993 danst op de weg

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 danst op de weg

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

IK heb recent een 993 cabrio gekocht. is volledig nagekeken bij Prs in Peer. Dichtingen vervangen etc en ook uitgelijnd.
    Ik heb het gevoel dat de wagen danst op de weg!! Waqt kan de oorzaak zijn?

Mvg
    Ron Vos

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
    • Ah wim was mij al voor en hij kan het weten :mrgreen:

Eens laten nakijken en uitlijnen bij Gert Carnewal (niet bij een gewone bandencentrale want kennen niks van kinematic toe instelling op 993), heb daarna veel meer vertrouwen in de wagen … die kan ook nieuwe draagarmrubbers steken als dat nodig is … aan verse pzero’s kan het normaal gezien niet liggen de mijne rijden super :up:

Wim

Kan aan de uitlijning liggen want daar is een 993 zeer gevoelig voor.
          Heb je verder al gecontroleerd of er voor ergens eventueel speling zit op stuurkogels o.i.d.

Verder heb ik dit weekend het voorrecht gehad om met een 993 te rijden, en kan maar een ding zeggen, ligt als een blok en kun je hard met door de bocht. letterlijk en figuurlijk. 😉

Hallo,
            ik zou dit onderwerp opnieuw willen ophalen.
            Ik ben nieuw in de

Het grootste probleem is dat soms de banden te oud zijn of bij Porsche dat ze geen N keuring hebben.

zoals gezegd
                probleem is opgelost, banden vervangen van voor en rijdt nu als een trein!
                Schitterend gewoon.

Mvg
                Ron Vos

[quote=”ronvos”:39irl3ni]Beste Luc,

Banden van voor zijn pirellei P zero 225/40 ZR18 92 Y
                  Weet je nu genoeg?

Mvg[/quote]

N0 , n1, n2, n3, n4 ??? code

[quote=”ronvos”:31ulfsyg]Beste Luc,

Weet je nu genoeg?

Mvg[/quote]

Een 993 op 18″ rijdt fantastisch op bridgestones (formidabele grip in de regen, iets minder ok voor circuit)
                    Steek misschien kortere veren, ik heb steeds gevonden dat de 993-s teveel dansten , te zacht afgeveerd waren, een kortere veer maakte veel goed.

probleem is opgelost voor mijne 993
                      Band links voor had een bobbel! hopleijk is het nu opgelost!
                      allen bedankt voor reacties
                      Kent iemand Jurgen Bullen uit Diepenbeek?

Mvg
                      Ron Vos

Beste Luc,

Weet je nu genoeg?

Mvg

Die van mij danste ook eens erg bij het snel nemen van op-en afritten. Ik dacht direct aan de schokdempers maar dat was het NIET. In mijn geval was het de uitlijning. Dus ging ik naar een goede bandencentrale om hem correct te laten uitlijnen. Toen ik buiten kwam, merkte ik echter niet echt verbetering. Bleek dat ze de uitlijngegevens van een 996 4S hadden gebruikt (die jaartallen overlapten blijkbaar…). Dan is Luc (RSR) zelf teruggegaan om de uitlijning te laten herdoen zoals het hoorde. En nu rijdt hij als een trein op rails. Dag en nacht verschil !!!

[quote=”RSR”:2ue8bziz]Heb je nu al eens naar het type band gezien dat er op zit en het jaar ?[/quote]

Kan het zijn dat je met een ander merk van band een heel andere wegligging krijgt? Ik heb 2 sets liggen, één met continentals en één met michelins. Precies dat die michelins beter rijden met het koude weer? Veel minder last van rolgeluiden en precies stabieler. Of zit dat in mijn koppeke 😆

Heb je nu al eens naar het type band gezien dat er op zit en het jaar ?

als je geen gepruts wil zou ik bij bovengenoemde al maar weg blijven 😉

Dank u wel voor de tips!

Hij gaat dinsdag op de brug om schokdempers en wielbalancering te controleren!

Geen kwaad woord over Verellen?? Prs heeft een lamda sonde moeten vervangen, niet gezien!
                                  Nu dit, ook niet gezien, was volgens hun getest op de brug….
                                  Ik weet niet wat ik moet denken…

Ik houd jullie op de hoogte!
                                  Ben een 993 freak en wil hem gewoon in orde, ik hou niet van gepruts.
                                  Ik heb bij Verellen de rekening betaald en wil dan ook waar voor mijn geld…

Mvg
                                  Ron Vos

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.