993 die lang stil staat gevonden

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 die lang stil staat gevonden

• Maker
    Discussie
  • Beste forumleden,

zoals ik reeds zei in het “stel jezelf voor” subforum vond ik onlangs een 993 in een schuur.

Het is een zilvere automaat van ’94

De wagen is echter nooit gewassen en heeft erg wat groene aanslag.

De motor lijkt op het eerste zicht droog.

Starten doet deze uiteraard niet, zonder nieuwe olie/filter en nieuwe benzine ga ik dat ook niet proberen.

Ik heb de eigenaar opgezocht, deze vertelde me dat de wagen reeds meer dan 10 jaar stil stond en uitgeschreven was.

Ik heb een foto genomen van het inschrijvingsbewijs dat zegt dat hij de laatste keer op datum van 14/10/94 ingeschreven werd.

momenteel heeft hij 132539km op de teller.

Ik heb de bekledingen van het chassis vooraan weggetrokken en kon geen uitgevoerde herstellingen waarnemen.

Eerst zal er nieuwe olie en oliefilter samen met nieuwe brandstof in gedaan worden alvorens te proberen starten met de startbatterij.

Zijn er nog zaken waarmee rekening moet gehouden worden bij dergelijk lange stilstand?

Is hier iemand die hier ervaring mee heeft?

Wat zou deze waard zijn indien de motor nog soepel draait en wat zouden jullie volgende stappen zijn?

groetjes

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
  • Wim

Wij en hijzelf ook niet. :popcorn:

Ik zie geen foto’s 🙁 Ben wel razend benieuwd :think:

Wim

Als prijs niet te hoog is zou ik hem kopen als ik jou was. 💡

@deepee
          , klopt wat je schrijft, maar de injectoren even doorblazen is ook niet slecht.
          En als de bougies eruit zijn, zal de meeste benzine wel naar buiten geduwd worden door de bougie gaten dan dat ze in de katalysator terecht komen. 😉

da vind ik nou nooit,
            voor een scherpe prijs is het nooit verkeerd..

maar laatste keer in 1994 ingeschreven en toch al 132 000 km erop….
            Is het geen omgebouwde ouder type??

Voor de duidelijkheid, ik heb hem nog niet gekocht

wil toch eerst de motor horen draaien en nog eens onderaan bekijken, dat zal volgende week gebeuren

hier alvast een foto

ik zou naast bougies uitdraaien ook de zekering van de benzinepomp (nr 26) verwijderen op dat moment want brandstof zo door de katalysator blazen schijnt niet zo gezond te zijn.

Wim

Na die stappen zou ik ook de bougies eruit draaien, en dan zonder de bougies de motor eerst opstarten tot de olie lamp uitgaat zodat je weet dat de olie zich verdeeld heeft in de vitale delen.
                  Daarna ook gelijk nieuwe bougies erin draaien.

Ook zou ik daarna alle bewegende delen even controleren en zeker de rubbers van ophanging.
                  Remmen en slangen vervangen en kijken of cups niet vast zitten.
                  Zo ook alle andere slangen op porositeit.
                  Banden vervangen.
                  En ga zo maar door tot die perfect is, en dan lekker zelf houden. 😉

Foto van uw aanwinst aanwezig. 💡

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.