993 danst op de weg

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 danst op de weg

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

IK heb recent een 993 cabrio gekocht. is volledig nagekeken bij Prs in Peer. Dichtingen vervangen etc en ook uitgelijnd.
    Ik heb het gevoel dat de wagen danst op de weg!! Waqt kan de oorzaak zijn?

Mvg
    Ron Vos

6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
    • Mijn 996 danste ook op de weg en het werd op korte tijd erger en erger. Oorzaak : lekkende schokdempers. Dus vervangen.
      Gisterennamiddag vond ik ook dat de wagen niet echt stabiel meer was. In één achterste velg maar 1,5 BAR meer in. Opgepompt en terug OK.
      Wat ik wel merk is dat als je pas vertrekt dat de eerste kilometers de wagen niet echt stabiel is en na een tiental kilometer dat volledig weg is. Opwarmen van olie, banden met het koude weer vermoed ik ❓

En geen slecht woord over Verellen maar heb er een tiental jaren geleden eens een 964 carrera 4 binnen gedaan voor diagnose. Was toen ook 100% in orde bevonden dus gekocht. Eén week later bleek de motor veel olieverlies te hebben, waren de versnellingen volledig naar de zak en was er iets mis met het remsysteem (ook een pomp of iets onder de wagen die veel olie verliezen en waardoor de remmen wegvallen) 👿

Als hij nu eens een antwoord geeft op mijn vraag dan zou ik hem kunnen helpen.

Wim

Dus als ik het goed begrijp heb je een aankoop keuring laten doen, maar er is niet met gereden.

Je vraagt: kan iemand mij helpen, wat moeten we anders doen als tips geven.
          En ik denk dat er al genoeg punten genoemd zijn hier die je eerst eens na moet lopen, waarschijnlijk zal er dan wel wat uitkomen. 💡

Heb hem recent en laten testen bij Porsche verellen! kwam niks spectaculair uit de test buiten dichtingen enz. nog 100 % compressie.

Maar nu bij het rijden voel ik goed dat de wagen danst op de weg!

Kan iemand mij helpen?

Mvg
            Ron

Welke type van banden heb je er onder ? hebben deze een N keuring ? en van welk jaar zijn ze ?

Wim

Was het voordien ook als, of weet je dit niet.
                Is de wagen nadien uitgewogen of niet. 🙄
                Kunnen ook de schokbrekers zijn of versleten ophang/stabirubbers. 💡

6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.