/M220 en zonder (geloof mij 😀 ).
Commentaren waren toen reeds laaiend enthousiast (behalve den Jeremy Clarkson natuurlijk :loser: )PS: anders moeten we bij de volgende trip eens een stukje wisselen hé Jan
[quote=”DST” post=178916]Oei Jan, toch niet jaloers he :D[/quote]
Nee hoor Daniel, ge weet het, ik wil enkel cabrio’s…. goed voor u natuurlijk :drink: …ik bedoel maar ….het is krak dezelfde auto…alleen zijn er twee letters toegevoegd :bounce: :bounce:
Als er nu nog één iets aan veranderd was wat de meerprijs verantwoorde…Bv puntlassen doorgelast of andere bodykit zoals bij de 924 carrera GT maar neen…integendeel….ze hebben er minder ingezet…..zucht….ja, zo kan ik het ook.Hier eentje met lekkere stoeltjes
http://link.marktplaats.nl/m845943950Vind het een beetje lullig …heel dat CS gedoe….het is juist dezelfde auto als een gewone van pakweg 8000 euro waar vanalles uitgevezen is….vind het een beetje waardeloos
Noodgedwongen verkoop is geen scenario bij mij. Ik redeneer met perte totale scenario’s. Ik koop nu, ga er vanuit dat het risico op een perte total zich manifesteert, rest waarde 0 EUR. Ik weet dat dit een overdreven marge is, maar zo kan je nooit bescheten uitkomen in je financiële prognoses. Auto’s is liefhebberij voor mij, staat sowieso gelijk aan geld opsmossen. En ik ben nog niet aan het eind van mijn lijstje, zou er nog een paar willen 🙂
Heb in mei een 993 C2 manueel verkocht, volledig in onde gezet, voor een normale prijs (<35k).
De 968 CS heb ik lekker gehouden. :driver:
Een 968 CS zonder M030/M220 is volgens mij nog wel betaalbaar en zeer bruikbaar.Zeker met M030/M220 is een goed exemplaar wel redelijk moeilijk te vinden.
Hier eentje zonder (en waarschijnlijk een jap)
http://www.astara.nl/index.php/nl/voorraad-astara-selected/1993-968-club-sport
US modellen zijn nu eenmaal om een zotte reden een stukje goedkoper en zullen dit ook blijven bij herverkoop.
da’s dus break even en daarom vind ik het niet logisch om nu een eeuwigheid te zoeken naar die ene goedkopere; tenzij je er echt handel in wil drijven (en dan is deze oproep op PF voor vele liefhebbers hier waaronder mezelf een stap te ver :think: )
964 en 993ers zijn de afgelopen 4 jaar gemiddeld 10 tot zelfs 15k in prijs gestegen 😯 of nee :relaxman:
dus zoek nog 2 jaar naar die ene goedkoopste op de markt en die zal dan hoeveel K euro meer kosten dan vandaag ? als je er één wil dan moet je hem nu kopen of je gaat later spijt hebben.@ bccars: da’s omgekeerd evenredig van wat een nieuwe boxster afschrijft. “wat kan ik nu voor datzelfde geld hebben” is een heel nuchtere redenering maar mijn gezond boerenverstand denkt daar achteraan ook nog “wat is het nog waard als ik het straks noodgedwongen zou moeten verkopen”.
er zijn natuurlijk 10-tallen redenen waarom je een auto aanschaft, maar als zondagsauto koop je nu beter een oudere waarvan je weet dat je kan vertrekken als je aan de contactsleutel draait.
nog zo’n zotte redenering: bij andere merken zijn oldtimer cabrio’s altijd een pak duurder, bij porsche …
Voor een autoliefhebber en porscheliefhebber als ik, die het niet per se in de oudjes heeft gezien, en niet knutselgericht is, zijn deze prijzen ook een beetje science fiction. Ik maak voor mezelf altijd de “wat kan ik voor datzelfde geld hebben”-vergelijking. Als ik dan 964 en 993 modellekes zie passeren met meer dan 100.000km op de klok in de prijsrange van 50.000-100.000 eur, dan slaat mijne “wat kan ik voor datzelfde geld hebben”-meter op tilt !
Maar voor andere mensen die wel een echt hart voor oudjes hebben is dit natuurlijk volledig ander verhaal. Op liefhebberij staat immers geen prijs. En iets is waard wat de zot er wil voor geven heeft iemand met veel meer verstand dan ikzelf ooit eens tegen me gezegd. Realiteit is dat de warme luchtbakkers momenteel aan premium prijzen van eigenaar veranderen.Soit, realistisch gezien,voor de prijs range die OP voor ogen heeft 35k eur, wat mij betreft, liever een jonge boxster, of geef een beetje bij en koop een nieuwe boxster. Up to date qua technologie, garantie, geen gezever aan uwe kop, sleutel erin, starten, rijden en genieten …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.